Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 8. 2014 20:13 − 6821× − 33

Závěrečný rozstřel o umístění po trojicích?

Promotér MS neustále hloubá nad tím, jak zvýšit atraktivitu svého zboží a zamýšlený souboj o konečné pořadí v poslední RZ rozšiřuje.

Dle všech indicií to vypadá, že plán na závěrečný souboj o umístění v konečné klasifikaci soutěže je připraven ke zveřejnění v září a podle posledních informací by se rozstřel mohl rozšířit ze dvojic na trojice jezdců. Nově by se tak vítězem soutěže mohl stát jezdec, který po předposledním testu držel třetí příčku, jelikož právě první trojice by v závěrečné rychlostní zkoušce bojovala o vítězství. Stejně tak by o čtvrté místo bojovali jezdci ze 4. – 6. příčky, o sedmé místo by se jelo analogicky a stejně tak o deváté, takže by se na body mohli dostat i jezdci, kteří by na ně jinak na 12. příčce nárok neměli.


Zástupce promotéra MS Oliver Ciesla doufá, že průběžná evoluce tohoto plánu zajistí jeho rozšíření. "Lidé chtějí nečekaný konec, který zajistí výsledky otevřené jak nejdéle je to možné a je to věc, co potřebujeme zkusit vyřešit: jak to můžeme naplánovat i přes předchozích 300 ujetých kilometrů ve třech dnech," říká Ciesla a pokračuje, "jak najít model, který je dostatečně vzrušující, aby se všichni dívali až do poslední hodiny? Každých několik týdnů děláme krok správným směrem. Náš úkol je jako operace, kde se snažíme operovat jednu věc a přitom nezpůsobit žádná vedlejší poškození."

"Chceme zajistit aby byl systém férový k jezdcům, nezvyšovat složitost a zachovat jednoduchost. Když se tohle povede, tak se splní cíl zvýšení zajímavosti a nepředvídatelnosti." Oliver Ciesla se dále nechal slyšet, že původní návrh přinesl zmatky a nesouhlas, ale se současným vývojem je spokojen a je jím potěšen. "První návrhy přinesly výrazné zásahy do podstaty, ale nyní postupně odstraňujeme vedlejší efekty. Nyní si užíváme široké podpory od zúčastněných. Není to velká změna, ale zvýší potřebu jízdy na plný plyn od startu až do konce," uzavírá Oliver Ciesla.

Komentářů celkem: 33
13. 8. 2014 10:10
0 0
I taktizování by se tím posunulo do úplně jiné roviny.. tzn. jet na pohodu 3. Největší boj bude mezi 3. a 4. smajlík
13. 8. 2014 11:48
0 0
To je taková kokotina!! Všichni tady vědí co to způsobí, ale ani jeden z "expertů" ve FIA to v tom nevidí!! Teda já nevim, ale asi je ten tlak na ně už moc velkej a leze jim to na mozek !!smajlík
Já snad sepíšu mezinárodní petici, pošlu na všechny fans servery a začnu taky jednat! Ať ti pitomci ve FIA taky vědí, že jsou tu ještě ti hlavní - fanoušci rally !!smajlík
MPI
13. 8. 2014 11:56
0 0
No při tomhle modelu by vlastně stačilo odjet jednu RZ jako kvalifikaci pro rozstřel a pak rovnou rozstřel...vypovídající hodnota stejná, ušetří se spousta peněz a všichni budou na večeři doma...smajlíksmajlíksmajlík
13. 8. 2014 13:36
0 0
Můj přísně tajnej zdroj povídal, že testování tohoto modelu, pouze pro dva jezdce, byl vyzkoušen již letos ve Finsku. Oficiální prasklej brzdovej třmen u Jardy bylo ve skutečnosti pouze jeho dobrovolné zpomalení tak, aby bylo v poslední rz o co bojovat...Oba na poslední rz letěli jak blázni. Tak to asi fungovat bude řekli soudruzi, takže hurá do toho... smajlík....smajlík
13. 8. 2014 13:57 Upraveno 13:58
0 0
Co takhle udělat závody F1 v podobném duchu. 50 kol klasicky a poslední kolo pojedou vždy dvojice nebo trojice jedno poslední kolo. Stejný princip, stejná hovadina, stejná degradace zbytku závodu.
13. 8. 2014 14:53
0 0
Promotér chce přilákat nové fanoušky, ale proč se chová ke stávajícím jako k onuci? Současní soutěžní fanoušci nejsou fotbaloví rowdies, kde je snaha je vytěsnit, aby místo tvrdého jádra 200 pošuků začaly chodit celé rodiny.
13. 8. 2014 15:57
0 0
Oliver Ciesla. To jméno si musím zapamatovat, to je fakt borec smajlík
13. 8. 2014 16:16
0 0
To jsou ty kokainové večírky... smajlík Zajímal by mne názor týmů na takovou p.zdovinu
13. 8. 2014 16:29
0 0
Proč sakra místo vymýšlení takových hovadin neopráší ideu Golden Stage, jak se jezdila na Kypru? Prostě, po skončení rally udělat ještě jeden závod na 1 RZtu? Byl by to separátní závod, body by se nesčítaly, účast by byla jen pro ty co pojedou hlavní "vytrvalostní" závod, dalo by se na to vypsat zvláštní ceny, aby to bylo ekonomicky zajímavý... kdyby vymysleli tohle, tak se pod to rád podepíšu.
13. 8. 2014 16:49
0 0
kurňa odkdy je apríla v srpnu??.....nebo to opravdu někdo myslí vážně totok? smajlík no jsem naštěstí dost starej, takže jsem zažil rally, když byla ještě rally, ale to neznamená, že bych se chtěl dožít podobných zhovadilostí.
13. 8. 2014 22:06
0 0
A pak,že FAS je největší škůdce rally,no hoši si můžou podat rucesmajlík
bdX
14. 8. 2014 13:31
0 0
Promontér by si měl zjistit, co je to to rallye. Pak by nevymýšlel nesmysly (možná).
14. 8. 2014 18:04
0 0
Pánové, vy jste nic nepochopili.. Tím, že se pojede tímto systémem, tak to všechny bude nutit jet pomaleji, aby neudělali chybu a tím se zvýší bezpečnost rally. Když se do toho zapojí i přezouvací zóny na RZ, tak to nebude ani nuda a všichni přece musí být spokojení smajlík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!