Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 8. 2014 19:42 − 1518× − 0

Další pátá příčka ve dvoukolkách pro Kašpara

Na třetím podniku sprintového šampionátu nechyběl Jirka Kašpar a i se zaskakujícím spolujezdcem vybojoval pátou příčku ve 2WD.

O uplynulém víkendu pokračoval třetím podnikem sprintový šampionát a po téměř třech měsících se na startovní rampě sešla velmi početná konkurence posádek ve všech třídách a na startu nechyběla ani posádka zastupující Kalmar motorsport, tentokrát ve složení Jiří Kašpar – Václav Vorel. Proč došlo ke změně spolujezdce vysvětluje ten nejpovolanější, pilot bílo-modro-červené Škody Octavie: "Před Pačejovem jsem řešil mimo přípravy auta i náhradního spolujezdce, protože Dan si polámal týden po Kopné kotník a stále ještě není zdráv. Byl mi doporučen zkušený spolujezdec z Příbrami Vašek Vorel. S Vaškem jsme se jednou, dvakrát předtím pouze viděli. Byl jsem zvědavý jak nám to sedne, ale již během seznamovaček jsme se docela shodli a po první erzetě pak nebylo co řešit, všechno bylo správně."

Tomu odpovídá i výsledek z úvodního testu Rally Agropa, když posádka Kašpar – Vorel vybojovala 20. příčku absolutně a pátou ve dvoukolkách. Avšak hned v následujícím testu se objevil menší problém s brzdami, který měl za následek propad pořadím a menší výlet do pole, jak již osvětluje Jirka Kašpar: "První erzetu jsme brali jako seznamovací v ostré jízdě, na druhé jsme pak už chtěli jet naplno, dvoukolek bylo hodně a nemohli jsme si dovolit váhat. Právě v druhé nám již po projetí Záboří začaly vadnout brzdy a po odbočení u kontejneru jsem v první pravé nedobrzdil a udělali jsme si malý výlet přes pole. Do cíle jsme pak zvolili „bezpečné“ tempo, bohužel nás tato příhoda stála možnost bojovat o pódiové umístění mezi dvoukolkami. V servisu kluci vše opravili a brzdy pak fungovaly perfektně, mimo jiné i díky pomoci Brynda Racing, za to jim patří dík."

V prostřední sekci soutěže, která čítala čtyři rychlostní zkoušky nastal pozvolný postup pořadím vzhůru a při vjezdu do druhého servisu dne se posádka Kalmar motorsportu nacházela opět na 20. příčce absolutně, navíc s malou ztrátou na Martina Vopatřila, se kterým mohl v závěru soutěže proběhnout souboj o místo těsně pod pódiem dvoukolek. "Prostřední sekce se nám docela povedla a díky odstoupení několika soupeřů jsme se vyhoupli na průběžné páté místo ve dvoukolkách. Na před námi jedoucího Martina Vopatřila nám chybělo jen několik sekund a rozhodně jsme se nechtěli vzdát bez boje, vždyť zbývaly ještě poslední dvě erzety," popisuje další průběh soutěže Jiří Kašpar.

A jak to tedy vše dopadlo a kdo získal čtvrtou příčku ve 2WD? RZ7 zvládl o několik sekund rychleji pilot Fabie R2 a ani Kašparovo vítězství v závěrečném testu již nic na pořadí nezměnilo a mezi zmíněnou dvojicí zůstal podobný rozestup jako před poslední sekci. I proto došlo k opakování dvoukolkářského umístění z Kopné, kde byl Jiří Kašpar také na pátém místě v kategorii a celkově to v Horažďovicích vyšlo na 20. příčku. Jak závěr viděl sám pilot? "Bohužel jedna z RZ byl Muničák, ten mi letos nějak v tomto směru nesedl a místo stahování ztráty jsme ještě několik sekund dostali naděleno. Nepomohl ani nejrychlejší čas mezi dvoukolkami v poslední erzetě, na posun vpřed to nestačilo. I tak jsme s výsledkem spokojení, hlavně byl pěkný souboj až do konce. Pořadatelům patří dík za bezchybnou organizaci a velkému množství fans za jejich povzbuzování u tratí." Závěrem zbývá dodat, že dalším startem bude Rally Vyškov začátkem září.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!