Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 7. 2014 13:22 − 3907× − 5

Projekt Svijany talent pokračuje

Obrovský krok ve své kariéře učinil v průběhu letošní sezóny Lukáš Kubíček.

Obrovský krok ve své kariéře učinil v průběhu letošní sezóny Lukáš Kubíček. Po startech v úvodních čtyřech podnicích EDDA Cupu s hondou se mu díky podpoře Pivovaru Svijany naskytla šance pilotovat v následujících třech závodech poprvé v kariéře automobil s pohonem všech čtyř kol. V Radotíně už z toho bylo první pódium a vzhledem ke spokojenosti všech zúčastněných stran byla následně spolupráce prodloužena až do konce sezóny.

Když v květnu iniciovali Roman Linhart, ředitel většiny podniků seriálu závodů do vrchu EDDA Cupu, a Tomáš Kučera, předseda představenstva Pivovaru Svijany a.s. a sám přední vrchařský závodník, projekt Svijany talent, věci nabraly velmi rychlý spád. Po zhruba třiceti testovacích kilometrech na hoškovickém letišti, známém z minulosti též jako servisní zóna Rally Bohemia, odbyl si vybraný pilot Lukáš Kubíček ostrý debut za volantem čtyřkolky při čtvrtém podniku letošního šampionátu EDDA Cupu na kdyňské trati Koráb. „Koráb není moji úplně nejoblíbenější tratí, rozhodně však patří k těm oblíbeným. Prioritou zde bylo dále se seznamovat s lancerem a zajíždět stabilní časy. Rallyový systém sčítání časů všech jízd vyžaduje jízdu bez jediné chybičky. Přesto jsem postupně zrychloval a ve třídě E+2000 obsadil páté místo. Velmi jsem kvitoval vynikající zázemí týmu. Moji blízcí si moc pochvalovali též lahodný svijanský speciál 450, vyrobený k letošnímu výročí vzniku pivovaru,“ vrací se ke svému prvnímu závodu s mitsubishi turnovský pilot, jenž se hned následující víkend představil na Rally Show v Hradci Králové. „Tento volný závod se uskutečnil v tropickém vedru. Teplota v určitých chvílích dosahovala až sedmatřiceti stupňů a tak jsme si my i japonská technika sáhli na dno. Trochu nás pozlobil problém s elektroinstalací, který se však za pomoci Karla Trojana a jeho týmu Korno Motorsport podařilo odstranit. Zlepšení jízdních vlastností auta, průjezdů zatáček a brzdění pak napomohly nové tlumiče. To vše, v kombinaci s množstvím najetých kilometrů, hodně vylepšilo můj prožitek z jízdy.“

Třetí původně domluvený start se uskutečnil v srdci seriálu EDDA Cupu – v Radotíně. „Tato trať je dosti rallyová. Však po ní také kdysi vedla část rychlostní zkoušky Pražského Rallysprintu. Ve svém úvodním úseku je hodně znečištěná nedalekou cementárnou a přesně takový povrch mi vyhovuje. Tajně jsem doufal, že do toho zaprší. Sobotní tréninky na mokru také proběhly, závod se ale už odehrával na suchu. Skončil jsem pátý ve třídě. Nedělní úvodní jízdu konečně zasáhl déšť a mě se podařilo vybojovat díky bronzu první pódium v mé nové kategorii. Na mokru se s touto technikou dá jet opravdu hodně vysoko i v absolutním pořadí,“ oceňuje kvality čtyřkolky jednadvacetiletý závodník.

Ten se následně představil i na podniku v Bečově, což předurčilo pokračující spolupráci. „Po Radotíně jsme měli schůzku s Tomášem, a jelikož je spokojenost na všech stranách, dohodli jsme se na prodloužení spolupráce zatím do konce sezóny. Chci se nadále zlepšovat a pokusit se ze sebe i techniky vymáčknout maximum. V tom jsem pokračoval už v Bečově. Zde jsem v sobotu skončil čtvrtý za Petrem Flosmanem s porsche, přestože jsme museli měnit čerpadlo servořízení. Opět se také ukázala síla velkého týmu a Šlehy po pohledání v dodávce našel náhradní. V neděli jsem si ještě o dvě místa polepšil, když přede mnou byl jen Vláďa Liška. Je úžasné, že spolupráce tak skvěle funguje a daří se nám závod od závodu posouvat vpřed,“ nešetří chválou Lukáš Kubíček a přidává srovnání proti předchozímu závodění s předokolkami. „Rozdíl je především v rychlosti auta. Vše se odehrává mnohem rychleji, než jsem byl zvyklý. Lancer je perfektně ovladatelný a podvozkově čitelný a jede se s ním parádně. Už se nemohu dočkat dalších závodů.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 5
21. 7. 2014 11:39
0 0
Škoda, že u nás takovéto talenty nemají penízky na nejvyšší ligu. Třeba příklad letošního Koblihova přesednutí do R3, ve které jede velmi pěkný sport a doufám, že bude postupně pokračovat až k těm nejlepším vozům. Stejně tak i srdcaři z Cupů. Každému, který stojí o to být lepším a lepším a být co nejvýše, držím palce.
21. 7. 2014 12:19
0 0
ale vždyť tenhle článek i tvůj příklad s Koblihou potvrzujou, že se ty peníze najdou, akorát do tý nejvyšší ligy se musí postupně, přeskočení několika stupínků končí ve škarpě s prázdnou kapsou
21. 7. 2014 17:22
0 0
O to ano, ale i přesto mi přijde, že talentů je u nás mnoho a časro patří mezi velké, až evropské naděje následně nemá cíl, motivaci nebo jak to říci a seknou se na jednom levelu. Doufám, že tohle nebude případ těchto talentů, Koblihy, Kubíčka a dalších z naší rallyscény.
21. 7. 2014 22:34
0 0
víš co, jako všude jinde i tady platí, že každá nevyjde, ale pořád jsou tady lidi, kteří do chtějí dát svoje peníze, nebo svých partnerů, z minulosti třeba Milan Liška (jen příklad, abych na nikoho nezapomněl), teď konkrétně Jiří Jirovec, Milan Pantálek, Svijany, svým způsobem sem patří třeba i ROTO, ale i Sparrow a asi bychom našli i další (píšu jen to, co mě napadá teď, skoro před půlnocí smajlík), to mi nepřipadá špatný, co mi ale chybí, je pomoc z oficiálních míst, nemyslím reprezentaci, ale opravdu podporu mladých talentů, třeba ve stylu Svijan, to je opravdu škoda...
22. 7. 2014 09:31
0 0
Pravda, souhlas.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama