1 312 565 550 otáček
Na oslavu druhého titulu mezi značkami uvolnil Volkswagen pár technických a zajímavých informací:
* Kompletní stavba nového Pola R WRC trvá asi 350 hodin.
* Motor dokončil průměrně pět soutěží, tj. asi 2 000 km v závodním tempu a přibližně 10.000 km přejezdů v normálním provozu. Motor je během této doby zaplombován od FIA a je i průběžně tímto orgánem kontrolován. Po pěti soutěžích je motor repasován. Motor se dělí na 300 jednotlivých částí. Každý díl a šroub je kontrolován s přesností na 1 mikron. Pro srovnání: to je 500 krát méně než je rozměr zrnka soli anebo 150 krát méně než průměr lidského vlasu.
* Kotoučové brzdy Pola R WRC pracují s teplotami až do 900 stupňů Celsia. V Polu R WRC se používají větrané kotoučové brzdy z oceli. Na Polu jsou od firmy Alcon z Anglie vysoce výkonné brzdy s průměrem předních kotoučů 355 mm. V brzdách je maximální brzdný tlak na hodnotě 74,8 bar. To je stejný tlak jako 748 metrů pod hladinou moře.
* Jedním z nejrychlejších mechanických komponentů v Polo R WRC jsou turbodmychadla. Během WRC sezóny absolvují lopatky všech třech turb ve všech třech Volkswagenech celkem 1 312 565 550 otáček. Také 1,6 l turbomotor pracuje na hranici fyziky: Předpisem jsou předepsány maximální otáčky na 8500 ot/min a při nich každý ze čtyř pístů změní 17,7 krát za sekundu svůj směr pohybu. Za minutu každý píst urazí maximální rychlostí 78,41 metrů. Během 13-ti WRC rallye „vydýchají“ tři 315-ti koňové Volkswageny 75 840 m3 vzduchu.
* Během sezóny urazí členové Volkswagen Motorsport dohromady přes 100 000 km a vozy urazí ještě navíc 47 217 km přes oceány na tři zámořské soutěže.
* Volkswagen Motorsport cestuje po evropských soutěžích s celkem sedmi nákladními auty. V nich vozí všechny tři Pola R WRC, kompletní vybavení pro seznamovací jízdy, „kancelář“ pro inženýry a řízení týmu, veškeré náhradní díly, nářadí, kola, stojany na pneumatiky, malou mycí linku a zařízení pro vybudování zázemí. K tomu ještě s teamem jezdí tři další nákladní auta se zázemím pro team a hosty. Jedenácté nákladní auto vozí toalety.
* Mechanici mají na soutěži k dispozici 15-ti, 30-ti a 45-ti minutové servisy. Výměnu kol zvládnou kluci od Volkswagenu za minutu, výměnu převodovky za dvanáct minut a sedm minut potřebují na výměnu zavěšení.
* Pro mechaniky na evropských soutěží je k dispozici 16 skříní na náhradní díly a nářadí, asi 40 hliníkových boxů s dalšími díly a speciálním nářadí. Dále mají k dispozici 15 ocelových regálů pro vybavení a náhradní díly.
* Na údržbu Pola R WRC se používá 66 různých nástrojů. Při stavbě nového auta se používá ještě o 15 nástrojů více.
* Na první devítce závodů sezóny 2014 dokončila Pola 428 rychlostních zkoušek a 57 155 krát změnila převodový stupeň.
* Nula – to je počet poškození motoru, které Volkswagen zaznamenal v Mistrovství světa. Těmto autům se technické problémy celkem vyhýbají.
* Muzeum Autostadt ve Wolfsburgu brzy obdrží speciální Polo R WRC – to s interním označením 11, číslem podvozku WVWZZZ6RZCWP00029. Ve Švédsku s ním Ogier a Ingrassia slavili vůbec první vítězství pro Volkswagen ve WRC. V roce 2013 byl podvozek použit celkem šestkrát. Po Švédsku následovaly další čtyři triumfy – v Portugalsku, Finsku, Austrálii a ve Španělsku. Žádné jiné šasi z Wolfsburgu nedosáhlo na lepší bilanci.
* Další velmi zásadní šasi s interním číslem 17 bude k vidění na Rallye de France 2014. Vloni ve Francii s ním Ogier s Ingrassiou vyhráli titul mistrů světa a pokud se na auto podíváte ve správném směru, jsou vidět na střeše drobné ďůlky. Jsou tam od doby, kdy oba Francouzi vyskočili na střechu po dokončení Rallye de France.
Zdroj: rallye-magazin.de
Možná si budu muset na závody vozit ten jedenáctý a v mém věku ten nejdůležitější náklaďák na záchody....tam bych to možná asi lépe pochopil , kde soudruzi z "Deutche dramatische republik" udělali chybu.....
No, nevím jak na německých školách, ale pokud to počítám, jak jsem se naučil v mojí škole, tak píst při 8500ot/min urazí 2x za otáčku dráhu cca 70mm,což je +- mnou odhadovaný zdvih motoru VW 1,6 a vychází mi tedy 70mmx2x8500=1190000mm,tedy 1km,190metrů, nikoli...
Já se přiznám, že se mi některá přirovnání v článku nelíbí, ale to je věc VW PR. Co se týče rychlosti - asi se nebaví o střední pístové rychlosti ale o maximální. I když pak nechápu, jak k nějakému číslu dospěli, když píst při maximální rychlosti urazí de facto nulovou dráhu. Nevím, co to maximální rychlost podle nich je, jak je to velké a jak dlouho to trvá, to sdělení mi přijde dost o ničem.
Nemůžu se zbavit dojmu, že začíná být zcela jasnou českou (a moravskou) vlastností brblat na úplně všechno...
To máte naprostou pravdu a já si z dovolením budu brblat jak chci, dokud k tomu nebude admin mít co říct. Ono dát ta čísla dohromady muselo dát kus práce, někdo ta data musel všechna protřídit, spočítat a vybrat z toho pár zajímavých informací. Určitě bych neobvivňoval výpočtáře (nebo kdo to dělal - asni někdo, kdo měl zrovna čas) z VW, že neumí počítat. Ale bohužel to tak vypadá, když to projde přes pošuka z PR, který absolutně nechápe text, který zplodil.
Jinak klobouk dolu před p. Vrátníčkem,jak to hned hezky propočítal. Dobrá práce.
No kdyby zde bylo možné přihlášení pouze a jen s vlastním jménem a ne přezdívkou,tak by zde spousta komentářů vůbec nebyla. Takhle každý pod rouškou jiného jména nic neriskuje a je chytrej,jako nikdo druhej.
Jinak klobouk dolu před p. Vrátníčkem,jak to hne...
Já se omlouvám za to že jsem idiot, psal jsem to ve spěchu a nevšiml jsem si, komu odpovídám. Určitě to není kritika na Vaše sránky, s tím to naprosto nesouvisí, jsem vděčný za práci kterou děláte ve svém volném času a že tu vůbec takové stránky v ČR máme. Jen mě mrzí, když práci někoho inteligentního vezme do ruky humanitně vzdělaný člověk a výsledek jsou neuchopitelné kusy informací vytržené z kontextu.
Takže souhlas s kolego výše, ta čísla jsou hezká, ale asi trochu zavádějící.