21. 7. 2014 16:16 − 2916× − 6

Lappi s Wiegandem upevnili vedení v Mistrovství Evropy

Piloti vozů Škoda Fabia Super 2000 nasbírali ve vysokorychlostní rally v Estonsku důležité body do šampionátu.

Piloti vozů Škoda Fabia Super 2000 nasbírali ve „vysokorychlostní“ rally v Estonsku důležité body do šampionátu. Posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm navýšila pátým místem vedení v celkovém hodnocení ERC. Jejich nejbližší pronásledovatelé jsou kolegové Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu Škoda Auto Deutschland: ti obsadili s druhou tovární Fabií sedmé místo a jsou nyní celkově druzí. Škoda tak pojede na další podnik ERC do Zlína (28. – 31. srpna) s dvojicí vedoucích jezdců šampionátu ERC.

​Rally Estonia byla letos nováčkem v kalendáři ERC. Tomu odpovídala motivace obou posádek továrních vozů Škoda Fabia Super 2000 na šotolinových tratích v blízkosti zimního střediska Otepää v jižním Estonsku. Hned bylo jasno: jedná se o nejrychlejší tratě ERC. Rychlostní průměry kolem 127 km/h byly zcela obvyklé po oba soutěžní dny. Vítězem se stal domácí matador Ott Tänak s Raigo Mõlderem.

"Tohle byla skutečně šíleně rychlá rally. Prakticky pořád jsme jeli na šestý rychlostní stupeň. Tohle neznám ani z domácího Finska,“ říká Lappi. „Abychom tady mohli soupeřit s místními jezdci, museli bychom s rizikem zajít příliš daleko. Na konci desáté zkoušky například pršelo tak silně, že jsme téměř nic neviděli. Bylo rozumnější s ohledem na vývoj šampionátu tolik neriskovat. Pozitivní je, že jsme před startem ve Zlíně navýšili své vedení v mistrovství.“

V další soutěži ERC ve Zlíně se objeví již jako druhý jezdec celkového hodnocení Sepp Wiegand. „Tentokrát to sice neklaplo s pódiem, ale byla to nejúžasnější rally, kterou jsem doposud jel,“ řekl Wiegand. Nasbíral jsem tady dost nových zkušeností, neboť takhle rychlé tratě nejsou nikde v Evropě. Kromě toho mě těší zisk bodů do šampionátu.“

Příští soutěž se koná od 29. do 31. srpna v domácí zemi značky Škoda v Česku. Dva týdny před tím startuje Škoda jako lídr hodnocení značek v Malajsii v rámci APRC. Vedoucím jezdcem APRC je po dvou prvenstvích a jednom druhém místě Jan Kopecký. Týmový kolega Gaurav Gill, který vyhrál úvodní podnik na Novém Zélandu, je v šampionátu druhý.

Číslo estonské rally: 8.250

Maximální počet otáček vozu Škoda Fabia Super 2000 je 8.250 ot/min – poté elektronika motoru agregátu o výkonu 279 – koňských sil s pohonem na všechna čtyři kola otáčky automaticky sníží. Na žádné jiné rally ERC k tomu nedochází tak často, jako na těchto extrémně rychlých šotolinových tratích v Estonsku. Nejvyšší rychlost naměřená organizátory byla 230 km/h.

Rally Estonsko – provizorní výsledky:

1. Tänak/Mõlder (EST/EST), Ford Fiesta R5 1.49.36,4 hod.
2. Lukyanuk/Arnautov (RUS/RUS), Mitsubishi Lancer Evo X + 47,1 sek.
3. Kõrge/Pints (EST/EST), Ford Fiesta R5 + 55,4 sek.
4. Aus/Koskinen (EST/EST), Mitsubishi Lancer Evo IX + 2.11,7 min.
5. Lappi/Ferm (FIN/FIN), Škoda Fabia Super 2000 + 2.17,2 min.
6. Kruuda/Järveoja (FIN/FIN), Peugeot 208 T16 + 2.56,8 min.
7. Wiegand/Christian (D/D), Škoda Fabia Super 2000 + 3.24,1 min.
8. Murakas/Adler (FIN/FIN), Mitsubishi Lancer Evo X + 3.41,8 min.
9. Chardonnet/De La Haye (F/F), Citroën DS3 R5 + 4.27,7 min.
10. Sohlberg/Flythström (FIN/FIN), Ford Fiesta R5 + 5.59,0 min.

Komentářů celkem: 6
21. 7. 2014 22:371
0 0
no tak tohle uz je vazme moc, po tom debaklu upevnili pozici jen protoze tam Breen nejel. Hlavne ze si tenhle expert, co to pise, udelal peknej vylet.
22. 7. 2014 08:032
0 0
Jakém debaklu? I kdyby tam jel Breen s nespolehlivým Peugeotem,tak by proti těm Mišákům s vyšší maximálkou neměl šanci. Na to,že to je závod ERC,by měl platit nějaký rychlostní průměr. U nás se všude staví retardéry a někde si s tím hlavu nelámou. Zkrátka postavili trať,aby vyhovovala domácím jezdcům na Mišákách.
E_J
22. 7. 2014 13:483
0 0
mare: A proto vyhrála R5 ? smajlík
22. 7. 2014 23:264
0 0
Původně napsal E_J
mare: A proto vyhrála R5 ?

A co jsi tím chěl jako říct?
Tanak je asi trochu jinde,nemyslíš? Navíc jel doma. To je, jako by se někdo divil,že Barumku vyhraje Kopecký nebo Pech. A nemá náhodou ta R5 taky větší maximálku ,než atmosféra S2000? Zajímalo by mě,jak by dopadl Lukyanuk nebo Aus na Barumce nebo jiné technické trati ERC.


22. 7. 2014 23:435
0 0
Tanak je trochu jinde, to ano, ale Kõrge a Lukyanuk? To je snad trochu jina trida, nez Pech nebo Kopecky. Nevim jakou ma maximalku R5 z PSA, ale Ford ji mel aspon loni podobnou jako Fabie.
23. 7. 2014 18:366
0 0
Původně napsal Dizzy
Tanak je trochu jinde, to ano, ale Kõrge a Lukyanuk? To je snad trochu jina trida, nez Pech nebo Kopecky. Nevim jakou ma maximalku R5 z PSA, ale Ford ji mel aspon loni podobnou jako Fabie.

Jasně že je Lukyanuk,Aus nebo Korge jsou jiná třída, já je taky nesrovnával s Pechem nebo Kopejdou, ale spíš vítězství Tanaka o kterém asi nikdo nepochyboval, s případným vítězstvím Kopejdy nebo Pecha na domácí Barumce. Oni jen dokázali využít tu specifickou estonskou trať s rychlostním průměrem kolem 130 km/h.Proto taky dojeli v první čtyřce. Sám Lappi říkal,že většinu RZ jeli na 6,takže asi i v omezovači, zkrátka nic pro Fabii s2000. Ale rozhodně bych nemluvil o nějakém debaklu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!