26. 9. 2014 14:26 − 2097× − 0

Dvě cesty za vítězstvím

Pro posádku nepřehlédnutelné Suzuki Swift GTi Jiří Hladík – Ondřej Krajča byla Rally Jeseníky dalším úspěšným vystoupením.

Pro posádku nepřehlédnutelné Suzuki Swift GTi Jiří Hladík – Ondřej Krajča byla Rally Jeseníky dalším úspěšným vystoupením. A Borat se usmíval…

Máte na svém kontě již třetí letošní vítězství v absolutním pořadí poháru a zdá se, že vám to jde samo…?

Tak to je opravdu jenom zdání. Nic nejde samo od sebe a nám už vůbec ne. Pár dní před odjezdem mi náš hlavní mechanik oznámil, že má zchromená záda a pochopitelně na závody jet nemůže. Druhý mechanik, který má s naším swiftem poměrně velice málo zkušeností, však nelenil a sehnal si k sobě jednoho kolegu a tím byl servis zajištěn, zbývalo jenom dopravit závoďáka do Šternberku. To sice nezní nijak dobrodružně, ale právě tahle situace se dobrodružnou teprve měla stát.

Po naší domluvě přijel Ondra ve čtvrtek odpoledne k nám s tím, že já povezu odtahovkou závoďáka a on pojede s tréninkáčem. Všechno klaplo na čas, stavili jsme se ještě na dílně a vyrazili směr Jeseníky. Cesta tradičně v pohodě, ale pod hřebečským tunelem odtahovka chcípla a dál se jí nechtělo. Zkontrolovali jsme pár věcí, ale vzhledem k provozu a projíždějícím kamiónům bylo lepší se raději klidit ze silnice. Na řadu přišlo lano a Corolla táhla náš pidicirkus na kolečkách do Moravské Třebové na naštěstí nedalekou benzinku. Tam jsme zkoušeli všechno možné, aby se dalo pokračovat, ale bezúspěšně a ke všemu se pomalu začalo stmívat.

Když už bylo jasné, že náklaďáček svojí silou nepojede, následovalo telefonování na všechny možné strany a Zdeněk Vrátníček sehnal přes Oťase Hlouška Tomáše Knápka, který nás byl ochoten odtáhnout. Domluvili jsme se po telefonu a kluci přijeli s plaťákem a dodávkou, do které jsme za tmy přeskládali všechny věci.

Předtím už jsme si stihli s kamarádem domluvit sobotní odtažení na dílnu, takže se mohlo vyrazit na cestu. Závoďák přečkal noc u Tomáše doma a my ve šternberském autokempu. Tam jsem záhy přišel na to, že v odtahovce stojící v Moravské Třebové mám občanku a řidičák – hurá… Takže budík na pátou a ráno ještě cesta Třebová a zpět – celkem hoňka. Doklady se našli, my absolvovali formálku a mohli jsme jet psát rozpis.

Trať zdejší soutěže měla dva nové testy, dá se výběr rychlostních zkoušek hodnotit kladně?

Z našeho pohledu určitě ano. Já mám Jeseníky moc rád, vždycky se nám tady povedlo zvítězit a každý ročník měl velice hezké měřené testy. Moc nás potěšilo vložení tratě šternberského kopce. Právě tady jsem před mnoha lety závodil ve své první závodní sezóně. Jen bych si napříště přál, aby pořadatel nedával na trať žádné retardéry, přece jen je to trať závodu do vrchu a ne slalom. Další nová rychlostka byla ještě lepší, měla svižné tempo a přitom byla i technická. Za nás ohledně výběru tratí pořadatelům tleskám. Když je taková rally, tak ani velká porce přejezdových kilometrů tolik nevadí.

Adrenalinu jste si užili dost už před startem, jak probíhal vlastní závod?

V závodě už to s adrenalinem nebylo tak horké. Závodili jsme jenom na prvních dvou vložkách. Vlastně jen na první. Na dvojce jsme zhruba v první třetině viděli odstavený kit Toma Palduse, takže nebylo kam hnát a když ještě s ertrojkou udeřil na třetí vložce Milda Jirsa, tak bylo prakticky rozhodnuto. Do cíle vložky jsem jel jako stará bába na nákup, žádná křeč. Potom jsme si řekli, že pošetříme auto na Příbram a pohlídáme si první místo. To se nám povedlo, a i když jsme se na trati nijak nenadřeli, tak po martýriu s odtahovkou nás první místo příjemně hřálo – prostě těžká a potom lehká cesta za vítězstvím. Snad ještě větší radost z výsledku měl tým Tomáše Knápka, který dojel na druhém místě a díky kterému jsme mohli absolvovat závod a byli jsme i hosty v jejich servisním zázemí.

Borat (spolujezdec Tomáše Knápka – Karel Zapletal) byl myslím v cíli spokojený a stříbro si s úsměvem náležitě užíval, bafajíc přitom z nějaké podivné trubičky. My jsme si ještě po závodě prošli závěrečnou kontrolou, pak jsme naložili auto na vlek, kluci se jeli domů najíst a my frčeli do Moravské Třebové, kde už na naši odtahovku čekala odtahovka. Tomáš se závoďákem a mechanikem přijeli kousek po nás, tak jsme si znovu za tmy zopakovali přeskládání věcí, naložení závoďáka a zvesela mazali domů.

Tomášovi Knápkovi a jeho BORAT RALLY TEAMU mnohokrát za všechno děkujeme! Dík si zaslouží i Ota Hloušek se Zdeňkem Vrátníčkem a v neposlední řadě naši mechanici Martin Čapák a Dominik Slováček. Teď vás čeká velice důležitá Rally Příbram, bude se příprava na tenhle závod nějak lišit od ostatních?

Nemyslím si. Odtahovka už je zase chlapík a swiftíka právě chystáme. Na Příbrami určitě nehodláme nijak blbnout. Bude to pro nás asi hodně nervózní závod, tak nechceme udělat nějakou hloupou chybu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!