Duck Racing: Sprintrally Vyškov, balení na Panamericanu

Pražský tým Duck Racing zažívá nejen velice rušný podzim

Pražský tým Duck Racing zažívá nejen velice rušný podzim, ale celá sezona je podle šéfa týmu Petra Kačírka nejnáročnější, jakou kdy zažil. Jak v rally, tak i na okruzích však jezdci týmu Duck Racing bojují o tituly a k tomu všemu se šéf týmu Petr Kačírek připravuje na říjnovou mexickou soutěž La Carrera Panamericana.

Uplynulý víkend pokračovalo Mistrovství České republiky ve sprintrally v okolí Vyškova a Duck Racing vyrazil na Hanou v úplné sestavě.

„Do Vyškova jsem se moc těšil. Nejen kvůli tomu, že jsem zde startoval pouze jednou a tak jsou pro mě tamní tratě méně známé než ostatní, ale také kvůli dlouhé soutěžácké pauze. V Impreze jsem neseděl prakticky tři měsíce a šlo to docela znát. První rychlostní zkouška byla velice rychlá, naopak ta druhá byla až nebezpečně uklouzaná a tak jsem tomu musel přizpůsobit tempo,“ popisuje svoje první metry na vyškovské rally Petr Kačírek. Stejně jako na Kopné však trápila závodícího šéfa týmu technika.

„Od prvního měřeného testu mě docela zlobil mezinápravový diferenciál a tak jsme si dali za cíl dojet první sekci a v servisu dát všechno dohromady. Do servisní zóny jsme dojeli a auto opravili, tedy alespoň jsme si mysleli, že je vše v pohodě. Nicméně nebylo, auto nám vždy skočilo do nouzového režimu a v páté rychlostní zkoušce jsme byli nuceni odstoupit. Je to škoda. Je to naše letošní druhé odstoupení kvůli technické závadě, ale vůz je naštěstí v pořádku a na Jeseníky bude připraven.“

Mnohem více důvodů k radosti však měl Kačírkův týmový kolega Lumír Firla. Ten se po celou dobu vyškovské soutěže rval o první místo, avšak v poslední rychlostní zkoušce dostal defekt a jen tak tak uhájil druhou příčku.

„Velkou radost mám z výkonu Lumíra. Ten hned zezačátku ukazoval, že rychlost rozhodně má. V úvodu mu trochu poodjel Březík, ale poté jsme v servisu nasadili nové pneumatiky a Lumír dost zrychlil a zajížděl podobné časy jako právě Březík. Moc dobře víme, jak na tom Lumír je a tak jsme ho nechali jet kudlu, jelikož bylo před posledním testem v sázce první místo. Po dvou kilometrech však udělal defekt a tak erzetu dojel na ráfku. Ztratil něco přes minutu, ale se štěstím udržel druhé místo. Třetího Pešla za sebou přitom udržel o pouhých 0,6 sekundy, což je pořádný kus štěstí,“ vyjádřil se Kačírek k výkonu Lumíra Firly.

„Souboj o titul ve třídě 3 je stále otevřený. Lumírovi chybí na první místo pouhých devět bodů a do konce sezony zbývají dva závody, takže stát se může cokoliv. Věřím, že se na nás usměje štěstí a Lumír to urve. Jeseníky pojedeme klasicky se dvěma vozy, ale ve Vsetíně bude bojovat Lumír sám, jelikož já už budu tou dobou v Mexiku,“ odhalil nejbližší soutěžácké plány Petr Kačírek.

Jak se říká, všechno je jednou poprvé. Petr Kačírek letos v říjnu poprvé okusí jedinečnou mexickou soutěž La Carrera Panamericana. Pražský jezdec se na 3300 km dlouhou trasu vydá s legendárním BMW 3.0 CS, a jak sám prozrazuje, je to jeho srdcová záležitost.

„Letošní podzim je opravdu velice hektický. Na zlínské Barum Rally jsme poprvé veřejnosti představili všechny tři vozy, se kterými se letošní Panamericany zúčastníme. Kromě našeho BMW pojede ještě Vojta Štajf se Subaru a Jaroslav Petrásek s Porsche. Právě dnes jsme všechny tři vozy naložili do dvou velkých kontejnerů. Kromě toho také do Mexika posíláme prakticky kompletní dílnu. Náhradní díly, pneumatiky, veškeré nářadí a pro jistotu také bereme náhradní motory a převodovky. Nejdřív musíme oba kontejnery dostat kamionem do přístavu v Brémách, odkud 18. září vyplují na zhruba dvoutýdenní cestu do mexického Vera Cruz,“ vysvětlil logistickou náročnost La Carrery Panamericany Petr Kačírek.

„Na Carreru se ale hrozně těším. Nikdy jsem tam nestartoval, je to pro mě naprosto něco nového, bude to velké dobrodružství. Navíc je to velká výzva, něco jako když jsem poprvé startoval v Dubaji na tamní čtyřiadvacetihodinovce. Potřeboval jsem nový impulz a zažít něco nového. Věřím, že tohle je pro mě to pravé a s tak krásným a perfektně udělaným BMW si to určitě užiju,“ nadšeně popisuje Kačírek.

Aby toho nebylo málo, tak se Duck Racing po nakládce historických speciálů přesouvá do Brna na Masarykův okruh, kde bude v rámci Masaryk Racing Days bojovat o titul jak ve vytrvalostních závodech, tak také ve sprintech.

„Do Brna vyrážíme už ve středu. Mám ve svém autě úplně nový motor, navíc jsme nasadili úplně odlišný podvozek oproti Mostu a Slovakia Ringu, tak je to potřeba pořádně otestovat, než vyrazíme k ostrému boji. V Brně máme přes dvacet let zkušeností, což by nám boj o titul mohlo o něco usnadnit, nicméně naše konkurence je na tom velice dobře a nečekám nic jednoduchého. Budeme bojovat o titul ve sprintech i ve vytrvalosti. Upřímně by mě nejvíce potěšil titul ze sprintů, jelikož ten ještě nemám a navíc je v letošní sezoně opravdu velká konkurence. S Danem Skalickým máme hodně blízko také k vytrvalostnímu titulu. Dan mě podpoří ve sprintech a pak se vzájemně podržíme ve vytrvalostním závodě. Věřím, že nám to vyjde,“ upřesňuje okruhový boj o tituly Petr Kačírek.

„Musím říct, že se jedná o zatím nejnáročnější sezonu našeho týmu. 23. sezonu působíme na okruzích, pátým rokem jsme v rally a k tomu jsme navíc letos přidali historické vozy, které se zúčastní La Carrery Panamericany. Je to opravdu velice náročná sezona, ať už finančně, logisticky nebo také v oblasti personalistky, každopádně nás to stále baví a o to jde v motorsportu především,“ ukončil povídání Petr Kačírek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!