Jiří Hejčl - eWRC.cz
19. 3. 2004 00:00 − 2341× − 0

V cíli Corona Rallye Mexico

KOMENTÁŘ Chválou Mexické rallye se nešetří. Její organizátoři, jako vyjádření skvěle odvedené práce, obdrželi Inmarsatovu trofej, pro největší hvězdu soutěže.

Trať, Diváci: Chválou Mexické rallye se nešetří. Její organizátoři, jako vyjádření skvěle odvedené práce, obdrželi Inmarsatovu trofej, pro největší hvězdu soutěže. Podle vyjádření šéfa Ford Motorsport Malcolma Wilsona posunula Mexická rallye organizaci na novou úroveň. V průběhu soutěže se nevyskytly žádné závažné problémy s diváky, o čemž svědčí mimo jiné, že se nemusela rušit ani jedna RZ a byl dodržen časový harmonogram. Do jisté míry se potvrdila některá nařízení FIA. Zajímavé bylo, jak se posádky vyrovnávaly s omezeným množstvím pneumatik. Trať soutěže byla taktéž obdivována a například Gilles Pannizi prohlásil, že se za rok velmi rád vrátí.

Ford: Tým odjíždí z Mexika navýsost spokojen. Dvojnásobný triumf se podařil Fordu naposledy v roce 2000 na Kypru. Z vítězství se radoval Markko Märtin, který v závěru odrazil útok Španěla Sainze. Estonec absolvoval soutěž bez jediné větší „krizovky“, když pomineme hodiny v první etapě. V plné rychlosti s zařazeným šestým rychlostním stupněm předvedl divákům pěknou podívanou. Mnozí z Vás si jistě vzpomněli na podobnou podívanou od Markku Alena z RAC Rallye 1985, která dodnes koluje na videokazetách. Na druhé místo se nakonec probojoval týmový kolega Francois Duval. Pro Belgičana to je nejlepší výsledek v kariéře. Také on se vyvaroval chyb. U Fordů zavládla radostná atmosféra, která se projevila také tím, že tým oddálil své rozhodnutí o setrvání v Mistrovství světa. O něm se rozhodne až po Novozélandské rallye. Ford totiž hodlá odstoupit z MS po této sezóně. ( Na oznámení čeká také tým Peugeot, který by své vozy také stáhl, pokud tak učiní britská automobilka.)

Citroen: . Až do páté rychlostní zkoušky vše probíhalo podle týmových představ. Oba vozy figurovaly na prvních dvou místech absolutního pořadí. Na dalším měřeném úseku však měl nehodu vítěz předchozích dvou soutěží Sebastian Loeb, prorazil olejovou vanu a musel ze závodu odstoupit. Tato nehoda značila ztrátu pozic a postavení v Poháru konstruktérů. Sainz se nakonec musel spokojit až s třetí pozicí. I za toto místo mohl být vděčen po tom, co se mu přihodilo. V třinácté rychlostní zkoušce měl totiž nehodu a převrátil svůj vůz na bok, ale dokázal se vrátit zpět na trať. Sainz si neodpustil kritiku nových pravidel a staví se za to, aby se u příštích reforem trochu víc přemýšlelo. „Jezdíme jen čtyři rychlostní zkoušky za den. Dříve jsme měli dvacetiminutový servis, teď je to hodina. S každou změnou ubývá času za volantem. Nějak to nemůžu pochopit. Předtím, než se pustíme do dalších změn, bych navrhoval, abychom si uvědomili, že tady máme mistrovství, jehož formát zase není tak úplně hloupý.“

