26. 8. 2014 16:22 − 1269× − 0

Zdárný konec sezóny

Posledním závodem letošní sezóny byl pro TU Brno Racing závod v maďarském Györu.

Posledním závodem letošní sezóny byl pro TU Brno Racing závod v maďarském Györu. Týdenní rozestup mezi závody v Česku a Maďarsku neznamenal pro tým týden volna, ale proběhl další test i s ohledem k provedeným úpravám vozu.

Do místa dění vyrazil tým ve středu ráno. To znamenalo dobrou výchozí pozici pro pořadí na přejímky. Středa byla určena pro vybalení a nachystání pitů. Další den ráno jsme absolvovali technické přejímky a také najeli několik kilometrů na test place kvůli přizpůsobení nastavení vozu zdejším podmínkám.


Foto: Milan Štylárek

V pátek již nastal boj o první body do soutěže a to ve statických disciplínách. Nejprve byl na programu Business Plan následovaný Designem a statické disciplíny uzavřel Cost report. Výsledky těchto disciplín byly známy následující den a v týmu vyvolaly řadu emocí. V Designu bylo Brnu nejprve strženo pět bodů, ale po uznání protestu byly body navráceny, což znamenalo posun na jedenáctou pozici v této disciplíně. Cost dopadl v porovnání s prestižním závodem v Německu o poznání hůře, což byla až 25. pozice a o něco lépe dopadl Business Plan, kde TU Brno Racing figuruje na 16. místě.

Sobota se nesla ve znamení sledování oblohy, protože dle předpovědi měl přijít vytrvalý déšť, což v kombinaci s dynamickými disciplínami mohlo znamenat taktickou a pneumatikovou loterii. Naštěstí dopoledne zůstaly podmínky pro všechny stejné a tak nic nebránilo ukázat naplno potenciál vozu. V obou těchto disciplínách piloti udělali maximum a zejména ve Skidpadu se dostali prakticky na limit vozu a jeho nastavení. Výsledkem je výborná 6. pozice ze Skidpadu a slušná 16. pozice na akceleraci. Krátce před začátkem Autokrosu přišel slibovaný déšť a vyhlášení mokrých podmínek. Dlouhou dobu to vypadalo, že déšť bude opravdu vytrvalý a tak se postupem času shromažďovala auta na startu a mezi nimi byl Dragon 4. Vypadalo to, že není na co čekat a tak se oba řidiči vydali vstříc své jízdě v nejkratším možném rozestupu. Bohužel v závěru přestalo pršet a tak týmy, které čekaly měly výhodu. I tak bylo výsledkem slušné 11. místo.


Foto: Milan Štylárek 

Neděle se v závodech Formule Student tradičně nese ve znamení vytrvalostního závodu. Nejinak tomu bylo i nyní. Předpověď říkala, že by pršet nemělo, ale tentokrát měl foukat silný vítr, což se také vyplnilo. Po startu Dragona 4 do závodu bylo vidět velké nasazení a jízda na hraně vozu (možná i za hranou vozu), která se projevovala jízdou po dvou kolech na několika místech trati. Členy TU Brno Racing vystrašilo zejména zhasnutí motoru po vracáku při jízdě druhého řidiče, když se mu nepovedlo včas podřadit. Nakonec tento incident však znamenal pouze časovou ztrátu. A Dragon 4 konečně dosáhl vytouženého cíle. V týmu propukla obrovská radost. Dragon 4 konečně ukázal svou sílu skvělým 5. místem ve vytrvalostním závodu. Navíc přibylo i několik bodů za spotřebu paliva a rázem se tým TU Brno Racing objevilo na konečné 7. pozici se ziskem historicky největšího počtu bodů – 698,9 bodů. Alespoň částečně tak bylo zapomenuto zklamání z odstoupení ze závodu na Hockenheimringu v Německu na úvodu sezóny.


Foto: Milan Štylárek

"Máme obrovskou radost, že jsme dojeli do cíle. Chyběl jen maličký krůček na vytoužené stupně vítězů, ale s výsledkem jsme i tak velmi spokojení. Auto jelo skvěle a dosahuje kvalit světové špičky. Udělali jsme za tuto sezónu pořádný skok kupředu. Nesmírně si ceníme podpory všech sponzorů a lidí bez kterých by nebylo možné účastnit se této mezinárodní soutěže a touto cestou bychom jim chtěli ještě jednou poděkovat. Věříme, že nám zachovají přízeň i do dalších sezón. Na závěr bych chtěl popřát týmu úspěšné vkročení do nové sezóny a zdárný vývoj již pátého vozu," shrnul David Hodas, vedoucí týmu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!