Rallye Weiz – komentář

Pauza na letní zregenerování a nabrání nových sil rakouským soutěžákům o víkendu skončila.

Pauza na letní zregenerování a nabrání nových sil rakouským soutěžákům o víkendu skončila. Na pořad dne se totiž dostal šestý podnik šampionátu, vloni premiérově zařazená Rallye Weiz. Zatímco na předcházející Schneebergland Rallye spousta posádek chyběla, do Weizu si našli cestu takřka všichni, kdo to s bojem o přední příčky myslí vážně. Z dalekého Japonska navíc na start rakouské soutěže dorazil i syn Toshiho Araie Hiroki a posadil se do Subaru Impreza stáje Manfreda Stohla. Společně se zkušeným spolujezdcem Glenem McNeallem ale v rally nikterak nezářil a držel se jen několik málo příček od posledního místa. I přes odstoupení po RZ 12 kvůli poruše motoru ale nasbíral spoustu důležitých zkušeností, které bude jistě potřebovat, pokud bude chtít jít ve šlépějích svého otce.

Svou mladou naději mělo na startu i domácí Rakousko, osmnáctiletý Chris Brugger tam poosmé usednul za volant Škody Fabia Super 2000. Jeho účinkování ale přerušila porucha spojky už v první etapě. V sobotu se Brugger do bojů zapojil znovu, zajel několik rychlých časů a ke konci soutěže se jeho Fabia zastavila úplně. Ve Weizu byl doslova jeden mladý nadějný pilot vedle druhého, svého zástupce totiž na startu měla i JAR. Henk Lategan usednul stejně jako Brugger do Škody Fabia Super 2000 stáje Raimunda Baumschlagera. V první etapě sváděl Jihoafričan těsný souboj s Mariem Saibelem na další Fabii a po etapě měl k dobru pět desetinek. V sobotu ráno však Lategan nezvládnul úvodní test a rázem za svým soupeřem zaostával o minutu a půl. V předposlední zkoušce ovšem Saibel nechal skoro dvě minuty a z duelu dvou Škodovek se tedy nakonec radoval Lategan, což mu zároveň vyneslo senzační druhé místo.

Jako jediný letos dokázal porazit rakouského matadora Raimunda Baumschlagera Gerwald Grössing pilotující Ford Fiesta R5. V předešlé soutěži jej ale přibrzdily technické potíže a předčasnou stopku si pak jezdec sám sobě vystavil havárií. V první etapě Rallye Weiz se Grössing držel při zdi a do druhého dne šel jako třetí s více než minutovým odstupem za vedoucím jezdcem. Fiesta R5 si ovšem postavila hlavu a vítěz Lavanttalu musel předčasně odstoupit. Úvodní trojicí zkoušek zvládnul nejlepším tempem Hermann Neubauer, který už doléčil své zranění a vrátil se za volant Fordu Fiesta Super 2000. V RZ 4 ale chyboval, zhasnul mu motor a novým lídrem se stal Baumschlager. Na šestém testu ještě Neubauer atakoval sloupek u trati, ale závěrečnou dvojici nočních testů zvládnul nejrychleji a do sobotní etapy šel jako vedoucí jezdec s náskokem 8,3 sekundy. Atraktivní duel těchto dvou borců pokračoval i ve druhém dnu, ale na RZ 12 pilot Škody nechal minutu a rázem byl takřka mimo hru. Neubauer se stejně jako již několikrát v tomto roce dostal do pozice, kdy jasně směřoval za svým premiérovým triumfem. Ani tentokrát mu ale nebylo přáno, když se při předposlední zkoušce místem konání prohnala bouřka a Neubauer na vodě svou Fiestu Super 2000 neukočíroval a skončil s ní ve stromě. Tím tak definitivně zpečetil svůj post smolaře roku a zároveň rozhodnul o tom, kdo se stal mistrem Rakouska pro tento rok. Podvanácté se z tohoto úspěchu raduje Raimund Baumschlager a tento rekord v budoucnu hned tak někdo nepřekoná. Soupeři však budou mít už příští rok volný ring, Baumschlager se už domácímu mistrovství naplno věnovat nehodlá.

Výsledky této rakouské rally je možné si prohlédnout na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Baumschlager 125, 2. Saibel 77, 3. Mayer 48, 4. Grössing 41, 5. Brugger 28, 6. Zupanc 27, 7. Danzinger 25, 8. Kubica 23

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!