Subaru: Nová Impreza se velmi osvědčila. Oba vozy absolvovaly závod bez velkých závad a v cíli jim patřily místa hned pod stupni vítězů. O rychlosti nového vozu svědčí i počet vyhraných rychlostních zkoušek. Nebýt penalizace, kterou obdržel Nor Solberg , mohl se tým radovat z vítězství hned při prvním nasazení nového speciálu. Hrdina soutěže, Mistr světa Peter Solberg, se po penalizaci v závěru prvního dne probojoval z třináctého až na příčku čtvrtou. Kdyby nebylo nešťastné závady, kdy auto muselo být z prostoru ČK odtlačeno, a později za překročený časový limit na servis, vyhrál by s náskokem dvou minut. Ale to jsou pouhé kdyby…. Hned za ním skončil jeho týmový kolega Mikko Hirvonen. Finovi se v průběhu soutěže vyhýbaly jakékoli problémy a v cíli se mohl radovat ze svého nejlepšího výsledku. Třiadvacetiletý pilot držel čtvrtou pozici až do samého závěru soutěže, kdy podlehl týmovému kolegovi. „Mohl jsem skočit i lépe, ale to bych musel útočit a to nebylo mým úkolem. Hodně jsem se toho o novém voze naučil. Obzvlášť jsem rád, že se mi podařilo vyvarovat větších jezdeckých chyb.“ prohlásil mladý Fin.

Peugeot: Jako již ve dvou předcházejících závodech i tentokrát nový vůz 307 WRC prokázal dostatečnou rychlost. Gronholmovi se také podařilo zvítězit ve dvou nedělních RZ. Což se ale stále nepodařilo odstranit, jsou technické problémy provázející nasazení tohoto vozu do MS od první soutěže. Týmový ředitel slibuje, že do Novozélandské rallye problémy vyřeší. Oba jezdci se potýkali s řadou menších či větších technických problémů, což jim nedovolilo zúčastnit se bojů o vítězství či stupně vítězů. Největší ztrátu nabraly obě posádky v sobotu ráno, kdy na sedmé RZ ztratil Gronholm více jak 2,5 minuty a Rovanpera více jak šestnáct. Oba jezdci přesto dokázali své pozice vylepšit a vybojovat body pro značku do poháru konstruktérů. Ale tým chce více.

Mitsubishi: Ani třetí nasazení vozu Lancer WRC 04 se nevydařilo. Vůz stále není dostatečně rychlý a ani spolehlivost jej nijak nezdobí. První vůz značky měl problémy hned v pátek. Ital Galli ztratil v druhé RZ více jak 3,5 minuty, aby v sobotu ráno zůstal stát na trati 5. RZ s poničeným odpružení a do cíle dorazil až po dlouhých 45 minutách, což znamenalo vyřazení ze soutěže. Týmová jednička Gilles Panizzi se držel po celý pátek v závěru první desítky mezi soukromníky s vozy WRC. V sobotu ráno ztratil vinou technických problémů více, jak dvě minuty a pouze „díky“ problémům ostatních jezdců se držel na bodovaných pozicích. Poslední den soutěže byl pro Panizziho o něco lepší než dva předchozí, když Francouz dokázal zajet jedno šesté a dvě sedmá místa. V cíli z toho bylo osmé místo a dva cenné body pro Mitsubishi.

Češi: Nikdo z Českých jezdců ani týmu se soutěže nezúčastnil.

Ostatní: Pouze tři netovární jezdci na vozech typu WRC se zúčastnili Mexické rallye. Argentinec Perez Companc byl nejslabší a pohyboval se v závěru první patnáctky, aby ve 4. RZ odstoupil. Nejlépe si vedl Jussi Valimaki z Finska na Hyundai Accent WRC Evo3. Po celé tři dny se držel v první desítce a nakonec si domů odvezl sedmé místo a 2 body do MS jezdců. Tradiční účastník MS, Němec Warmbold, nepředvedl nic zvláštního a obsadil deváté místo před Rovanperem, kterého trápily velké problémy s technikou.

Skupina N: Mexická rallye byla také druhým podnikem MS produkčních automobilů. Nejvíce se dařilo Španělu Solovi a Japonci Araiovi, kteří obsadili první dvě místa. Závod se vůbec nevydařil známému Britovi Higginsovi, který havaroval již na první rz. Opět pro havárii nedokončil ani Rakušan Manfred Stohl, čímž si velmi zkomplikoval cestu za titulem v této kategorii. Do cíle nedorazil ani vítěz prvního kola ve Švédsku Janni Paasonen.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!