Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 7. 2014 19:55 − 3299× − 8

Jiří Zahrádka: Vzdávat se rozhodně nechceme

Pro letošní rok se pilot ze Sobotky Jiří Zahrádka vrátil do podniků mimo FAS a bojuje o zisk titulu ve třídě A1.

Spolu s příchodem letních prázdnin se jednotlivé rallyové šampionáty pomalu, ale jistě přehupují do své druhé poloviny a Českomoravský pohár rallye není výjimkou. Proto se toto období jeví jako vhodná chvíle na zjištění jak si ti kteří jezdci vedou, jak se jim povedly dosavadní soutěže či co plánují do zbytku sezóny. Právě v tomto duchu je dnešní rozhovor s Jirkou Zahrádkou, který před sezónou přestoupil z Poháru ČR zpět do "volných podniků" a po polovině sezóny se drží na 2. příčce ve třídě A1.

Když jsme spolu chystali poslední rozhovor, tak tvým plánem byl i letos Pohár ČR. Co tě vedlo k návratu do podniků mimo FAS?

Původně jsme plánovali odjet kompletní seriál PČR, ale po zrušení téměř všech "domácích" soutěží (Hrádku, Kostelce a nyní i Krkonoš) jsme se rozhodli jet ČMPR. Nechtělo se nám na každý závod cestovat až na Moravu. A sloučení Volného poháru a Rallye cupu slibovalo nabyté startovní pole! Proto jsme se rozhodli pro ČMPR, které se jede v mém "okolí". Navíc PČR startuje až na chvostu startovního pole a často se stávalo, že jsme odjeli kvůli zrušeným RZ pouze zlomek ostrých kilometrů!

Na prvním podniku znovuzrozeného ČMPR jsi ještě absentoval, ale Rallye České Středohoří přinesla vítězství ve třídě A1 před dalším poháristou Davidem Kovářem. Jak tento návrat zpětně hodnotíš?

Pořadatelsky to nebylo jako na mistráku, ale všichni se moc snažili a zase je vše volnější, prostě takový "na pohodu". Jenom škoda, že jim zakázali tratě co se jezdili v minulých ročnících! Ale spravil to krásný souboj s Davidem Kovářem, který se rozhodl až na poslední RZ, získali jsem sice náskok z Davidovy ztráty na první RZ, ale pak kluci mocně stahovali! Před poslední RZ jsme vedli pouze o 1,3 sec, tak jsme si řekli, že to chlapům z RSK nedarujem zadarmo a jeli jsme dost na hraně a vyplatilo se:-) Nakonec jsme vyhráli o 15sec. Když jedou kluci z RSK, má závod hned jiný náboj! Jsou to velcí rivalové a hlavně kamarádi.

Následovaly Orlické hory, kde byl symbolický návrat zpět do "volných podniků" korunován i staronovou spolujezdkyní. Jak spolupráce posádky po třech letech fungovala a co samotná soutěž? Dle výsledků šlo celou dobu o poměrně těsné boje.

Péťa se mnou jela, protože se Honza před sezónou domluvil na jeden start s Filipem Marešem v Lanceru ze Sportgarage a jelikož jsme se dohodli, že pojedeme PČR, tak jsem mu v tom nebránil. Spolupráce s Péťou byla perfektní, i po třech letech to četla skvěle! Horší to bylo s Pétinými rodiči, kteří nebyli úplně nadšení, že opět Péťa usedá vedle mě na "horké sedadlo". Dveře v závodním autě jsem ji nejspíš zavřel na RZ5, když jsme se vyhecovali s Jirkou Perníkem startujícím s krásnou Škodou 130LR, přehnal jsem nasazení a vycestovali jsme mimo trať, to už nejspíš Péťi rodiče nepřekousli. :-) Jinak po celý závod jsme se tahali s Honzou Klingerem o vteřinky, který je tatův kolega. Rozkaz před závodem zněl jasně, porazit Klingera za každou cenu. :-) Konečný rozdíl v cíli byl o pouhých 3,1sec. v náš prospěch. Takže táta mohl jít s klidem v pondělí do práce. :-)

Radouňská rally však již tak veselá nebyla když jsi na páté erzetě odstupoval z třetího místa ve třídě. Byla tentokrát konkurence silnější nebo se od začátku projevovaly technické problémy s autem?

Od začátku jsme nestíhali domácímu Michálkovi, který nám všem hrozně nakládal! Klobouk dolu jak jel rychle! Ale hlavně jsme se na krásných nočních RZ prali sami se sebou! Nešlo nám to a navíc jsem si špatně nadiktoval jedno brždění na odbočení, kde jsme ztratili cca. 20sec. David Kovář nám v noci ujel o cca. 24sec., takže jsme chtěli druhý den ráno zabojovat a začít stahovat! Což se na první sobotní RZ podařilo stáhli jsme na Davida s Tomášem 2sec. a za Michálkem už jsme byli pouze o 1sec. Jenomže to jsme nevěděli co se stane na RZ6. Ve vracáku na RZ6 při akceleraci se přelomila reakce převodovky a bylo po nadějích! Následoval dlouhý přejezd a ještě jedna RZ, kdybych pokračoval, škody by byly obrovské! Zajímavé bylo, že týden před Radouňí startoval Luboš Picek na Hustopečích, kde odstoupil také na prasklou reakci převodovky, asi Sobotecké prokletí :-)

Zatím posledním startem byla Rallye Krušné Hory, kde jsi odstoupil skoro dřív než se začalo závodit na první zkoušce. Výsledky uvádějí požár vozu, jak vážná byla tahle situace?

