10. 9. 2014 18:18 − 1356× − 0

Obadal s Vybíralem úspěšně dokončili domácí Barumku

Barum rally je pro každou posádku vrcholem roku. Jinak tomu není ani u Milana Obadala s Ivem Vybíralem.

Barum rally je pro každou posádku vrcholem roku. Jinak tomu není ani u Milana Obadala s Ivem Vybíralem. Tato dvojice usedla do Hondy Civic Vti, jak je u ní už zvykem. Konkurence ve třídě 9 byla velká už při čtení startovní listiny, proto se kluci těšili na pěkné souboje.

Všechno to začalo trénováním už ve středu, kdy se najížděli nedělní rychlostky. Ve čtvrtek pak přišli na řadu těžké erzety Semetín, Troják a zbytek sobotní etapy. „Při najíždění rychlostní zkoušky Semetín jsme na tréninkové fábii prorazili vanu. To jsme nevěděli, že to byl teprve začátek problémů, které nás provázely po celý závod,“ řekl Ivo Vybíral.

Slavnostní start Barum Czech rally Zlín byl tradičně na zlínském Náměstí Míru. “Těšili jsme se z velkého počtu fanoušků a kamarádů, kteří si udělali čas a přišli nás na rampu podpořit. Udělalo nám to obrovskou radost. O půl 10 večer jsme odstartovali do městské zkoušky, na které panovala fantastická atmosféra. Kolem trati bylo veliké množství diváků. Opravdu jsme si to užili.“ řekl Milan Obadal . Kluci šli spát na 7. místě ve třídě 9 a s myšlenkou, že opravdový závod začíná až v sobotu ráno.

Hned od rychlostní zkoušky Troják, se na posádku štěstí otočilo zády. „Bohužel nám po deseti kilometrech začal v převodovce vypadávat druhý a třetí rychlostní stupeň a o pár kilometrů dál nám praskl klínový řemen pohánějící alternátor. Po dojezdu do cíle vložky, se nám povedlo nasadit nový klínový řemen s velkou pomocí navigátora Radka Juřici. Ovšem s výměnou převodovky jsme museli počkat až na noční servis, kde kluci od Sparrow racing teamu odvedli opravdu dobrou práci. Stihli vyměnit převodovku a my odjeli ze servisu ve svém čase,“ Řekl Ivo Vybíral. Kluci se tedy po sobotní etapě usadili na 6. místě ve třídě. Nic na tom nezměnila ani deseti sekundová penalizace za předčasný start na čtvrté rychlostní zkoušce.

V neděli Milan s Ivem odstartovali s novou převodovkou, která však měla dlouhé převodové stupně. „První průjezdy jsem si na to musel hodně zvykat. Auto nemělo tah do kopců a pomalu odjíždělo ze zatáček. Ale i tak jsme byli rádi, že jedeme a nemuseli jsme v sobotu odstoupit,“ řekl Milan Obadal.

Problémům, ale nebyl konec. Mechanici v servise zjistili, že je na hondě utržený silentblok motoru. Posádka si navíc stěžovala na problémy se spojkou. I přes tyto komplikace Milan s Ivem dokončili náročnou Barumku až na cílovou rampu. Kluci se nakonec umístili na 49. místě absolutně a 6. místě ve třídě 9.

„I přes všechny problémy, jsme si domácí Barum Czech rally Zlín hodně užili. Jsme rádi, že jsme nejtěžší závod v České republice dojeli až do cíle a posbírali tak ohromné množství zkušeností. Závěrem chceme moc poděkovat celému Sparrow racing teamu, za skvěle odvedenou práci po celou dobu závodu, našim skalním fandům od AK rallyfans a všem."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!