18. 9. 2014 22:12 − 8877× − 2

Emil Triner – 20 let – Škoda Favorit Sk. A

Dvacet let rozdílu uběhlo mezi letopočty od dob, když Emil Triner naposledy usedl za volant soutěžní Škody Favorit.

Roky 1994 – 2014, 20 let rozdílu uběhlo mezi letopočty od dob, když Emil Triner naposledy usedl za volant soutěžní Škody Favorit sk. A, kdy startoval za tovární tým AZNP Mladá Boleslav a společně s Vladimírem Bergerem, Jindřichem Štolfou a Pavlem Siberou byli schopni zajíždět absolutní časy do první desítky ve světových automobilových soutěžích WRC.

A až teď v roce 2014 opět usedl za volant Škody Favorit 136L-sk. A posádky Vlastimil Čuřín – Václav Vorel. Stalo se tak před nadcházející domácí Rally Příbram, kdy posádka požádala Emila Trinera o zhodnocení jejich soutěžního vozu s tím, jestli by Emil s jejich autem neabsolvoval pár ostrých km a řekl, zda-li je vůz dobře připraven před domácí soutěží.

Emil Triner: „Je to krásný pocit po 20 letech opět usednout do Favorita, se kterým jsme v Řecku na Mistrovství světa dojeli osmí absolutně. Favorit vždy byl cítit po ricínu jako správný závoďák. Svezli jsme se moc hezky, motor a převodovka jsou perfektní, podvozek je srovnatelný s továrním autem téměř bez rozdílu, v té době továrnou nasazené tlumiče Proflex, které jsme jeli až v posledních Favoritech oproti těmto áčkovým HP byly jen o něco málo lepší, je to ale zanedbatelný rozdíl. Podvozek funguje včetně brzd velmi dobře, jen bych si pro sebe nastavil regulátor brzdného tlaku víc dozadu, ale celkově mi auto sedlo hned ze začátku do ruky, jen jsem si musel trošku zvyknout na řízení bez serva a pozdější odezvu od volantu. Ze svezení jsem měl příjemný pocit.“ řekl na závěr domácí borec.

Vlasta Čuřín: „Chtěl bych Emilovi velice poděkovat za jeho čas strávený s námi při otestování našeho Favorita a za jeho srovnání oproti bývalému továrnímu vozu. Když jsme našeho závoďáka stavěli, tak cílem bylo se co nejvíce přiblížit továrnímu autu a jsme rádi, že se to podařilo. Dále Emilovi děkuji za poskytnutí jeho rozpisu v testovací RZ. Možnost porovnat oba rozpisy mezi sebou mi opravdu pomohlo. Na závěr děkuji celému týmu za podporu a Vaškovi s jeho bratrem Romanem za poskytnutí jejich rad a zkušeností, které jsou rovněž neocenitelné. Budu se snažit při naši domácí soutěži zajet co nejlépe, jak budu umět“.

Komentářů celkem: 2
19. 9. 2014 00:02 Upraveno 00:02
0 0
Video by nebylo? smajlík Hlavní problém oproti fabrice bude u těhle stavěných kár spíš hmotnost než "výbava", originál kastle už bohužel došly smajlík
22. 9. 2014 15:18
0 0
Jó favorit.....to je prostě smajlík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!