Ondřej Plšek - eWRC.cz
4. 9. 2014 22:13 − 4401× − 11

Konec zasílání mezičasů do vozu

Na jednání Světové rady FIA v Pekingu se bude probírat startovní pořadí, nedělní rozstřel a zákaz posílání mezičasů posádkám.

Příští čtvrtek se koná zasedání Světové rady FIA v Pekingu a na programu dne bude řada velmi zajímavých bodů. Jedním z nich bude určení konečného pořadní až na poslední zkoušce soutěže, takzvaný rozstřel. Schválit se má i změna startovního pořadí, kdy vedoucí jezdec mistrovství světa bude vyrážet na trať nejen během první etapy, ale od příštího roku i druhé etapy. Informace přináší server autosport.com.

To znamená, že vedoucí jezdec soutěže pojede mezi vozy WRC poslední až v závěrečný den. Toto pravidlo by mělo poprvé platit na příštím ročníku Rallye Monte Carlo.

Velkou změnou bude i zákaz komunikace mezi posádkami a týmem během rychlostních zkoušek. Tím pádem nebude možno posádky zásobovat aktuálními mezičasy a ty nebudou moci přizpůsobit své tempo rychlosti soupeřů.

S dalšími zajímavými z agendy Světové rady přichází i rallye-magazin.de. Nováčci mají na soutěžích, které dosud neabsolvovali, dostat v seznamovacích jízdách možnost třetího průjezdu. Další novinka se týká WRC týmů – ty dostanou možnost dalšího testování, což má vést ke snížení jejich odstupu od továrních týmů.

Dle informací německého webu má dojít i k významné změně Rally2. Zcela odpadá penalizace pěti minut za každou neodjetou rychlostní zkoušku, nebude se ani udělovat deset minut za vynechání posledního měřeného testu etapy. Místo toho dojde k navýšení penalizace na sedm minut, bez ohledu na to zda se jedná o poslední zkoušku dne či nikoliv.

Poslední návrh se týká vzdáleného servisu. Zde má být povoleno větší množství náhradních dílů než nyní, kdy se smí používat pouze ty věci, které si posádka veze v soutěžním autě.

Komentářů celkem: 11
4. 9. 2014 22:55
0 0
kdyby nebylo toho stupidního pravidla ohledně rozstřelu tak bych byl změnami nadšen, snad odsouhlasí vše kromě týhle koniny popírající kořeny rallysportu smajlík
4. 9. 2014 23:03
0 0
Význam rozstřelu nechápu a nový systém startování se mi zdá celkem nespravedlivý.
Zákaz splitů beru jako dobrou věc a superrallye bych zrušil úplně, obodovat etapy by úplně stačilo.
5. 9. 2014 07:53
0 0
jak tady psal uz nekdo pod minulym clankem: Rozstrel by se mel jet od prvni do posledni RZ a ucastnili by se ho vsechny posadky.
5. 9. 2014 08:20
0 0
není problém něco zakázat, problém je zajistit a sledovat dodržování toho zákazu
5. 9. 2014 09:45
0 0
Se systémem startování bude vždy nějaká posádka nespokojená. V tomto ohledu se nikdy nikdo nezavděčí všam...
Dokážeš si představit, že se vydáš na výlet někam plácnu 3000 km a druhej den při zakázanej superrally uvidíš třeba pouze 5 vozů wrc? Z hlediska sportovního by superrally existovat neměla. Z pohledu diváka je to však jednoznačnej přínos!
5. 9. 2014 10:52
0 0
Jak píše SolbergC4, krom rozstřelu je to dle mého názoru super posun.

