Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 9. 2014 18:20 − 4950× − 20

Kris Meeke: Tohle byl můj životní výkon

I v Austrálii pokračoval Kris Meeke v kvalitních výkonech a v cíli bral 4. příčku za trojicí Volkswagenů s nimiž však dlouhou dobu bojoval.

I přes to, že po konci druhé etapy obdržel Kris Meeke hodně diskutovanou penalizaci za krácení tratě, hodnotí svůj výkon od "protinožců" jako doposud svůj nejlepší v kariéře. Od úvodu soutěže bojoval o čelní příčky s trojicí továrních Volkswagenů a v průběhu rally zůstal jediným ze zbytku světa, kdo dokázal s německými vozy držet krok. "Byl to opravdu povedený víkend, myslím si, že doposud to nejlepší, co jsem předvedl," vrací se k Australské rally Kris Meeke a pokračuje, "Finsko bylo dobré, Německo do nepovedeného závěru též a teď v Austrálii jsme se drželi od začátku na čele."

"Byla ta smůla, že jsme dostali penalizaci, ale pokud jde jenom o můj výkon, tohle byl jeden z nejlepších. Třikrát jsme dokázali vyhrát RZ, vedli v průběhu dne byl jsem průběžně třetí nejrychlejší pilot za Sebastienem a Jarim-Matim, kteří bojují o titul," pokračuje ve svém ohlédnutí za soutěží v Austrálii Kris Meeke. "Dobrá, bez penalizace to mohlo být a mělo být pódium. Ale upřímně, konečné výsledky hrají roli když bojujete o titul, v této chvíli mě zajímá jenom můj výkon – a ten byl dostatečně dobrý."

Do konce sezóny zbývají tři soutěže a to znamená, že na programu dne jsou vyjednávání o nových smlouvách. Šéf Citroen racingu Yves Matton se nechal již dříve slyšet, že o své jezdecké sestavě pro nadcházející sezónu se bude rozhodovat po Australské rally a Kris Meeke doufá, že jeho výkon u protinožců přesvědčí Mattona o tom, aby jej v týmu nechal i v roce 2015. "Doufám, že to je krok správným směrem. Yvese vždy zajímalo, jak se mi bude dařit na soutěžích, které jsem jel již dříve. Ve Finsku jsme něco potvrdili, v Německu jsme byli docela silní a tady také. Doufám, že každý vidí, že to jde správně. Přibližujeme se stále blíž a blíž. Dřív to bylo, že Sebastien s Jarim-Matim jsou o krok napřed, teď možná jenom o půl. Je pro mě nemožné tento rozdíl hned smazat, ale možná to přijde se zkušenostmi. Příští rok, pokud budu součást týmu a budeme pokračovat ve vývoji auta, tak si myslím, že není důvod, abych s nimi nebojoval," uzavírá Kris Meeke.

Komentářů celkem: 20
haq
17. 9. 2014 19:131
0 0
Kris letí, snad ještě do konce sezóny VW prožene smajlík.
17. 9. 2014 19:262
0 0
Od svého nástupu k Citrošu dává Madsovi co proto a zatím je jediný který je schopen jakž-takž "dráždit" ty německé (šak víte co).smajlík
17. 9. 2014 19:453
0 0
Sem doufal, že to v něm bude a ono opravdu je. Super smajlík
17. 9. 2014 20:164 Upraveno 20:17
0 0
Původně napsal hujer
Od svého nástupu k Citrošu dává Madsovi co proto a zatím je jediný který je schopen jakž-takž "dráždit" ty německé (šak víte co).

