Jakub Nepraš - eWRC.cz
15. 9. 2014 18:01 − 8279× − 19

1 312 565 550 otáček

Na oslavu druhého titulu mezi značkami uvolnil Volkswagen pár technických a zajímavých informací.

Na oslavu druhého titulu mezi značkami uvolnil Volkswagen pár technických a zajímavých informací:

* Kompletní stavba nového Pola R WRC trvá asi 350 hodin.

* Motor dokončil průměrně pět soutěží, tj. asi 2 000 km v závodním tempu a přibližně 10.000 km přejezdů v normálním provozu. Motor je během této doby zaplombován od FIA a je i průběžně tímto orgánem kontrolován. Po pěti soutěžích je motor repasován. Motor se dělí na 300 jednotlivých částí. Každý díl a šroub je kontrolován s přesností na 1 mikron. Pro srovnání: to je 500 krát méně než je rozměr zrnka soli anebo 150 krát méně než průměr lidského vlasu.

* Kotoučové brzdy Pola R WRC pracují s teplotami až do 900 stupňů Celsia. V Polu R WRC se používají větrané kotoučové brzdy z oceli. Na Polu jsou od firmy Alcon z Anglie vysoce výkonné brzdy s průměrem předních kotoučů 355 mm. V brzdách je maximální brzdný tlak na hodnotě 74,8 bar. To je stejný tlak jako 748 metrů pod hladinou moře.

* Jedním z nejrychlejších mechanických komponentů v Polo R WRC jsou turbodmychadla. Během WRC sezóny absolvují lopatky všech třech turb ve všech třech Volkswagenech celkem 1 312 565 550 otáček. Také 1,6 l turbomotor pracuje na hranici fyziky: Předpisem jsou předepsány maximální otáčky na 8500 ot/min a při nich každý ze čtyř pístů změní 17,7 krát za sekundu svůj směr pohybu. Za minutu každý píst urazí maximální rychlostí 78,41 metrů. Během 13-ti WRC rallye „vydýchají“ tři 315-ti koňové Volkswageny 75 840 m3 vzduchu.

* Během sezóny urazí členové Volkswagen Motorsport dohromady přes 100 000 km a vozy urazí ještě navíc 47 217 km přes oceány na tři zámořské soutěže.

* Volkswagen Motorsport cestuje po evropských soutěžích s celkem sedmi nákladními auty. V nich vozí všechny tři Pola R WRC, kompletní vybavení pro seznamovací jízdy, „kancelář“ pro inženýry a řízení týmu, veškeré náhradní díly, nářadí, kola, stojany na pneumatiky, malou mycí linku a zařízení pro vybudování zázemí. K tomu ještě s teamem jezdí tři další nákladní auta se zázemím pro team a hosty. Jedenácté nákladní auto vozí toalety.

* Mechanici mají na soutěži k dispozici 15-ti, 30-ti a 45-ti minutové servisy. Výměnu kol zvládnou kluci od Volkswagenu za minutu, výměnu převodovky za dvanáct minut a sedm minut potřebují na výměnu zavěšení.

* Pro mechaniky na evropských soutěží je k dispozici 16 skříní na náhradní díly a nářadí, asi 40 hliníkových boxů s dalšími díly a speciálním nářadí. Dále mají k dispozici 15 ocelových regálů pro vybavení a náhradní díly.

* Na údržbu Pola R WRC se používá 66 různých nástrojů. Při stavbě nového auta se používá ještě o 15 nástrojů více.

* Na první devítce závodů sezóny 2014 dokončila Pola 428 rychlostních zkoušek a 57 155 krát změnila převodový stupeň.

* Nula – to je počet poškození motoru, které Volkswagen zaznamenal v Mistrovství světa. Těmto autům se technické problémy celkem vyhýbají.