Po odstoupení na Radouňské rally jsem věnoval spoustu času a peněz vylepšováním vozu a preventivním opravám. Preventivně jsem vyměnil poloosy, udělal nové držáky motoru, výměny náplní atd…Po testu to vypadalo, že vše funguje na 100%! Tak jsme mohli vyrazit vstříc první horké RZ, kterou jsme vyhráli a ujali se vedení ve třídě. Ale pokles výkonu a strašný smrad těsně před cílem RZ nevěstil nic dobrého! Hned za cílem RZ jsme rychle zastavili a z pod kapoty se začaly linout plameny! Okamžitě jsme začali hasit, což se naštěstí podařilo celkem rychle! Ovšem následky požáru byly takové, že jsme nemohli dál pokračovat. Byla to pro nás ohromná rána, protože jsme spadli z první pozice ve třídě do 1400 cmm a získat letošní titul, to už je v podstatě nereálné! O to větší zklamání bylo, že požár vznikl od preventivně vyměněné poloosy, na které se roztrhala manžeta a cákající vazelína se vznítila na rozpálených výfukových svodech! To už je poněkolikáte, co jsem odstoupil na preventivně vyměněný díl! Dnes sehnat originální kvalitní díly, to už je téměř nereálné! Kdyby měl náhodou někdo přebývající ORIGINÁLNÍ díly na Felicii (poloosy, manžety ložiska…), tak ať mě kontaktuje na gardenj@seznam.cz. :-) Dík.

Do konce sezóny ČMPR zbývá dvojice soutěží, můžeš nastínit své další plány? Budeš se snažit získat vítězství ve třídě, když se nyní nacházíš na druhém místě?

Jak jsem už řekl, šance na titul je mizivá, ale pokusíme se samozřejmě ještě zabojovat, rally je nevyzpytatelná a člověk nikdy neví co se stane na další soutěži, nebo v další zatáčce! Ve vedení je nyní Denis Novák, který spolehlivě dojíždí a sbírá body, což se o nás říct nedá! Ale vzdávat se rozhodně nechceme! Jinak letos jsme se chtěli svézt i na Rally Krkonoše, ty se také "zrušily" a na Rally Bohemia jsme se bohužel "nevešli" do startovky.

Komentářů celkem: 8
23. 7. 2014 20:161
0 0
Co znamená pojem "nevešli" do startovky? Chybějící mez. licence ?
24. 7. 2014 06:052
0 0
Neměli jsme mezinárodní licenci, tak jsme pokoušeli štěstí ve startovce Bohemia Legend. Bohužel to nevyšlo, protože máme o rok mladší auto. Tak doufáme, že příští rok už Škoda Felicia bude spadat do MČRHA! smajlík
24. 7. 2014 12:153
0 0
Díky za odpověď a ještě k těm HA. Rok pro HA se bude posouvat? Fčíl je to do roku 90,takže od příštího roku bude změna? smajlík
24. 7. 2014 12:444
0 0
Prý by se měla hranice posunout na rok 1995, tak budeme doufat!!! smajlík
Ale je to zatím v jednání...
24. 7. 2014 14:005
0 0
Jirko, taková pěkná informace se mi líbísmajlík Jestli se ta hranice posune a objeví se nějaký čupr pilot s pořádným áčkem, tak to bude ještě mazecsmajlík
24. 7. 2014 14:186
0 0
Díky Jakube, musíme si počkat na vyjádření, zda se hranice posune na rok 1995, pokud ano, tak MČRHA jasná volba!
24. 7. 2014 19:057
0 0
Takže pokud by se to posunulo,tak nastane situace,kdy Felicia pojede jak HA tak zároveň MMČR? smajlík
25. 7. 2014 10:048 Upraveno 10:05
0 0
gonzo: No, asi narážíte na chystanou třídu Klasik, o které se ale ještě hodně diskutuje a rozhodně její příprava a "usazení" mezi historiky nejsou v konečné fázi. U Felicie by se samozřejmě nemohlo jednat o stejné provedení, jako je možné nyní použít v současných šampionátech, především je to obsah 1300 cc, 1400 byl homologován až od roku 1999, taky pravděpodobně pouze s jednobodem,karburátor byl dohomologován až 95,vícebod ještě později,bylo by nutné použití i litinových výfukových svodů atd.,atd....otázkou je, zda by felicia nemusela mít i ten původní lehký skelet ...má to prostě svá úskalí...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!