Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
2. 8. 2014 17:34 − 1430× − 0

TU Brno Racing vstupuje do dynamické části závodu

S novou vylepšenou formulí se také letos zapojí do trojice důležitých závodů tým TU Brno Racing.

Úvodní závod sezóny pro tým TU Brno Racing, kterým je jeden z celosvětově neprestižnějších podniků – Formula Student Germany, se o víkendu přesune do své dynamické části, kdy budou na programu divácky asi nejatraktivnější disciplíny autokros a vytrvalostní závod. Tyto doplní ještě test akcelerace a jediná dynamická disciplína, která již zná své vítěze je skid-pad, jenž se odjela v pátek.


Foto: Pavel Malý

Mezi soutěžícími, kteří o víkendu pojedou, nebude chybět ani tým závodící pod hlavičkou VUT v Brně, protože ve čtvrtek úspěšně absolvoval se svým monopostem Dragon 4 technickou přejímku a prošel všemi testy – náklonu, hlučnosti a brzdové soustavy. Tím pádem kapotu vozu ozdobila čtveřice nálepek značících úspěšné absolvování výše zmíněného. Ale podívejme se na dosavadní působení týmu popořadě. Do místa konaní závodu dorazili členové TU Brno Racing v úterý zrána a v průběhu dne byl čas na přípravu zázemí v kempu a posléze i v pitech. Díky výsledku z testu určujícího pořadí na technickou přejímku se středa stala dnem čekání na to, zda-li se podaří na přejímku dostat či nikoliv. Brány se však zavřely pouhých několik vozů před Dragonem a na přejímky se tak muselo ve čtvrtek a po několika drobných úpravách vozu došlo i na jejich úspěšné absolvování.

V pátek byly na programu všechny statické disciplíny a to v pořadí bussines prezentace, cost prezentace a za závěr design prezentace. Pokud jde o výsledky, tak první zmíněná disciplína znamenala 34. místo, což znamená zlepšení téměř o dvacet příček oproti loňskému roku. Úspěšnou byla i cost prezentace, která znamenala 16. příčku a na výsledky poslední statické disciplíny si musíme ještě počkat do večera.


Foto: Pavel Malý

Posledním úkolem, který před týmem v pátek stál byla disciplína skid-pad do které Dragon vystartoval jako jedno z prvních aut a dlouhou dobu vévodil klasifikaci vozů se spalovacím motorem. S postupem času se však před závodní vůz týmu TU Brno Racing dokázalo dostat několik soupeřů a v cíli z toho bylo 7. místo ve Formula Student Combustion a 16. příčka absolutně. K tomuto umístění nám dopomohl čas 5,91 sekundy, který se povedl zajet při třetí jízdě řidiči Tiboru Markovi, který jízdu zhodnotil následovně: „První skid-pad byl rychlejší než ten druhý, první jsem zajel 5,91, druhý si už nepamatuju protože při řízení nevidím na tabuli, ale počítal se ten 5,91, který nám zajistil 7. místo. Vcelku zhodnocení dobré, dobrá příprava byla, dobré testování, mám z toho dobrý pocit, lehce jsem z toho byl špatný potom v cíli, rozhodně jsme měli na víc, ale i tak je to super.“


Foto: Pavel Malý

O víkendu na tým zbývá poslední trojice dynamických disciplín – v sobotu akcelerace a autokros, který bude zároveň kvalifikací na nedělní vytrvalostní závod. Jak vše na závodě Formula Student Germany dopadlo bude známo v neděli večer. Do té doby můžete průběžné dění sledovat na webu www.tubrnoracing.cz nebo na facebookové stránce týmu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!