Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 7. 2014 13:05 − 8214× − 3

Životní výsledek Miloše Vágnera

Životního výsledku dosáhl na Rally Bohemia Miloš Vágner.

Životního výsledku dosáhl na Rally Bohemia Miloš Vágner. Se spolujezdcem Ladislavem Kučerou a lancerem z dílen K. I. T. Racing se hned od úvodu pohybovali na předních příčkách a prestižní soutěž si před zraky mnoha svých fanoušků maximálně užívali. Konečné sedmé místo absolutně a stříbro ve třídě 3 je pak nejlepším výsledkem dosavadní kariéry soutěžáka z Bělé pod Bezdězem.

Svoji bezesporu jezdecky nejvytíženější sezónu prožívá Miloš Vágner. „Loni jsme jeli Mikulášskou ve Slušovicích s lancerem týmu K. I. T. Racing Vlasty Neumanna. Náš společný kamarád Tonda Tlusťák poté napomohl vyjednat, abychom s touto technikou letos absolvovali oba naše šampionáty. Auto přes zimu prošlo kompletní repasí včetně nového laku a bylo osazeno novým motorem. Já si na něj připravil jen set-up a tlumiče,“ pochvaluje si přípravu svého vozu Miloš Vágner, jenž vyjma Jänneru absolvoval všechny dosavadní soutěže MMČR i sprintrally. „Mým spolujezdcem pro letošní sezónu je Laďa Kučera. Kdysi byl špičkovým mechanikem Romana Kresty, nyní tuto práci dělá pro Tondu Tlusťáka. V případě absencí Honzy Škalouda u něj pak zaskakuje i jako spolujezdec. Laďa je výborný mitfára i kamarád a vzájemnou spolupráci si nemohu vynachválit. Cením si, že se nám podařilo dokončit všechny podniky vyjma Šumavy. Na ní nás už na úvodní činovské vložce zastavila porucha převodovky, druhý den pak v SupeRally poloosa. Líbil se mi především Krumlov. Dvoudenní podniky mi vyhovují více. Ze sprintů se nám poté vcelku dařilo na náročné Kopné. Musel jsem také zapracovat na technice a stylu jízdy. Jak jsem byl zvyklý z áčkových aut, řadil jsem hodně agresivně a z toho pramenily problémy s převodovkou. Lancer jede ukrutně, ale je to pořád přece jen stále enko. Hodně mi poradili a pomohli Roman Kresta a Tonda Tlusťák. Po Šumavě jsem též absolvoval, společně s mladým Jirkou Šulcem, jednodenní školení v Motorlandu Bělá u pana Patery. Zde jsem se učil správně brzdit, řadit, zatáčet a jet ideální stopu. Dalo mi to hrozně moc.“

Kýžené ovoce se pak dostavilo na červencové Rally Bohemia. „Bohemka je pro mě domácí soutěží, vrcholem sezóny a srdeční záležitostí. Vše jsme tedy pojali ve velkém stylu včetně hostesek a spolupráce s Radiem Delta, kde jsme měli rozhovory. Na Mladoboleslavsku máme většinu reklamních partnerů a spoustu kamarádů a tak jsme se chtěli ukázat v nejlepším světle. Místo shakedownu jsme absolvovali test v Březovicích. Ten bohužel předčasně ukončil vydatný déšť a brzdy jsem tak zabrzdil až na dálnici cestou do servisu,“ vyznává se svým vřelým vztahem k Bohemii bývalý dlouholetý mechanik továrního týmu Škoda Motorsport, jemuž se přes mírnou komplikaci hned na startu úvodní Staroměstské vložky páteční etapa velice vydařila. „Hned na startu Staroměstské mi to chcíplo a ztratil jsem asi šest vteřin. Laďa mi přitom říkal, že při letmém startu mám být v klidu, ovšem v tom hektickém prostředí před zraky mnoha známých jsem byl přemotivován až příliš. Ve snaze ztrátu dohnat následovalo několik dalších chybiček. Na Lobeč jsme obuli měkčí směs pneumatik, před startem jsme je zahřáli a odfoukli a volba to byla dobrá. Už nyní bylo hodně vytahaného bláta v katech, což jsem ani nečekal. Devátý čas nás posunul o šest míst vpřed. Trošku mě mrzelo, že vinecká erzeta startovala až ve Skalsku na náměstí a ne v úzkém. S osmým časem v té konkurenci jsme nicméně byli spokojeni. Stejně se nám vedlo na obou těchto vložkách i za tmy a po pátku jsme tak vedli svoji skupinu se solidním patnáctivteřinovým náskokem na Honzu Votavu.“

Už v sobotu ráno však západočeská posádka Jan Votava – František Synáč začala náskok stahovat. „Sobota byla těžší, než jsem čekal. Hned na úvodní vložce jsem se několikrát vylekal, na Šumburku pak vzal celý náskok za své. Sychrov mi sedl už více, Votava a zrychlující Kirnig však byli přesto rychlejší. Votava nám trošičku nadělil i na druhých průjezdech Chloudova a Šumburku, my kontrovali, i díky volbě tvrdší směsi pneumatik, na Sychrově. Před závěrečnou vložkou jsme však pořád ztráceli čtyři vteřiny, které dohnat na kratičkém Bondy nebylo reálné. Nehodlali jsme navíc pokazit celou soutěž případným ulomeným kolem a tak jsme erzetu pojali spíše jako možnost ukázat se početným davům diváků. S výsledkem jsme každopádně velmi spokojeni. Před závodem bychom ho rozhodně nečekali. Děkujeme za něj i reklamním partnerům, týmu K. I. T. Racing, jeho mechanikům i těm našim. Bez nich by to rozhodně nešlo,“ končí své povídání soutěžák, jehož další prioritou je start na dalším vrcholu domácí sezóny – Barum Czech Rally Zlín.

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 3
20. 7. 2014 18:22
0 0
smajlíksmajlík
20. 7. 2014 19:17
0 0
Dobrá práce smajlík
21. 7. 2014 09:17
0 0
Skvělý výkon, držíme palce smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama