Adam Kobliha si zajistil vítězství v Clio Trophy 2014

Domácí tratě, podpora valašských fanoušků a bezchybný výkon, to vše pomohlo k vítězství Adamu Koblihovi a Karlem Žáčkem.

Domácí tratě, podpora valašských fanoušků a bezchybný výkon, to vše pomohlo k vítězství v pátém podniku ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 Adamu Koblihovi a Karlem Žáčkem. Na Barum Czech Rally Zlín 2014 nenašli ve dvoukolkách přemožitele, absolutně obsadili třináctou příčku.

Adam Kobliha vstoupil do závodu druhým časem na zlínské divácké zkoušce po komunikacích bývalého Baťova areálu, ale v dalších zkouškách už převzal vedení a do konce závodu už před sebe v hodnocení dvoukolek a třídy RC3 nikoho nepustil. Na své konto si tak připsal maximum mistrovských bodů do hodnocení MMČR i poháru. Zatímco v klasifikaci ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI před posledním podnikem v Příbrami už Koblihu nikdo nemůže předstihnout, ve dvoukolkách mu zatím patří druhá příčka. Pokud však v Příbrami naváže na výkon z Barumky, domácí titul mezi vozy s jednou poháněnou nápravou nemusí být pouhou teorií.

„S výsledkem jsme maximálně spokojeni. Měli jsme s Karlem i celým týmem před startem tajný cíl, že bychom chtěli ve Zlíně vyhrát dvoukolky a to se nakonec podařilo. Sice jsem se nevyvaroval jedné obrovské krize v druhém průjezdu polookruhové zkoušky ve Slušovicích. Ve sjezdu z Březové se na vytočenou šestku clio dostalo do hodin a na chvíli jsem ztratil kontrolu nad vozem. Naštěstí jsme nic netrefili, auto zůstalo v únikovce, rychle jsem zařadil zpátečku a po chvíli jsme pokračovali. Podruhé jsem jen na Majáku proletěl v pomalé rychlosti příkopu.

Auto fungovalo po celý závod bezchybně, zejména na uskákaném povrchu bylo parádní. Mechanici ve večerním servisu preventivně vyměnili převodovku, vítězství je tak určitě i jejich zásluha. Všem členům týmu a mechanikům patří velký dík, stejně jako partnerům a všem, kteří se jakýmkoli způsobem podíleli a i v současné době podporují moji kariéře.

Navíc doufám, že si naši jízdu užili i diváci. Samozřejmě jsem po celý závod vnímal a radoval se z unikátní atmosféry Barumky. Podpora fanoušků na tratích rychlostních zkoušek byla neopakovatelná.

V mistráku chybí do konce sezony ještě Příbram, kde se s Egonem popereme o titul ve dvoukolkách. Samozřejmě s Karlem uděláme pro prvenství maximum. V pohárové klasifikaci je rozhodnuto. Odstoupení Pepy Petáka mě moc mrzelo, dokončení Barumky mu asi není přáno,“ komentoval výsledek na Barumce Adam Kobliha.

Solidně rozjeli zlínskou Barumku Patrik Rujbr i Josef Peták. Rujbra však v RZ6 postihl problém s řídící jednotkou, a tak druhou příčku okupoval po větší část závodu Josef Peták. Příbramskému veteránovi, který po sezoně ukončí pravidelné starty v českém šampionátu, však nebylo souzeno spatřit cílovou rampu. Krátce před cílem prvního průjezdu Zádveřicemi ho vyřadil problém s motorem.

Na druhou pozici pohárové klasifikace se vrátil Patrik Rujbr. Se spolujezdkyní Petrou Řihákovou obsadili v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou desátou příčku.

„V závodě jsme museli zvolit správnou míru rizika, protože jsme na Barumce nesměli nic udělat autu. Tento víkend se jede Vyškov a právě sprinty jsou aktuálně naše priorita. Bohužel ve dvoudenních závodech už nemáme šance na výrazný výsledek, proto se ani neobjevíme v Příbrami a raději dáme přednost startu na rakouské Waldviertel rally.

Jinak jsme soutěž absolvovali bez zásadních problémů, pouze v RZ6 Slušovice se nám zastavila řídící jednotka, museli jsme zastavit a elektriku resetovat, čímž jsme ztratili nějakých 40 vteřin. Opět se prokázalo, že Barumka je nejtěžší soutěží v Česku. Třeba Pinduli jsme trochu prodávali, protože byla extrémně zrádná a nechtěl jsem ublížit autu. Fyzicky náročné byly i druhé průjezdy Trojáku a Semetína.

S výsledkem jsme nakonec byli spokojeni, mezi českými dvoukolkami jsme skončili třetí, v poháru za Adamem, který jel opět fantasticky. Opravdu mě udivuje, kde ty sekundy bere, ale je to šikovný pilot, před kterým mám obrovský respekt,“ řekl v cíli Patrik Rujbr.

Poslední dvojicí, která protnula cílovou rampu na zlínském náměstí, byly Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou. Dámský tandem to „dokázal“ díky formátu superally, neboť musel odstoupit po RZ2 kvůli poškození zadní nápravy po diváckém skoku ve Slušovicích. V neděli už pokořil všechny měřené testy a tento výsledek jihočeskou pilotku katapultoval už na druhé místo pohárové klasifikace.

Problém s motorem v RZ6 Slušovice vyřadil i Jiřího Plška s Janem Kubalou, ještě kratší bylo zlínské působení pro Michala Kravce s Josefem Králem. Jejich renault zůstal stát na přejezdu k RZ3 Maják.

„Adam Kobliha s Karlem Žáčkem ve Zlíně potvrdili své letošní pohárové výsledky a opět nenechali nikoho na pochybách, že letošní koruna ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI jim bude patřit právem. Navíc v nabité evropské konkurenci opanoval dvoukolky, což je fantastický úspěch,“ komentoval výsledky promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 Zdeněk Pekárek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!