Ja by som až tak jednoznačne ne smajlík . Škoda, že pre Madsa je to, že jeho výkony nie sú také "waaw", čo v konečnom dôsledku rozhoduje o budúcom pôsobení. Respektíve i to, že ako i on sám vravel, že si s DS3 rozumie a bude pracovať na nastavení, len to jeho tempo je také. Určite, Meeke hlavne teraz ukazuje pekné výkony a hlavne je to také efektívne (na pohľad). Z Madsa sa stáva snáď druhý Sordo, taký istý zberač bodov, ešte s tým, že nie je taký konzistentný a je skôr na tie šotolinové a ľadové súťaže.
Bilancia Mads vs. Meeke: MON Meeke lepší 3., Mads hneď za ním, vo SWE tuším trošku Meeke oral pokiaľ si pamätám, Mads tam skončil tretí, MEX Meeke na power stage umomil koleso a nejakú exotiku spravil i v POR, Mads tam bol 9. (takže lepší výsledok), Mads bol v POR tretí, v ARG Mads ulomil pomerne smolne koleso o betón mostu (ľavé zadné), Meeke bol tretí, v ITA mal Meek tuším problémy s alternátorom, v Poľsku Mads trafil rovnaký kameň čo Evans a JML len sa prevrátil a vo Fínsku smolne poškodil rám vodu (veď vlastne podobne ako Neuville na svojej i20), v NEM nakoniec Mads s bodmi za 6. a Meeke ako dopadol vieme. Z 10 súťaží Mads v 5. lepší než Meeke, takže je to 50 na 50. Tri 2. miesta, jedno druhé, Meeke tri tretie a bol prvý v NEM. Nuž, ťažko, Mads proste nie je taký "waaw", čo je škoda. Ale tak, tiež je to ženáč od Augusta, takže pravdepodobne naplno "jazdí" a má povinnosti i niekde inde. smajlíksmajlík
18. 9. 2014 11:165
0 0
BubakB: Souhlasim, jen bych Madse úplně nesrovnával se Sordem.. Letos jsou jejich pozice samozřejmě neporovnatelný, ale dlouhodobě je Sordo přecejenom výkonově jinde a rozhodně bych ho nenazýval jen sběračem bodů smajlík Co se týče Meeka, věřim tomu že rychlostí je schopnej se k němcům přiblížit, ale nikdy nebyl spolehlivým jezdcem a podle mě ani nikdy nebude.. I když může úkázat X jednotlivých super výsledků, tak si myslím, že k titulu se nikdy nepřiblíží..
18. 9. 2014 14:566
0 0
Fazzy: spolehlivým není ani JML a kolik toho má oproti Meekovi nalítaného... Takže mít Meek jeho zkušenosti, tak si myslím, že i ta spolehlivost by byla jinde, já mu fandím
18. 9. 2014 15:557
0 0
Kris určite zostane , no Madse by som vymenil, len neviem za koho. Momentálne neni medzi mladými jazdcami žiadny extra velký talent a stých starých ma napadá len.......hm ....hm...len Vašek Pech. A toho asi nezoberú. škodasmajlík
18. 9. 2014 17:348 Upraveno 17:37
0 0
http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=70&t=Kris-Meeke

že by nějak extra boural se říct nedá. A kolik má najeto sezón v MS wrc? Ani ne jednu celou? Já myslim, že až pojede třetí sezónu v MS s wrcem, můžeme se bavit o nějaké spolehlivosti, do té doby jsou to jen spekulace.
18. 9. 2014 18:489 Upraveno 18:55
0 0
Proč? Předtím snad nezávodil? Není důležitý s čím se jede, ale jak.. Neříkám že je jako Kubica, Novikov nebo Duval, ale tři rány za sezónu pro něj nejsou problém a s tím se tituly nevyhrávaj.. driver111: A kolik má JML titulů? Kdyby neboural, možná by je měl..
18. 9. 2014 20:4010
0 0
Neni důležitý s čim se jede? No to sou mi moudra zas smajlík
Když to zkrátim, v juniorech snad krom Loeba boural každej dost, jestli dvakrát, nebo 3x, to je úplně jedno. S 207 co nestíhala jezdil za limitem a s wrcem má najeto minimum. Tohle je přece jasný a ví to každej kdo se o rally zajímá. Jasně, druhej Loeb to asi nikdy nebude(asi určitě ne), ale že by, pokud zůstane v továrně a citroen bude stíhat aspoň tak jako teď, nedokázal v nějaký sezóně prohnat Ogiera nebo JML, kteří taky občas bourají, to si nemyslím. A srovnávat rány v nižších, v podstatě učednických třídách s zkušenostma ve wrc, no to snad...ani nebudu komentovat ne? smajlík
18. 9. 2014 21:0011 Upraveno 21:04
0 0
No je klika, že my pomýlení máme shiftyho, kterej nám vše vysvětlí smajlík .. Meeke byl, je a bude divokej, kdo to nechce vidět, ať to nevidí. Meeke boural, bourá a bourat bude, kdo tomu nevěří, tak ať tomu nevěří. Ani netušíš jak moc je mi to ukradený smajlík Pokud sám Meeke věří tomu, že dokáže někdy o titul bojovat, fajn proč ne, motivace je základ, ale JÁ OSOBNĚ jeho optimismus nesdílím, ale ani kuli shiftymu ho sdílet nezačnu..
18. 9. 2014 21:1512
0 0
Původně napsal Fazzy
No je klika, že my pomýlení máme shiftyho, kterej nám vše vysvětlí .. Meeke byl, je a bude divokej, kdo to nechce vidět, ať to nevidí. Meeke boural, bourá a bourat bude, kdo tomu nevěří, tak ať tomu nevěří. Ani netušíš jak moc je mi to ukradený Pokud s...


