Promotér MS trvá na změnách i přes odmítnutí ze strany FIA
Pro tábor "tradicionalistů" znamenalo zasedání Světové rady FIA v Pekingu, které konalo před týdnem v čínském hlavním městě, velmi potěšující informaci, neboť plány na radikální změnu formátu závěrečné RZ, kdy by jezdci spolu bojovali o pořadí, byly zamítnuty a tento aspekt šampionátu zůstal beze změn. Avšak jak dnes informuje server autosport.com Oliver Ciesla a Jost Capito, dva hlavní propagátoři změn, i nadále věří, že příští rok se pojede s novým formátem posledního testu rally. V této chvíli je jejich verze změny power stage taková, že náskok, který si jezdec v soutěži vybuduje bude před Power stage podělen deseti a tento čas bude rozhodujícím rozestupem pro poslední RZ.
K výše uvedenému řekl Oliver Ciesla následující: "Věřím, že tohle je ten správný směr, kterým se má MS vydat, aby nalákalo další diváky. Nemám žádné náznaky, proč bychom neměli být optimističtí." I přes to, že při hlasování se proti návrhu vyslovili i samotní jezdci a spolujezdci, Jost Capito si také myslí, že cesta kupředu vede tímto směrem. "Neměli byste poslouchat, co jezdci chtějí. Oni nejsou ti, co do tohoto sportu investují, ale naopak díky němu peníze získávají," říká šéf dvojnásobného Mistra světa mezi značkami VW a pokračuje, "jsou důležití pro samotné závodění, ale neměli by být zapojeni do rozhodování o pravidlech. Měli by se zapojit do bezpečnostních otázek, o tom není žádných pochyb a také by měli být zapojeni v tom, jak se rally organizuje – oni jsou tu experti, ale finální rozhodnutí o ostatních věcech by mělo náležet těm, kteří do sportu investují," doplňuje svůj pohled na zapojení jezdců do rozhodovacího procesu Jost Capito.
Letošní cesta MS se chýlí ke konci, ale jak to vypadá, pořád není jasno, v jaké podobě příští rok odstartuje…
"Jezdci jsou si vědomi, že něco se musí stát, alespoň naši jezdci si toho jsou vědomí. A také si uvědomují, že nikdo nepřišel s ničím lepším. Nezapomeňme, že jezdci jsou vždy proti změnám. Při zavedení Power stage říkali, zabije to Mistrovství světa, ale nestalo se tak. Jezdci chtějí hlavně samotný sport, ale jsou trochu krátkozrací. Pokud zde není dostatečná hodnota, tak nepřijdou výrobci a jezdci budou bez práce," přidává Jost Capito své další názory na zapojení jezdců samotných do rozhodování. Pokud jde o nedávné rozhodnutí Světové rady FIA, tak šéf VW Motorsportu dodává, že rozhodnutím nebyl překvapený.
"Vždy jsem myslel na to, že návrh nemusí být přijat, protože se nelíbí Jeanu Todtovi. Přijde mi úžasné, že jednomyslné rozhodnutí WRC komise, což jsou lidé zapojení v bussinesu jménem Mistrovství světa, je jednomyslně zamítnuto lidmi, kteří zapojení nejsou," vrací se k týden starému zasedání Světové rady FIA Jost Capito a dodává: "Pro mě je to políček do tváře těch, co jsou členy WRC komise. Je to vyjádření nedůvěry komisi a promotérovi – tomu zejména. Každý plně podporoval tento návrh, každá ze zúčastněných stran v MS a pak když je to zamítnuto, nevím zda-li se něco podobného v historii již událo."
Hrozně mě baví tady sledovat,jak si tu všichni myslí,že mají patent na rozum,zatímco Capito a jemu podobní mají inteligenci kravského vemena.Ta nesoudnost je pro mě fakt zarážející.Co by se stalo ve skutečnosti při zavedení nových pravidel?Prakticky nic.Vyhráv...
bdX, pro sk.A potřebuješ seriovej základ.. Kolik automobilek má dneska vhodnej základ pro A4? (předpokládám že tím myslíš bývalou A8).
Já předpokládám, že když napsal bdX A4, tak myslel bývalou A4 (Stratos, 131 Abarth, atd.)
http://www.ewrc-results.com/startlist.php?e=1592&t=Rallye-Monte-Carlo-1981
http://www.ewrc-results.com/startlist.php?e=2025&t=Barum-Rallye-1981
Jestliže tedy Fiat vymyslel F131 Abarth pro A4, vyrobil jich ke 400 a aby se prodaly, musely mít prodejnou cenu a/nebo případně podporu od výrobce pro "místní" borce, kteří s tím chtěli jezdit po Evropě. Nejezdily tedy 2-3 Pola WRC po celém světě, ale 200+ vrcholových soutěžních aut po "celé" Evropě. Vhodné auto pro rally bylo každé, kterému výrobce udělal homologaci a i to nejblbější auto svištící lesem vypadá škvěle. Mladící začínali s A1 za pár peněz a když jim to šlo, brzo si jich všiml místní zástupce a poskytl jim podporu... atd atd.. Prostě rally (a ne formule, jak na tom pracuje kaputo a spol).