* Muzeum Autostadt ve Wolfsburgu brzy obdrží speciální Polo R WRC – to s interním označením 11, číslem podvozku WVWZZZ6RZCWP00029. Ve Švédsku s ním Ogier a Ingrassia slavili vůbec první vítězství pro Volkswagen ve WRC. V roce 2013 byl podvozek použit celkem šestkrát. Po Švédsku následovaly další čtyři triumfy – v Portugalsku, Finsku, Austrálii a ve Španělsku. Žádné jiné šasi z Wolfsburgu nedosáhlo na lepší bilanci.

* Další velmi zásadní šasi s interním číslem 17 bude k vidění na Rallye de France 2014. Vloni ve Francii s ním Ogier s Ingrassiou vyhráli titul mistrů světa a pokud se na auto podíváte ve správném směru, jsou vidět na střeše drobné ďůlky. Jsou tam od doby, kdy oba Francouzi vyskočili na střechu po dokončení Rallye de France.

Zdroj: rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 19
15. 9. 2014 19:111
0 0
Výměnu kol zvládnou kluci od Volkswagenu za minutu, výměnu převodovky za dvanáct minut a sedm minut potřebují na výměnu zavěšení. smajlíksmajlíksmajlík
15. 9. 2014 20:102
0 0
No, nevím jak na německých školách, ale pokud to počítám, jak jsem se naučil v mojí škole, tak píst při 8500ot/min urazí 2x za otáčku dráhu cca 70mm,což je +- mnou odhadovaný zdvih motoru VW 1,6 a vychází mi tedy 70mmx2x8500=1190000mm,tedy 1km,190metrů, nikoliv 78,41m, jak se uvádí výše.....a jednoduchým výpočtem, tedy 8500:60=141 otáček /sek.kdy tedy píst musí změnit směr 2x,tedy 282x....nikoliv 17x.....
Možná si budu muset na závody vozit ten jedenáctý a v mém věku ten nejdůležitější náklaďák na záchody....tam bych to možná asi lépe pochopil , kde soudruzi z "Deutche dramatische republik" udělali chybu.....
15. 9. 2014 21:493
0 0
dvanác min na převodovkusmajlík na fačku spojku za hodinu a jsem spocenej ažsmajlík
15. 9. 2014 22:004
0 0
je to pěkná skládačkasmajlík
15. 9. 2014 22:045
0 0
Jak dlouho trvala ta osudná "výměna" převodovky na Colinově Fabii WRC při Australské rally před pár lety, kdy mohl Colin zajet historický výsledek pro Škodovku? smajlík
15. 9. 2014 22:116
0 0
my měli na Evo IX skupina N rekord asi 18 min.... smajlík
15. 9. 2014 22:177
0 0
dlouho dlouho dlouho.jak potřeboval arminsmajlíksmajlík colin a fábka do ted si pamatuju jak jsem čet na benzínce noviny na tytulce colin a fábka.problem mame ale dáme to.nebo tak nějak
16. 9. 2014 00:008
0 0
Původně napsal Vrátníček
No, nevím jak na německých školách, ale pokud to počítám, jak jsem se naučil v mojí škole, tak píst při 8500ot/min urazí 2x za otáčku dráhu cca 70mm,což je +- mnou odhadovaný zdvih motoru VW 1,6 a vychází mi tedy 70mmx2x8500=1190000mm,tedy 1km,190metrů, nikoli...


Já se přiznám, že se mi některá přirovnání v článku nelíbí, ale to je věc VW PR. Co se týče rychlosti - asi se nebaví o střední pístové rychlosti ale o maximální. I když pak nechápu, jak k nějakému číslu dospěli, když píst při maximální rychlosti urazí de facto nulovou dráhu. Nevím, co to maximální rychlost podle nich je, jak je to velké a jak dlouho to trvá, to sdělení mi přijde dost o ničem.
16. 9. 2014 08:449
0 0
Nemůžu se zbavit dojmu, že začíná být zcela jasnou českou (a moravskou) vlastností brblat na úplně všechno...
16. 9. 2014 09:2410
0 0
Původně napsal MravenecZ
Nemůžu se zbavit dojmu, že začíná být zcela jasnou českou (a moravskou) vlastností brblat na úplně všechno...


