--> -->
19. 9. 2014 07:20 − 1291× − 0 0

Britští mistři korunováni

Září je měsícem, kdy nás pomalu opouští léto a spolu s ním i sezóny jednotlivých národních mistrovství.

Září je měsícem, kdy nás pomalu opouští léto a spolu s ním i sezóny jednotlivých národních mistrovství. Zatímco ve spoustě zemí ještě vůbec netuší, kdo nakonec z letošních bojů vyjde jako mistr, v mnohých mistrovstvích už je teď s předstihem rozhodnuto, kdo bude v zimě na slavnostních vyhlášeních korunován mistrem. Jako jeden z prvních se stal mistrem své země Václav Pech jun., když triumfoval na srpnové Barum Rally. V Česku ještě jeden podnik do ukončení sezóny chybí, zato ve Velké Británii letošní zápolení o víkendu skončilo. Na ročník 2014 tam ale asi nikdo radši moc vzpomínat nebude.

Tamní soutěže obcházela obrovská smůla ne nepodobná té, jakou zažila česká scéna v roce 2012. Nejprve byla předčasně ukončena červnová Jim Clark Rally, kde Citroën DS3 R3T Davida Carneye vylétl z trati a smetl pět diváků. Tři z nich střet bohužel nepřežili a soutěž byla dvě zkoušky před koncem předčasně ukončena. Britské asfalty se zdají letos doslova zakleté, když i další soutěž BRC na tomto povrchu byla po tragické nehodě ukončena. Dění v Todds Leap Rally N.I. předčasně uzavřela nehoda, při které zahynul pilot Timothy Cathcart. I v tomto případě se stal osudným vůz Citroën DS3 R3T, tedy speciál, který stejně jako vloni pilotovala drtivá většina špičky mistrovství.

Už třetím rokem totiž britské mistrovství patří výhradně vozům s pohonem jedné nápravy a mezi nimi se jeví Citroën DS3 R3T jako nejkonkurenceschopnější náčiní. Pouze tři pozice na pódiu za celou sezónu získali jezdci jiných vozů. Atraktivita šampionátu krokem, jehož hlavním cílem mělo být zlevnění a tím umožnění účasti v soutěžích většímu množství jezdců, spíše utrpěla. Hned na začátku roku to pocítili organizátoři úvodní Rally North Wales, kteří svůj podnik kvůli nezájmu posádek museli zrušit. Stalo se tak už podruhé v řadě, vloni se tato rally nejela kvůli špatným povětrnostním podmínkám. Během roku pak britská asociace motorsportu došla k závěru, že to takhle s mistrovstvím dále nejde a vyhlásila tendr na pozici promotéra šampionátu. Nový promotér ale zatím není k dispozici a ročník 2015 byl předčasně zrušen. Pokud vše dobře dopadne, BRC ve zcela nové podobě spatří světlo světa v roce 2016.

Teď se ještě ohlédněme za děním v posledním ročníku aktuálního BRC. Nejlépe do něho vítězstvím v Pirelli Rally vstoupil Osian Pryce. V dalších třech soutěžích ale zvítězil Ir Daniel McKenna a do závěrečné soutěže šel jako lídr. Rally Isle of Man vzhledem ke své délce organizátoři rozdělili na dva samostatně bodované podniky. V tom závěrečném se navíc body násobily koeficientem 1,5. Druhý Pryce si tak stále uchovával naděje na zisk primátu. První část ostrovní soutěže opravdu opanoval, zatímco jeho soupeř McKenna skončil v kotrmelcích. Pryce ovšem musel vyhrát i závěrečnou soutěž a to se mu už nepovedlo, když se nevyhnul chybě a poškodil zavěšení své DS3. V cíli náročné soutěže na ostrově Man mohla vypuknout irská radost. Daniel McKenna se po Billym Colemanovi a Keithu Croninovi stal třetím mistrem BRC pocházejícím z Irska.

Konečné výsledky britských podniků BRC 2014 si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Stav britského šampionátu: 1. McKenna 117, 2. Pryce 103, 3. Greensmith 86,5, 4. Beattie 81, 5. Raftery 76, 6. Black 34

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->