Rozstřel mi evokuje hru na jamky na golfu, to by pak měl být rozstřel na každé RZ a ten s nejvíce vítězství by byl vítěz. Vidím tu ale hned nevýhody hry na "RZ" takto by vítěz nadpoloviční většiny RZ rally zabalil a jel na přejezdový režim....
5. 9. 2014 11:37
0 0
vencls: Dokážu, je to tak v mnoha sportech, které sou dlouhodobějšího rázu (trvají déle). Co když pojedeš na tenisový turnaj a špička vypadne v prvním kole?? Kdyz uz musi byt Superally/Rally2, tak bez moznosti bodovat v cíli (maximálně do značek) - ale to už jsem tu psal... A zmena "penalizace" za superraly" z 5 na 7 minut je absolutni blbost, která nic neresi - ztrata by mela byt souvislost s delkou Rzty (nikoliv stejná penalizace za 5 i 50 km testu), pak aspon trochu dava smysl (a ne že ti co nedokončí RZtu mohou mít lepší čas, než ti co si ji „odmakali“). Třeba něco ve stylu původního Dakaru - čas nejhoršíh + X sekund na kilometr RZty.
Startovní pořadí - první den podle pořadí v MS (když seš nejlepší, tak jedeš první). A další etapy by to šlo řešit třeba tak, že podle průběžného pořadí po předchozí etapě si jezdci volí startovní pořadí (tak jako to dělali po kvalifikaci). Eventuelně by si mohli pořadí volit už první den a to v pořadí podle aktuální tabulky MS, když by to Ogierovi moc vadilo smajlíksmajlík.
Rozstřel netřeba dále komentovat... smajlík
Zakázat "online" komunikaci meli už dávno... A určitě nějaká možnost, jak to zajistit bude (i když do těchto technologií nevidim.) Jediná povolená komunikace mezi týmem a autem by měla být v rámci bezpečnosti - elektronická "žlutá vlajka" nebo něco v tom stylu, možnost volání pomoci a monitorovaná hlasová komunikace (v případě poruchy konzultace s týmem apod.) Howgh (vykecal jsem se) smajlík
5. 9. 2014 14:28
0 0
Zákaz komunikace mezi posádkami a týmem během rychlostních zkoušek podle mě neprojde. Týmy budou argumentovat bezpečností, což je v pořádku. Obdobně se tak diskutovalo v cyklistice a nikdy ten zákaz neprošel.
Rozhodně jsem zastáncem toho, aby splity do aut nechodily. Nicméně v dnešním světě kompjůtrů a smartfounů to v podstatě nepůjde uhlídat.
6. 9. 2014 19:07
0 0
V rychlosti
Roztřel je blbost nonplusultra. Už teď by stačilo striktní dodržování délky powerstage a její "umístění" jako poslední RZ. Ne jako tehdy ve francii kdy to byla první RZ a Loeb, ne sice díky tomu, ale už po RZ1 věděl, že je opět mistrem.

Rally2 - zrušit. Teď jsem taky jel 400km na barumku a po RZ4 už nejelo dost favorizovaných posádek a přežil jsem až do neděle. Mimochodem v ME funguje právě to bodování etap, proč by to nemohlo být v MS. Podmínkou by bylo vyvážená kilometráž během etap. Aspoň, že zrušili penaltu za neprojetí poslední časovky byť chápu, že posádka může odstoupit až po poslední RZ dne. Mimochodem jak to budou řešit nyní?

Komunikace - zrušit. Argument bezpečnosti je blbost. Posádka by samozřejmě měla mít možnost konzultace technického stavu vozu,ale ne běhemRZ. Jakt o hlídat? Monitorovaná komunikace po celý závod a kamera namířená na displey kam by jim to mohli promítat. Ale co já to za ně vymejšlet nebudu.
Ono to stejně dopadne tak jako na SanRemu tuším 2000,01 nebo 02 kde měl na dlouhých RZ své lidi a ti měli v předem domluvených místech lidi s tabulema.
7. 9. 2014 12:04
0 0
To já bych Superrally nerušil, je to i docela spravedlivé. Nedojedeš - dostaneš penalizaci. Přirovnávat to k tenisu je hovadina, tam se vyřazuje klasickym "pavoukem". Rally je o vytrvalosti a dá se počítat s tím, že nastanou problémy. V serii Le Mans, nebo dneska WEC to tak funguje od počátku a nikdo v tom nevidí nějakou nespravedlnost. Podle mě je nepovolení SR jen dopustění vyhazování peněz, který teď skrátka nejsou. A na rozdíl od někoho mě opravdu štvalo, že jsem viděl tovární Peugeoty na Barumce jen na prvních Slušovicích. Dost se tu píše, že dřív to tak bylo, ale nikoho nenapadlo, že dřív to v té ať už jakkoliv pěkné době bylo, tak to bylo možná špatně a mělo by to být právě takhle? Tzn se SR?
7. 9. 2014 13:01 Upraveno 13:02
0 0
Rozhodně jsem pro posílání splitů do vozů. Tuto možnost využívají ze špičky všichni, proto nikoho neomezuje. Ano dává výhodu v případě problému soupeře, úpravou tempa podle aktuálního stavu soutěže, ale toto je taktika a ta do rally patřila, patří a patřit bude. Bavím se jak si někdo myslí, že si s tímto týmy neporadí. Co na tom divákům vadí? Že se potom nepojede hrana? Zakažme splity, pojede se naplno, bude víc výletů ven a pak tady budeme číst, že se vystříleli a nikdo nejede
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!