To máte naprostou pravdu a já si z dovolením budu brblat jak chci, dokud k tomu nebude admin mít co říct. Ono dát ta čísla dohromady muselo dát kus práce, někdo ta data musel všechna protřídit, spočítat a vybrat z toho pár zajímavých informací. Určitě bych neobvivňoval výpočtáře (nebo kdo to dělal - asni někdo, kdo měl zrovna čassmajlík) z VW, že neumí počítat. Ale bohužel to tak vypadá, když to projde přes pošuka z PR, který absolutně nechápe text, který zplodil.
16. 9. 2014 11:2011
0 0
Nemůžu se zbavit dojmu, že MravenecZ má pravdu.
16. 9. 2014 12:0512
0 0
No vzhledem k tomu, že se tu na první pohled minimalně v jednom odstavci píše nepravda, tak celá statistika nebudí moc důvěry, címž logicky vyzývá k brblání.. Zdá se mi to celkem logický smajlík Nebo myslíte, že třeba v Anglii řeknou - no tyhle údaje jsou sice nereálné, ale děkujeme za jejich poskytnutí smajlík
16. 9. 2014 16:4413
0 0
No kdyby zde bylo možné přihlášení pouze a jen s vlastním jménem a ne přezdívkou,tak by zde spousta komentářů vůbec nebyla. Takhle každý pod rouškou jiného jména nic neriskuje a je chytrej,jako nikdo druhej.smajlík
Jinak klobouk dolu před p. Vrátníčkem,jak to hned hezky propočítal. Dobrá práce. smajlíksmajlík
16. 9. 2014 17:2514
0 0
Původně napsal J.Káňa
No kdyby zde bylo možné přihlášení pouze a jen s vlastním jménem a ne přezdívkou,tak by zde spousta komentářů vůbec nebyla. Takhle každý pod rouškou jiného jména nic neriskuje a je chytrej,jako nikdo druhej.
Jinak klobouk dolu před p. Vrátníčkem,jak to hne...


Já se omlouvám za to že jsem idiot, psal jsem to ve spěchu a nevšiml jsem si, komu odpovídám. Určitě to není kritika na Vaše sránky, s tím to naprosto nesouvisí, jsem vděčný za práci kterou děláte ve svém volném času a že tu vůbec takové stránky v ČR máme. Jen mě mrzí, když práci někoho inteligentního vezme do ruky humanitně vzdělaný člověk a výsledek jsou neuchopitelné kusy informací vytržené z kontextu.
16. 9. 2014 19:0615 Upraveno 19:06
0 0
Zajímavé, takové čísla se člověk jen tak nedočte. Překvapilo mě relativně nízké číslo počtu přeřazení rychlostí. Čekal jsem o řád výš. To vychází cca 45 přeřazení na jednu RZ na jedno auto. To mi přijde, že tolikrát mi zařadí moje auto cestou do práce. smajlík A to to nijak nedrtím.

Takže souhlas s kolego výše, ta čísla jsou hezká, ale asi trochu zavádějící.
16. 9. 2014 21:4816
0 0
Těch nepřesností v těch datech bude asi víc, což v případě německé preciznosti překvapuje. Uvádějí 2000km v závodním řežimu na 5 soutěží, vse průměr. Letos se jelo 10 soutěží, tj 3500km RZ nezapočítávám nejeté rz. Průměrné číslo tedy dělá 1750 km a to je poměrně jiné číslo na jednoduchost výpočtu tohoto údaje
16. 9. 2014 22:3617
0 0
Věřím údajům o servisu a jedenáctému kamionu s WC, zbytek trochu mimo, narážka na ZDROJ, info pro ostatní já: Martin Jetmar smajlík
16. 9. 2014 23:4618
0 0
J.Káňa, stačí přezdívku rozkliknout a jméno je na světě, takže přezdívky nemají na počet příspěvků vliv smajlík
17. 9. 2014 09:3019
0 0
Příjemný článek smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!