6. 8. 2014 20:34 − 2005× − 0

Rali Vinho da Madeira – komentář

Madeira patří k jedněm z nejkrásnějších portugalských ostrovů, na který v půlce prázdnin nemíří pouze dovolenkáři.

Madeira patří k jedněm z nejkrásnějších portugalských ostrovů, na který v půlce prázdnin nemíří pouze dovolenkáři s cílem opálit svá těla do hněda. Na své si tam totiž v tomto termínu každoročně přicházejí milovníci vůně spáleného benzínu. Rali Vinho da Madeira byla dlouhá léta perlou evropského šampionátu a díky aktivním organizátorům se dařilo na její start dotáhnout kromě pravidelných účastníků ME i různá další zajímavá jména. Z evropského kalendáře ovšem vloni Madeiru vyřadili organizátoři jiných portugalských ostrovů, Azor. Hlavními aktéry soubojů na náročných asfaltových cestách tedy letos byli portugalští jezdci. Na dramatičnosti průběhu to nikterak neubralo a místní fanoušci byli zároveň svědky několika premiér.

V první řadě právě ve Funchalu debutovala dvojice zcela čerstvých Peugeotů 208 T16 R5 italských stájí Delta Rally a PA Racing. Do jednoho z nich usednul vicemistr Evropy ze sezóny 2003 Miguel Campos, který se rally v poslední době věnoval pouze sporadicky. Logicky tak v rally, navíc s vozem pro něho neznámé kategorie, tempu nejrychlejších nestíhal. Na začátku sobotní etapy se díky problémům soupeřů dostal na páté místo, ze kterého ale před začátkem poslední etapy srazil pozdní výjezd ze servisu. Na 208 se objevily problémy, které mechanici nestačili včas vyřešit. Před koncem rally se pak Campos dostal na pátou příčku. O pozici výše zakončil premiéru ve speciálu R5, v tomto případě Fordu Fiesta Bernardo Sousa. Během dvouetapového podniku se Sousa vyhnul větším problémům a postupně navyšoval tempo, až v posledním dnu zaznamenal i dva nejrychlejší časy.

Na madeirském ostrově se zároveň předčasně rozhodlo o novém portugalském šampiónovi. Loňský mistr Ricardo Moura přesedlal ze Škody Fabia Super 2000 do Fiesty R5, ale s tou se mu vůbec nedaří. Madeiru zakončil na RZ 4 smolně ošklivou havárií. Titul tak i pro letošek ukořistil pilot Škody Fabia Super 2000. Pedro Meireles si připsal vítězství hned ve čtyřech domácích podnicích a na Madeiře bral body za druhé místo, které mu k titulu bohatě stačily. Portugalský šampionát se v rámci soutěže jel pouze do RZ 7, Meireles ale pokračoval i dále a do cíle se nedostal až kvůli potížím s elektronikou v neděli. O nejzajímavější podívanou se na Madeiře postarala dvojice jezdců s rozdílnou technikou. Proti Porsche, kterých se na startu sešla pořádná smečka čtyř kusů, José Pedro Fontese vyrukoval Bruno Magalhaes konečně pilotující vytoužený Peugeot 208 T16 R5.

Páteční předkrm v podobě dvou rychlostních zkoušek zvládnul o dvě desetinky rychleji Fontes. Stejný muž nastoupil rychleji i do sobotního dějství a svou příčku si až do šestého testu hlídal. Pak už převzal iniciativu Magalhaes, jehož rozlet pilot Porsche přibrzdil až v posledním testu. Tam byl rychlejší o 6,1 sekundy a své manko tím snížil na 14,7 vteřiny. Na tratě nedělní etapy se v noci snesl déšť a vedoucí muž s Peugeotem na navlhlé trati dokázal využít výhody svého vozu. V půlce dne už jeho náskok činil 20,1 sekundy. Do odpoledne ale trať oschla, u 208 se objevily problémy se spojkou a o drama tak bylo postaráno. Fontes vyhrál poslední tři testy, ale jeden mu ještě ke štěstí chyběl. Po tom posledním totiž jeho ztráta činila pouhé 4 vteřinky. Magalhaes v cíli zářil štěstím, debut s novým vozem se obešel bez větších potíží a na jeho konci si připsal třetí madeirský triumf z posledních čtyř ročníků. Na bedně dvojici Magalhaers – Fontes dopnil vítěz klasifikace mistrovství Madeiry Alexandre Camacho s dalším Porsche.

Výsledky této rally portugalského šampionátu si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!