Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 8. 2014 14:14 − 1033× − 0

Vytrvalosti se týmu TU Brno Racing stále nedostává

V termínu mezi 7. až 10. srpnem se na Czechringu v Hradci Králové konal závod Formula Student Czech republic

V termínu mezi 7. až 10. srpnem se na Czechringu v Hradci Králové konal závod Formula Student Czech republic jehož součástí byl i tým TU Brno racing, pro nějž se spolu s ostatními českými týmy jednalo o domácí závod a možnost předvést se domácímu publiku, které se přišlo na okruh podívat. Po odstoupení na FS Germany chtěli všichni členové týmu z VUT v Brně navázat na dobré výkony od našich západních sousedů a přidat také úspěšně dokončený vytrvalostní závod.

Schéma podniků Formule Student je jednotné, ať už se jede kdekoliv a i v Hradci Králové veškeré dění zahajovala technická přejímka, která se konala ve čtvrtek. Tu Dragon 4 zvládl na jedničku, stejný průběh měla i náklonová zkouška, test hlučnosti a test brzdové soustavy. Ale sluší se dodat, že úspěšná cesta přejímkami byla dána i díky obětavé práci členů týmu, kteří od středečního příjezdu na místo konání závodu trávili dlouhé hodiny v pitu, kde navraceli do plné kondice formuli, především její motor, jenž byl poškozen při německém nedojetém vytrvalostním závodě.


Foto: Pavel Malý

Ale zpět k závodu v Hradci Králové. V pátek byly na programu pouze statické disciplíny a ty se stejně jako na úvodním podniku sezóny velmi vydařily a obohatily bodové konto týmu o velmi cenné body. Nejlépe dopadla Cost prezetnace, kde scházel jen krůček k pódiovému umístění, protože TU Brno Racing byl na 4. příčce. O pouhé jedno místo hůře dopadla Design prezentace, kde se jednalo o 5. pozici a poslední statickou disciplínou byla Bussines prezentace, kde brněnský tým obsadil 9. příčku. Všechna tato umístění byla zaznamenána v konkurenci dalších 24 týmů.

Víkend byl věnován dynamickým disciplínám z nichž se většina odjela v sobotu a pouze vytrvalostní závod byl naplánován jako třešinka na dortu na neděli. Sobotní dopoledne bylo určeno jak pro akceleraci, tak pro skid-pad a Dragon 4 se nejprve vydal zdolat akceleraci, která patří mezi jeho slabší disciplíny a po přenastavení aero paketu na svou silnou disciplínu skid-pad. A jaké byly výsledky? Sprint znamenal 12. příčku s časem 4,44, který se povedl zajet ve třetí jízdě. Osmička neboli skid-pad pak přinesla 5. místo a čas 5,29 sekundy opět ze třetí jízdy.


Foto: Pavel Malý Odpoledne byl na programu Autokros podle nějž se tradičně určovalo pořadí do nedělního vytrvalostního závodu. Nejlepší čas, který se povedl zajet druhému jezdci při jeho poslední jízdě nabyl hodnoty 57,86 sekundy, avšak kvůli jedné shozené kuželce se k času připsaly dvě trestné sekundy a po započtení penalizace obsadil TU Brno Racing 7. příčku, která zajišťovala start v nedělním odpoledni.

Vytrvalostní závod je nejnáročnější disciplínou a tomu odpovídá i to, že je nejbodovanější a proto má na konečný výsledek významný vliv a už můžeme předeslat, že i v Česku výrazně ovlivnil umístění týmu TU Brno Racing. Dragon do závěrečné disciplíny odstartoval před čtvrtou hodinou odpolední před zraky mnoha rodinných příslušníků členů týmu a dalších fanoušků a první polovina probíhala učebnicově když auto i pilot fungovali výborně, což potvrzovaly dosahované časy na špici startovního pole. Avšak studená sprcha přišla opět po výměně řidičů, když se objevily problémy s řazením, které zapříčinily odstoupení.


Foto: Pavel Malý

Konečným umístěním týmu TU Brno Racing byla 11. příčka mezi formulemi se spalovacím motorem, kterých bylo celkem 25 a bohužel se nepovedlo navázat na loňské 5. místo, jenž bylo dáno především dokončeným vytrvalostním závodem. Jak závod viděl ze svého pohledu popíše na závěr team lídr David Hodas: „Po nešťastném konci závodů v Německu jsem doufal, že si na domácí půdě spravíme náladu a několikaměsíční úsilí proměníme v úspěch. Dílčí výsledky ve statických i dynamických disciplínách byly opět výborné a umísťovali jsme se pravidelně v TOP 10. Do nedělního vytrvalostního závodu jsme vjeli mezi nejrychlejšími formulemi, které startovaly mezi posledními. Na počátku jsem měl skvělý pocit, že se to dnes opravdu povede. Hned první kolo zajel náš první řidič o 5 vteřin rychleji, než zbytek startovního pole. V našich závodech to ale občas chodí jako na slavném okruhu, kde se jezdí 24 hodin Le Mans – nikdy nevíte co se stane v příštím kole. Skvělé časy v druhé polovině závodu vystřídalo ostré zklamání, když jsem z úst pořadatele slyšel, že naše formule musí kvůli technické závadě ukončit své působení. Nezbývá nám nic jiného, než soustředit své veškeré síly na naše poslední závody Formule Student v této sezoně v Maďarsku.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!