Michal Horák – nechtěný kotrmelec i rochnění v bahně

Po vítězství v Poháru ČR při Rally Hustopeče si rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi připsala na účet jeden nelichotivý rekord.

Po vítězství v Poháru ČR v rally při Rally Hustopeče si rodinná posádka Michal a Ivan Horákovi připsala na účet jeden nelichotivý rekord. Během dvou následujících soutěží musela olomoucká dvojice odstoupit ze závodu po haváriích.

Nabuzeni dobrým výsledkem z Hustopečí vyrazili Michal s Ivanem na další sprint letošní sezony, kterým byla EPLcond Rally Agropa Pačejov. Vítězný vůz z moravské soutěže byl připravený pro jinou posádku, tudíž dle plánu nastoupila posádka opět se Škodou Fabia připravovanou týmem Montrago. „Přestože jsem v minulosti startoval v Pačejově pouze jednou, mám na tuto soutěž velmi pěkné vzpomínky. Po vítězství v loňském roce jsme se stali s tátou s předstihem mistry ve třídě 7. Na naši nejvzdálenější soutěž jsme odjížděli dobře naladěni, ovšem seznamovačky neprobíhaly dle našich představ. Skoro při každém průjezdu RZ jsme jezdili ve vláčku, a tudíž jsme si nemohli pořádně zkontrolovat rozpis. Přesto jsme byli velmi zvědaví na porovnání časů s Honzou Černým,“ podělil se o dojmy před pačejovským sprintem Michal Horák. Úvodní rychlostní zkouška se olomoucké dvojici moc nezamlouvala, ale výsledný třetí čas ve třídě nebyl nejhorší. V následujících dvou měřených testech zajeli Horákovi shodně druhý nejrychlejší čas a v průběžném pořadí přeskočili velkého soupeře a kamaráda Martina Vopatřila. Rychlé časy zapříčinily, že k lídrovi třídy Bisahovi se Michal s Ivanem přiblížili na pouhých 0,5 vteřiny. Minimální odstup od vedoucí příčky a dobře zajeté erzety zapůsobily jako červený hadr na býka a Olomoučáci zaveleli k útoku na první místo ve třídě. „Druhá a třetí zkouška soutěže se nám jezdecky velmi povedla a s časy jsme byli spokojeni. Ondra Bisaha byl na dostřel, a proto jsme se rozhodli zaútočit, ale již po pár stovkách metrů jsme skončili s autem v kotrmelcích. Největší chybou bylo asi podcenění horizontu, na kterém jsme skočili více, než jsme měli, a auto se dostalo půlkou do trávy mimo silnici. Proto jsem se rozhodl závodničku pustit do pole, ale po pár metrech najednou zakopla a udělala dva kotrmelce. Bohužel byl v trávě schovaný betonový kvádr. Tato rána, která výrazně zatížila letošní rozpočet, zapříčinila naší neúčast na Barum Rally, kam jsme se oba velmi těšili,“ popsal kolostřešní kreaci z Pačejova Michal Horák. Slabou náplastí pro rodinnou posádku může být snad jen fakt, že do doby odstoupení drželi Honzu Černého za svými zády.

Mechanici týmu Montrago měli s dotlučeným vozem spoustu práce a přes veškerou snahu na start Barumky rodinná posádka nenastoupila. Škoda Fabia byla dokončena až těsně před čtvrtým sprintem sezony – Rally Vyškov. „Rychlejší charakter rychlostních zkoušek na Vyškovsku se mi moc nelíbil. Jezdecky zajímavá byla z mého pohledu pouze erzeta Kuchlov, která byla technická, ale umístěná do vojenského prostoru, a tudíž pro diváky prakticky nedostupná,“ uvedl před startem Michal Horák. První zkouška byla pro mnohé posádky včetně té Michalovy po havárii Petra Zedníka zrušena. Tento moment nijak nepřidal na klidu a jistotě uvnitř posádky, což se odrazilo i v následujících zkouškách. „Chtěl jsem si co nejdříve auto opět osahat na rychlostní zkoušce, ovšem zrušená zkouška nám to neumožnila, čímž se dostavila nervozita a já se v dalších erzetách nemohl dostat do tempa. Kupil jsem drobné jezdecké chybičky a naše snažení zastavilo sklouznutí mimo trať na RZ 5. Tímto bych chtěl poděkovat divákům za pokus dostat auto zpět na cestu, bohužel, bylo hodně utopené v blátě. Naštěstí klukům z Montraga jsme další práci nepřidali, stačí auto jen odbahnit,“ poodhalil průběh rally Michal. Druhé odstoupení pro Michala a Ivana bylo smolné, posádka ovšem věří, že bylo letos i poslední. Na dílně týmu Montrago dlouho vrčela wapka, nebo-li vysokotlaké mycí zařízení, než mechanici rozpoznali auto polepené reklamami. Nyní je již Škoda Fabia znovu připravena k ostrému závodu. Michal s otcem se postaví na start Rally Jeseníky, která startuje 20. září. „Závěrem bych chtěl poděkovat týmu Montrago Racing za velmi dobrý přístup po havárii v Pačejově a rychlou opravu, kdy na autě pracovali i přes noc, aby se vše stihlo do Vyškova. Poděkování patří i našemu managerovi Milanu Korčákovi, který mi neutrhl hlavu a pomohl nám finančně zajistit opravu auta. Věřím, že v následujících závodech budou mechanici již pouze auto umývat a my se budeme jízdou bavit,“ uvedl závěrem Michal Horák.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!