Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 9. 2014 21:56 − 10375× − 15

Mitsubishi R5 se představuje…

Nejnovější přírůstek do třídy R5 byl odhalen o uplynulém víkendu na Rally Show na Castle Combre Race Circuit v Anglii.

O projektu vozu Mitsubishi ve specifikaci R5 se informace a také fotografie objevovaly již nějakou dobu, avšak na Rally Show konané na Castle Combre Race Circuit se vůz dočkal oficiálního odhalení. Jak jistě mnoho z fanoušků tuší, nejde přímo o projekt značky Mitsubishi motors, ale vůz byl navržen a vyvinut Tomasem Wengem ze švédské společnosti MPart AB. Speciál je postaven na bázi nového modelu Mitsubishi Mirage a dle serveru wrc.com by měl být příští rok k vidění v MS ve WRC2. Vstříc kilometrům rychlostních zkoušek jej požene verze motoru z Lanceru Evo X s obsahem 1620ccm, o řazení se postará pětirychlostní převodovka Sadev a jak je ve třídě pravidlem, pohon bude na všechna čtyři kola. Ty budou mít zavěšení typu MacPherson a tlumit je budou tlumiče Ohlins.

"Mnoho myšlenek se zhmotnilo v návrhu a vývoji tohoto auta," říká Tomas Weng a pokračuje, "snažili jsme se auto udělat co nejjednodušší a neefektivnější jak jen bylo možné a použít dílů Mitsubishi jak jen to šlo. Jsme si jistí, že to udělá auto co nejjednodušší na údržbu a zároveň nám to umožnilo nabízet auto za konkurenceschopnou cenu. Dotazy od zákazníků zatím překonávají naše očekávání a potvrzené prodeje se dostaly na dvouciferné číslo," dodává k autu jeho konstruktér.


Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official

V průběhu nejbližších týdnů začne náročná testovací program, který bude předcházet prvnímu ostrému startu vozu, který by se měl uskutečnit na začátku příštího roku. K tomu, aby se nové Mitsubishi R5 stalo plnohodnotným členem rodiny vozů R5 však zatím schází ještě jeden podstatný krok, kterým je homologace ze strany FIA, která je však dle výrobce auta v procesu.

Technické údaje Mitsubishi R5
Motor:4 válec, 16 ventilů, obsah 1620 ccm, turbo Garret s restriktorem 32mm
Výkon/Točivý moment:280 koní při 7500 otáčkách, 450Nm při 7500 otáčkách
Podvozek:zavěšení typu MacPherson, tlumiče Ohlins
Brzdy4 pístové na obou nápravách, brzdový kotouč o průměru 355 mm na asfalt, 300 mm na šotolinu a sníh
Převodové ústrojí:5 stupňová sekvenční Sadev, přední a zadní mechanický diferenciál
Rozměry:délka 3740 mm, šířka 1820 mm, výška 1490 mm, rozvor 2470 mm
Váha:1230 kg


Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official


Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official


Foto: Facebook Mitsubishi R5 Official

Komentářů celkem: 15
had
23. 9. 2014 22:40
0 0
Aby to nedopadlo jako MG S2000, opel S2000 ... Zase prekonat spolehlivosti vozy PSA nebude tak tezke :D
haq
24. 9. 2014 00:00
0 0
R5 Mitsubishi může jen příjemně překvapit asi nikdo nečeká závratnou rychlost bez větší tovární podpory i když, je pěkný vidět nový rally mitsu smajlík
24. 9. 2014 08:01
0 0
tak jestli maji 450Nm pri 7500 otackach, tak to aby se bal i VW smajlík
24. 9. 2014 13:17
0 0
Mě to zas tak moc mimo nepřijde i když je pravda, že je to jen odhadovaná hodnota, dle tech spec letáčku, ale Peugeot u své 208 R5 udává 400Nm a stejně tak Citroen...
24. 9. 2014 14:15
0 0
Tak já si myslím, že určitěééé.
24. 9. 2014 14:27
0 0
I kdyby měli 450Nm, určitě to nebude v 7500ot smajlík
24. 9. 2014 14:38
0 0
vše vyhází z tohoto - http://goo.gl/RWyZDF
24. 9. 2014 15:41
0 0
450Nm pri 7500ot? to vypada na nejaky nabuseny twin spark pod kapotou.. smajlík
24. 9. 2014 18:32
0 0
To bude nějakej renonc kuře smajlík
24. 9. 2014 20:00
0 0
Pokud by měl motor 450 Nm při 7500 ot/min, potom by byl při těchto otáčkách výkon 480 k. Chybka se vloudila.
24. 9. 2014 22:36
0 0
Aha, díky za osvětu, pánové, nejsem technik a vycházel jsem připsaní textu z letáčku na odkazu výše.
25. 9. 2014 12:51
0 0
Tak blbě to asi bude, ty otáčky, ale nikde sem to nenašel jinak. Hoďte někdo odkaz, až to objevíte smajlík
25. 9. 2014 20:19
0 0
Viděl bych to asi takhle: verze motoru z Lanceru Evo X s obsahem 1620ccm(přímo z článku) takže od toho se budou odvíjet výkony.
26. 9. 2014 18:44
0 0
Původně napsal Michelin.WRC
Pokud by měl motor 450 Nm při 7500 ot/min, potom by byl při těchto otáčkách výkon 480 k. Chybka se vloudila.


Chybka se vloudila i u tebe. Při těchto otáčkách a točivém momentu by byl výkon 353 kW resp. 474 HP smajlíksmajlík
26. 9. 2014 18:54
0 0
Původně napsal Ruba


Chybka se vloudila i u tebe. Při těchto otáčkách a točivém momentu by byl výkon 353 kW resp. 474 HP


S výkonem P=353 kW souhlasím. Pak už je to jen o přepočtu na koně (353/0,735) resp. HP (353/0,745). Více zde: http://www.converter.cz/prevody/vykon.htm
Doufám, že se shodneme na tom, že motor tímto výkonem nedisponuje. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!