Novinky ve WRC a ERC pro rok 2015
Na dnešním zasedání Světové rady FIA v Pekingu byly přijaty některé novinky pro sezónu 2015. Kalendář MS 2015 jsme vám již představili v předchozím článku, nyní se pojďme podívat na další novinky.
Tak v první řadě byl zamítnut návrh na to, aby se o celkovém pořadí rozhodovalo vzájemným soubojem nebo přepočtem na závěrečné rychlostní zkoušce, jak bylo navrhováno. V roce 2015 se tak pojede úplně stejně jako letos a o pořadí bude rozhodovat pouze součet všech časů.
Jedna změna se týká bývalé Superrally neboli nověji Rally2. Místo penalizace 5 minut se v roce 2015 bude udělovat 7 minut. Důvod je jasný – více znevýhodnit ty, kteří etapu nedojeli. Penalizace 10 minut za nedojetou poslední RZ v etapě zůstane.
Vozy N4 budou pro příští rok převedeny do třídy R4. To platí celosvětově pro všechny soutěže.
Týmy v MS budou moci před každou nominovanou soutěží jen jeden den testovat.
V ME bude vrcholná kategorie ERC pro vozy R5 a S2000, doplňkový šampionát ERC 2 bude pro vozy R4 (současné N4) a ERC 3 pro třídy R3, R2 a R1.
Počet soutěží v ME se snižuje z 12 na 10. Do šampionátu se bude počítat 7 nejlepších výsledků pro ERC a ERC2 a 6 pro ERC 3. Juniorský šampionát bude pro jezdce do 27 let.
A jak to dopadlo ze splitama?
Splity aj ešte rádio komunikácia. V podstate zatiaľ som o tom nič nenašiel. Ale keďže sa z toho stretnutia FIA v Pekingu v tomto smere skôr v tomto smere stala taká štvanica na komunikáciu týkajúcu sa F1, tak ktovie aký to bude mať vplyv. Lebo nakoniec sa vlastne preberalo hlavne to s odporúčaním ktoré informácie sa budú a nebudú môcť prenášať. Nj, a inak pre FIA WEC a vytrvalostné závody sa limituje počet pneumatík podľa skupín. Takže, je možné, že to (tá idea a ďaľšie "opatrenia") zasiahne v konečnom dôsledku i WRC.