Mitsubishi R5 se představuje…
O projektu vozu Mitsubishi ve specifikaci R5 se informace a také fotografie objevovaly již nějakou dobu, avšak na Rally Show konané na Castle Combre Race Circuit se vůz dočkal oficiálního odhalení. Jak jistě mnoho z fanoušků tuší, nejde přímo o projekt značky Mitsubishi motors, ale vůz byl navržen a vyvinut Tomasem Wengem ze švédské společnosti MPart AB. Speciál je postaven na bázi nového modelu Mitsubishi Mirage a dle serveru wrc.com by měl být příští rok k vidění v MS ve WRC2. Vstříc kilometrům rychlostních zkoušek jej požene verze motoru z Lanceru Evo X s obsahem 1620ccm, o řazení se postará pětirychlostní převodovka Sadev a jak je ve třídě pravidlem, pohon bude na všechna čtyři kola. Ty budou mít zavěšení typu MacPherson a tlumit je budou tlumiče Ohlins.
"Mnoho myšlenek se zhmotnilo v návrhu a vývoji tohoto auta," říká Tomas Weng a pokračuje, "snažili jsme se auto udělat co nejjednodušší a neefektivnější jak jen bylo možné a použít dílů Mitsubishi jak jen to šlo. Jsme si jistí, že to udělá auto co nejjednodušší na údržbu a zároveň nám to umožnilo nabízet auto za konkurenceschopnou cenu. Dotazy od zákazníků zatím překonávají naše očekávání a potvrzené prodeje se dostaly na dvouciferné číslo," dodává k autu jeho konstruktér.
Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official
V průběhu nejbližších týdnů začne náročná testovací program, který bude předcházet prvnímu ostrému startu vozu, který by se měl uskutečnit na začátku příštího roku. K tomu, aby se nové Mitsubishi R5 stalo plnohodnotným členem rodiny vozů R5 však zatím schází ještě jeden podstatný krok, kterým je homologace ze strany FIA, která je však dle výrobce auta v procesu.
Technické údaje Mitsubishi R5 | |
---|---|
Motor: | 4 válec, 16 ventilů, obsah 1620 ccm, turbo Garret s restriktorem 32mm |
Výkon/Točivý moment: | 280 koní při 7500 otáčkách, 450Nm při 7500 otáčkách |
Podvozek: | zavěšení typu MacPherson, tlumiče Ohlins |
Brzdy | 4 pístové na obou nápravách, brzdový kotouč o průměru 355 mm na asfalt, 300 mm na šotolinu a sníh |
Převodové ústrojí: | 5 stupňová sekvenční Sadev, přední a zadní mechanický diferenciál |
Rozměry: | délka 3740 mm, šířka 1820 mm, výška 1490 mm, rozvor 2470 mm |
Váha: | 1230 kg |
Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official
Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official
Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official
Pokud by měl motor 450 Nm při 7500 ot/min, potom by byl při těchto otáčkách výkon 480 k. Chybka se vloudila.
Chybka se vloudila i u tebe. Při těchto otáčkách a točivém momentu by byl výkon 353 kW resp. 474 HP
Chybka se vloudila i u tebe. Při těchto otáčkách a točivém momentu by byl výkon 353 kW resp. 474 HP
S výkonem P=353 kW souhlasím. Pak už je to jen o přepočtu na koně (353/0,735) resp. HP (353/0,745). Více zde: http://www.converter.cz/prevody/vykon.htm
Doufám, že se shodneme na tom, že motor tímto výkonem nedisponuje.