Tomaštík vítězí i v Jesenících
K dalšímu rozdělování bodů se účastníci malého mistráku sešli ve Šternberku, kde se jel další ročník Rally Jeseníky, která byla předposlední soutěží MČR-S v letošním roce a mohla mnoho napovědět o mistrovských ambicích a nadějích jednotlivých startujících. K výše zmíněnému je jasné, že na startu nechyběl nikdo ze čtveřice nejvážnějších zájemců o titul, přičemž pořadí bylo následující – průběžně první byl Tomaštík (84 bodů), Sýkora (78), Vlček (72) a Trněný (66). Vzhledem ke škrtání jednoho výsledku měl nejhorší výchozí situaci Vlček, který jako jediný dokončil všechny čtyři podniky a ví, že na rozdíl od soupeřů přijde o nějaké body. Kromě zmíněné čtveřice do Nízkého Jeseníku dorazilo dalších 83 posádek mezi nimiž jsme nalezli startující i v MČRHA a Poháru ČR. Na všechny bylo připraveno osm měřených testů na čtyřech úsecích, které daly dohromady 73 ostrých kilometrů.
Do soutěže nejlépe vstoupil Jakeš, který přijel do Jeseníků testovat a spravit si náladu po velmi rychle skončené Barum rally, za ním následovala dvojice vozů WRC v pořadí Tomaštík a Trněný. Ve druhé RZ o sobě dal vědět nejrychlejším časem Kahle a třetí RZ znamenala třetího vítěze, tentokráte jím byl Tomaštík, který šel zároveň do čela soutěže. Avšak neradoval se dlouho, po RZ4 mu to vrátil Jakeš, který tak byl po první sekci ve vedení Rally Jeseníky. Tomaštík zůstal na druhé příčce se ztrátou 3 sekund a dalších 7 vteřin nazpět byl Sýkora. Ani další zájemce o titul nezaostával, když si situaci ze čtvrtého místa hlídal Trněný, který se o svou příčku dělil s Kahlem, jenž měl na desetinu shodný čas.
Do druhé sekce vstoupil nejlépe Kahle, který vybojoval již třetí nejrychlejší čas, avšak pro dění na první příčce bylo rozhodující, že Jakeš zajel zkoušku o něco pomaleji než Tomaštík se Sýkorou a pilot Citroenu se propal na třetí příčku. To horší však teprve mělo přijít, neboť do dalšího testu už posádka neodstartovala, když kvůli technických problémům musela vůz po RZ5 odstavit. Po RZ6 se i nadále na čele udržel Tomaštík, ale změnilo se jméno jeho nejbližšího pronásledovatele, kterým se po dalších nejrychlejším čase stal Kahle. Třetí byl Sýkora a čtvrtý Kahle. Na páté místo se v této chvíli propracoval Vlček, takže všichni zájemci o titul byli srovnání v TOP 5.
V RZ7 odpověděl na Kahleho atak Tomaštík a jak se o zkoušku později ukázalo, nejrychlejší čas valašského jezdce ze sedmého testu mu zajistil celkové vítězství, protože RZ8 opět vyhrál Kahle a Tomaštíkům náskok zmenšil na polovinu. V cíli se tedy ze svého druhého vítězství v kariéře radoval Tomaštík následovaný Kahlem, který opět v Česku vybojoval pódiové umístění. Třetí příčku bral Sýkora, který o stříbro přišel až v posledním testu, avšak vzhledem k tomu, že německý multišampion v ČR neboduje, tak moc smutnět nemusel. Čtvrtý byl Trněný, který potvrdil, že Fabiím z Profika soutěž sedla velmi dobře. Pátý byl Vlček následovaný šestým Kurkou, který napotřetí dovezl MINI WRC do cíle a také na bodech. Sedmou příčku bral Adolf a za ním následoval nejrychlejší muž třídy 3 Březík, který stejně jako Tomaštík, navázal na vyškovské vítězství. Do nejrychlejší desítky se ještě vešli devátý Trnovec a desátý Pešl.
Nejrychlejší dvoukolka dokončila v absolutním pořadí na 12. příčce a bylo jí Clio R3 pilotované Rujbrem, který může již slavit úspěch v celoročním účtování, neboť žádný ze soupeřů jej již nemůže bodově dohnat. Druhý byl ve Šternberku Smékal, který se v hodnocení sezóny 2014 na tři body přiblížil druhému Vopatřilovi, který v Jeseníkách dokončil třetí. Velký úspěch si připsal Pospíšilík, který bral čtvrtou příčku ve 2WD a pátý byl M. Horák s další "erdvojkou". V této chvíli zbývá do konce šampionátu poslední soutěž ve Vsetíně a tamní pořadatelé se opět mohou radovat, neboť obdobně jako v minulých letech se bude právě až na Valašsku rozhodovat o jménu letošního mistra MČR – S a pro přehled se podívejme na aktuální bodový stav. Ze všech čtyř zájemců má nejlepší výchozí situaci Tomaštík se 112 body, druhý Sýkora má 102 bodů. Třetí nadále zůstává Vlček s 87 body (jeden výsledek však bude škrtat) a čtvrtý je Trněný s 85 body. O tom, kdo se bude nakonec radovat rozhodne Rally Vsetín za čtyři týdny.
Rally Jeseníky – konečné pořadí | |||
---|---|---|---|
1. | Jaromír Tomaštík | Subari Impreza WRC S12 | 0:40:01.6 |
2. | Mathias Kahle | Škoda Fabia WRC | +0:00:04.5 |
3. | Jan Sýkora | Ford Fiesta R5 | +0:00:07.0 |
4. | Karel Trněný | Škoda Fabia WRC | +0:00:28.0 |
5. | Martin Vlček | Škoda Fabia S2000 | +0:01:06.0 |
6. | Tomáš Kurka | Mini John Cooper Works WRC | +0:01:14.4 |
7. | Robert Adolf | Škoda Fabia S2000 | +0:01:23.4 |
8. | Martin Březík | Mitsubishi Lancer Evo IX | +0:02:02.6 |
9. | Petr Trnovec | Škoda Fabia S2000 | +0:02:09.8 |
10. | Jaroslav Pešl | Mitsubishi Lancer Evo IX | +0:02:32.0 |
Kompletní výsledky z Rally Jeseníky naleznete na serveru eWRC-results.com.
tak video by bylo, ještě ty ohlasy jezdců vyhrál Jari na Subari!
Radost vidět a slyšet to auto, a konečně se daří i výsledky.