22. 8. 2014 18:06 − 2412× − 0

Lunga + Koubek + Fabia R2 = nová sestava na Barumku

Sto čtyřicet šest kilometrů v plném tempu, pět vyhraných rychlostních zkoušek a zisk zlatých pohárů za třídu 8 i juniorskou klasifikaci.

V opojení nad nabitým seznamem přihlášených na blížící se Barum Czech Rally Zlín mohlo některým fandům uniknout překvapení, které ukrývá startovní číslo 72. Jan Lunga s Ondřejem Koubkem ještě donedávna bojovali o medaile ve třídě 8 a málokdo si je dovedl představit bez jejich obvyklého Renaultu Clio. Uplynulý měsíc však přinesl hned několik změn a mezi ně patří i odchod Jana Lungy z týmu LB Trans Racing.


Foto: Jiří Dokulil

„Myslím si, že spolupráce oboustranně neplnila očekávání a díky špatné komunikaci se to postupně začalo odrážet nejen na náladě v týmu, ale také bohužel i ve výsledcích. Pokračování spolupráce by nám, ani situaci nijak nepomohlo. Více bych se k tomu nechtěl vracet,“ zmínil okolnosti ukončení spolupráce Honza Lunga. Bez silného sponzorského zázemí, navíc s vleklými potížemi se zády nevypadal start na Honzově oblíbené Barumce příliš reálně. Velkým úsilím se mu ale podařilo dát do pořádku záda, zajistit kvalitní soutěžní techniku i potřebné finance. „Odstartujeme se Škodou Fabia R2 týmu Montrago-Racing, se kterou v Hustopečích a na Bohemii závodil Emil Triner. Start s opravdovým „áčkem“ na Barumce pro nás znamená splnění snu a patří velký dík všem sponzorům a lidem, kteří nám byli nakloněni a při realizaci vyšli vstříc. Moc si jejich pomoci vážíme,“ říká 24letý hodonínský pilot.

Premiérové kilometry nové formace Jan Lunga – Ondřej Koubek – Škoda Fabia R2 obstaral osvědčený testovací úsek u Radslavic, známý z dřívějších ročníků vyškovské rally. Na uskákané cestě, která se vlní v rychlých a náročných zatáčkách, si Honza poprvé vyzkoušel všechny vymoženosti skutečného „áčka“ od sekvenční převodovky až po strmé řízení. Po dvou hodinách ježdění vysedal z vozu naplněn následujícími dojmy: „Byl jsem rád, že jsem si na auto vcelku rychle zvykl, měl jsem z toho větší obavu. Jízda s R-dvojkou je velkým zážitkem a každý kilometr jsem si užíval. Udělali jsme určité změny v nastavení podvozku, což přispělo ke zvětšení mé jistoty v jízdě, přesto platí, že v učení s technikou jsme na začátku. Jsem rád za přístup týmu, který nám vychází maximálně vstříc. Na závod se těšíme, ale žádné cíle si nedáváme. Bylo pro mě hodně složité tento sen uskutečnit, a tak bychom chtěli hlavně dojet do cíle a celé si to užít. Kde se budeme pohybovat, vůbec nechci odhadovat – pojedeme si svoje tempo, na které se budeme cítit. Snad se nám bude dařit po malých krůčcích vylepšovat nastavení a postupně zrychlovat,“ doufá aktuálně vedoucí pilot juniorské klasifikace.


Foto: Jiří Dokulil

Vrchol české motoristické sezony, zlínská Barum Czech Rally, se uskuteční ve dnech 29. – 31. srpna, v průběhu kterých čeká na soutěžní posádky porce 237 závodních km. Skvěle obsazená soutěž slibuje zajímavé souboje nejen na čele výsledkové listiny, ale i v jednotlivých objemových třídách. Honza Lunga s Ondrou Koubkem odstartují ve třídě 6, kde změří síly s 26 soupeři, vesměs na srovnatelné technice.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!