Konec zasílání mezičasů do vozu
Příští čtvrtek se koná zasedání Světové rady FIA v Pekingu a na programu dne bude řada velmi zajímavých bodů. Jedním z nich bude určení konečného pořadní až na poslední zkoušce soutěže, takzvaný rozstřel. Schválit se má i změna startovního pořadí, kdy vedoucí jezdec mistrovství světa bude vyrážet na trať nejen během první etapy, ale od příštího roku i druhé etapy. Informace přináší server autosport.com.
To znamená, že vedoucí jezdec soutěže pojede mezi vozy WRC poslední až v závěrečný den. Toto pravidlo by mělo poprvé platit na příštím ročníku Rallye Monte Carlo.
Velkou změnou bude i zákaz komunikace mezi posádkami a týmem během rychlostních zkoušek. Tím pádem nebude možno posádky zásobovat aktuálními mezičasy a ty nebudou moci přizpůsobit své tempo rychlosti soupeřů.
S dalšími zajímavými z agendy Světové rady přichází i rallye-magazin.de. Nováčci mají na soutěžích, které dosud neabsolvovali, dostat v seznamovacích jízdách možnost třetího průjezdu. Další novinka se týká WRC týmů – ty dostanou možnost dalšího testování, což má vést ke snížení jejich odstupu od továrních týmů.
Dle informací německého webu má dojít i k významné změně Rally2. Zcela odpadá penalizace pěti minut za každou neodjetou rychlostní zkoušku, nebude se ani udělovat deset minut za vynechání posledního měřeného testu etapy. Místo toho dojde k navýšení penalizace na sedm minut, bez ohledu na to zda se jedná o poslední zkoušku dne či nikoliv.
Poslední návrh se týká vzdáleného servisu. Zde má být povoleno větší množství náhradních dílů než nyní, kdy se smí používat pouze ty věci, které si posádka veze v soutěžním autě.
Zákaz splitů beru jako dobrou věc a superrallye bych zrušil úplně, obodovat etapy by úplně stačilo.
Dokážeš si představit, že se vydáš na výlet někam plácnu 3000 km a druhej den při zakázanej superrally uvidíš třeba pouze 5 vozů wrc? Z hlediska sportovního by superrally existovat neměla. Z pohledu diváka je to však jednoznačnej přínos!
Rozstřel mi evokuje hru na jamky na golfu, to by pak měl být rozstřel na každé RZ a ten s nejvíce vítězství by byl vítěz. Vidím tu ale hned nevýhody hry na "RZ" takto by vítěz nadpoloviční většiny RZ rally zabalil a jel na přejezdový režim....
Startovní pořadí - první den podle pořadí v MS (když seš nejlepší, tak jedeš první). A další etapy by to šlo řešit třeba tak, že podle průběžného pořadí po předchozí etapě si jezdci volí startovní pořadí (tak jako to dělali po kvalifikaci). Eventuelně by si mohli pořadí volit už první den a to v pořadí podle aktuální tabulky MS, když by to Ogierovi moc vadilo .
Rozstřel netřeba dále komentovat...
Zakázat "online" komunikaci meli už dávno... A určitě nějaká možnost, jak to zajistit bude (i když do těchto technologií nevidim.) Jediná povolená komunikace mezi týmem a autem by měla být v rámci bezpečnosti - elektronická "žlutá vlajka" nebo něco v tom stylu, možnost volání pomoci a monitorovaná hlasová komunikace (v případě poruchy konzultace s týmem apod.) Howgh (vykecal jsem se)
Rozhodně jsem zastáncem toho, aby splity do aut nechodily. Nicméně v dnešním světě kompjůtrů a smartfounů to v podstatě nepůjde uhlídat.
Roztřel je blbost nonplusultra. Už teď by stačilo striktní dodržování délky powerstage a její "umístění" jako poslední RZ. Ne jako tehdy ve francii kdy to byla první RZ a Loeb, ne sice díky tomu, ale už po RZ1 věděl, že je opět mistrem.
Rally2 - zrušit. Teď jsem taky jel 400km na barumku a po RZ4 už nejelo dost favorizovaných posádek a přežil jsem až do neděle. Mimochodem v ME funguje právě to bodování etap, proč by to nemohlo být v MS. Podmínkou by bylo vyvážená kilometráž během etap. Aspoň, že zrušili penaltu za neprojetí poslední časovky byť chápu, že posádka může odstoupit až po poslední RZ dne. Mimochodem jak to budou řešit nyní?
Komunikace - zrušit. Argument bezpečnosti je blbost. Posádka by samozřejmě měla mít možnost konzultace technického stavu vozu,ale ne běhemRZ. Jakt o hlídat? Monitorovaná komunikace po celý závod a kamera namířená na displey kam by jim to mohli promítat. Ale co já to za ně vymejšlet nebudu.
Ono to stejně dopadne tak jako na SanRemu tuším 2000,01 nebo 02 kde měl na dlouhých RZ své lidi a ti měli v předem domluvených místech lidi s tabulema.