Já si naopak myslím že "kvalit" Novikova dosahovat nebude a tudíž je v progresu schopen aspoň částečně semtam bušit do VWtria.Což mu taky přeji
18. 9. 2014 21:2313
0 0
proč "naopak"? Nic takovýho přece netvrdím smajlík
18. 9. 2014 21:5714
0 0
Jestli je to tak nebo naopak.Neřeš to .Každý máme nějaké to svoje proč fandíme tomu svému.smajlík
18. 9. 2014 22:0715
0 0
proboha já přece nic neřeším, dovolil jsem si napsat svůj názor na Krise Meeka, tak pardóóóóóón už se to nestane smajlík
18. 9. 2014 22:2016
0 0
Původně napsal Fazzy
proboha já přece nic neřeším, dovolil jsem si napsat svůj názor na Krise Meeka, tak pardóóóóóón už se to nestane

Ale já měl na mysli Novikových bouráků a těch "zatím" Kris nedosahuje
18. 9. 2014 22:4317
0 0
Ano já to chápu, ale nikde přece netvrdím, že by měl Novikova dohánět. Naopak říkám, že s ním nebo jemu podobným ho nesrovnávám. Ale to už se rýpem v ho...ě klackem..
19. 9. 2014 00:5718
0 0
Jasně fazzy, ty máš jen "svuj pocit" že je Meeke bourač. Podložen jeho lety mimo vrcholnou třídu. Tzn. ty máš pravdu, kterou sis na základě svýho pocitu prachsprostě odhadnul a tak to prostě je. Fajn, dík za přínosnou diskuzi smajlík smajlík
19. 9. 2014 02:5119 Upraveno 02:56
0 0
Muj pocit? Jo, mám pocit že z posledních 12ti závodů v MS ve vrcholný kategorii 5x havaroval smajlík Ano, samozřejmě ve WRC toho tolik nenalítal, ano nezná všechny tratě. Ale historicky tohle skóre nijak dramaticky nevybočuje z jeho "standartu". On tak prostě jezdí, vždycky tak jezdil. To neznamená, že z něj dělám bourače, jen tvrdím že je až moc "temperametní" a nedokáže bojovat o bednu celou sezónu aniž by to několikrát nevymáchal. Za další nevím jestli sis toho všim, ale Meeke neni žádnej začátečník. Je nejstarší tovární jezdec, jeho soupeři pokud nepočítám končícího Hirvonena jsou o 5-10 let mladší. A nebylo moc jezdců co dokázali jezdit o vítězství do 40ti. Ano Loeb, Gronholm.. ty ale považuju za trošku jiný šajby než je Meeke. A zatímco mladíci kolem něj vyrostou, on zestárne a nemám jedinej důvod si myslet že u něj ještě dojde k nějakýmu zásadnímu progresu a zrychlení. Takže pokud chce něco předvést (zřejmě zapojit se do boje o titul), má na to podle mě tak rok, dva maximálně tři a to není moc při ambicích VW a zlepšujícího se Hyundaie. Další věc - Citroen.. je otázka jak dlouho a na jaký úrovni z hlediska vývoje auta hodlá v MS pokračovat. Troufám si tvrdit, že Citroen bude čím dám víc investovat jinde a jeho rally team pomalu dožije. A že by Meeke dostal šanci v jeho věku ještě u jinýho týmu nevypadá zrovna pravděpodobně. Sumasumárum, ano věřím že Meeke dokáže ještě udělat řadu pěkných výsledků, ne nevěřím, že se někdy zapojí do boje o titul, pokud mu nepomůže nějaká náhoda. Proč si to myslím, jsem ti tady doufám polopaticky vypsal. A za poslední extra opáčko pro tebe, já svůj názor nikomu nevnucuju, pouze jsem si dovolil ho prezentovat a věř mi, že tvůj nesouhlas s ním mi žíly nekrátí smajlík
19. 9. 2014 09:2820
0 0
Ano, možná, že opět bude tahat kratší nudli díky týmu, to já nerozporuju. Ale Meeke letos jezdí tam, kde už jel s wrcem velmi dobře a nebourá(nepočítaje německo, tam ale bourali i ti nejlepší), takže nevim, proč mu přisuzovat roli bourače. S wrcem je snadný jezdit, jak říkal Roman, ano, ale to stačí na 5. místa max. Pokud chce pilot honit bednu, prostě občas bourá. Jak pojede celou sezónu se ukáže až po té sezóně. Ty mi věř, že tvoje domněnky zase nekrátí žíly mě. Mohu to opět shrnout: v mládežnických kategoriích boural každej, s pomalym autem boural každej a v první sezóně s wrcem boural taky každej. Tzn. kecy, pocity, domněnky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!