27. 9. 2014 08:12 − 1152× − 0

Jak ,,Hudovi“ na Kypru štěstí nepřálo

Po domácí Barum Rally čekal Martina Hudce s Petrem Pickou přesun do středozemního moře.

Po domácí Barum Rally čekal Martina Hudce s Petrem Pickou přesun do středozemního moře, kde se v rámci ERC Cyprus Rally rvali o body do šampionátu produkčních vozů. Boj to byl velký a zdlouhavý, ale přes veškeré nástrahy Hudec dovezl své Mitsubishi Lancer evo IX do cíle na 7. místě.

Před startovní přípravu na Kypr Hudec zahájil ihned po Barumce. V Praze totiž navštívil fyzioterapeuta Karla Holana. Důvodem návštěvy byla bolest ramene, která stále přetrvávala. ,,Poslední zkoušky Barumky už pro mě byly velmi obtížné, hodně mě to bolelo a vůbec jsem se nemohl koncentrovat na jízdu. Karel je velká kapacita, nasadil mi týdenní léčbu, která mi hodně pomohla a já mohl na ten Kypr odjet.“ Líčil své pocity Hudec a pokračuje ,,Když jsem se pak podíval do startovky a viděl tam v naší třídě přihlášených 26, tak jsem se docela zarazil. Bylo mi jasné, že místní borci poletí neskutečnou kudlu, my se musíme soustředit především na Evropský šampionát, kde nám jde o titul.“

Kyperská Rally začínala ve čtvrtek 18. září, ale už od úterý probíhaly tréninky patnácti rychlostních zkoušek, které letošní ročník nabídnul. ,,Nedělní rzty byly už v trénincích velmi náročné. Nejvíce asi dvacet jedna kilometrů dlouhá zkouška Xerarkaka, která se jede v horách, je hodně technická a ve stopě se strašně moc kamení, střídají se a technické pasáže s různými vracáky a takovými malými nakopaváky. Naše tréninková Kia se místy hrabala do kopců na jedničku. Sobotní vložky mi přišli trošku jednodušší, ale nic to nemění na tom, že technika dostane hodně zabrat.“ prozradil pilot.

Ve středu odpoledne přiběhli za Hudcem organizátoři, že mu udělili prioritu a pojede zítra kvalifikaci. Martin po menší chybě zajel kvalifikační zkoušku v devátém nejrychlejším čase, když za rivalem Pushkarem zaostal jen o zanedbatelných dvanáct tisícin sekundy ,,Když jsem se to dozvěděl, tak jsem z toho nebyl vůbec nadšený. Znamenalo to, že budeme celý závod čistit trať a vůbec mi nedocházelo, proč bychom měli tři závody před koncem sezóny dostat prioritu. Moc mi pomohla podpora mé rodiny, se kterou jsem strávil pěkné odpoledne a vrátil se psychicky do pohody. Kvalifikaci si myslím, že jsme zvládli docela dobře, jen škoda, že jsme nedokázali porazit Vytalyiho. Po pěkném ceremoniálu na nás zbyla třetí pozice na trati, což nebylo nejideálnější, ale nejedeme první, tak to takový průser není.“ špekuloval s obvyklou dávkou humoru Hudec.

Závodění začalo v pátek podvečer na divácké super speciálce v ulicích Nicosie, kde na úzké asfaltové trati lemové obrubníky a retardéry zajela třebíčsko-sokolovská posádka druhý čas desetin, i když si neodpustila malou chybičku. ,,Nedobrzdil jsem na těch šotolinových gumách retardér, rozhodil jsem ho jak hračky po dvoře. Naštěstí tu není penalizace a autu taky nic není, takže ok. Mrzí mě ale odstoupení týmového parťáka Jarka Orsáka, který bohužel musel odstoupit. Jsme druzí, ale zítra nás čeká osm rychlostních zkoušek, na kterých se začne teprve závodit.“

Desátý, sedmý, desátý a osmý. To byl zápis, se kterým posádka s číslem 25 přijížděla do servisní zóny po první sobotní sekci. Hudec zvolil opatrné tempo i vlivem toho, že se začaly objevovat jisté technické problémy. ,,Ráno na první dnešní erzetě jsme začali spíše opatrněji. Čistíme trať, takže naše přilnavost není dobrá, ale nějak se tím pereme. 3 RZ je fakt krásná, ale z převážné části se jede po asfaltu, takže nic jednoduchého se šoto gumama. Zvolili jsme tedy opatrnější tempo a projeli ji bez problému. Zkouška číslo 4 byla opravdový oříšek! Opravdu velmi těžký test nejen pro mě ale i pro auto. Poslední vložku jsem si už trošku užil, ale stále myslím na to, že chceme především dojet do cíle. Jsme na osmém místě, ale určitě se chceme posunout výše.“ sděloval své dojmy Martin Hudec.

Štěstěna Huda opustila už na prvním testu druhé sekce, když krátce po startu vypověděl službu přední diferenciál. Rozpadla se špéra v přední diffu a auto se stalo velmi špatně ovladatelné. S velikánskou ztrátou dojela česká dvojce do cíle a z tváře pilota se vytratil ten obvyklý úsměv ,,Jsem strašně zklamaný a smutný, na bednu ztrácíme přes deset minut a zítra pojedeme úplně jako první. Byla to jediná volba jak bodovat, protože kdybychom odstoupili, tak bychom si připsali zero.“

Do nedělní etapy kluci vstupovali především vidinou dojetí do cíle. Na desátém testu zajel Hudec sedmý čas a o dvě místa si pohoršil na testu jedenáctém. Závěr dopolední sekce obstarala obávaná zkouška Xerarkaka ,,Díky klukům za perfektní opravu auta, všechno teď funguje jak má.“ Pochvaloval si práci Orsák RallySportu Martin Hudec a pokračuje ,,Dobře jsem se vyspal a první vložku jsem si fakt užil. Jeli jsme ve velké rychlosti skoro furt bokem. Na té další zkoušce se mi taky dařilo, chytili jsme dobré tempo a se svou jízdou už jsem byl docela spokojený. Rozhodně jsem jel lépe než včera. Pak přišel na řadu ten největší očistec zkouška Xerarkaka, které jsem se obával už v tréninku. Byla to nejtěžší zkouška, kterou jsem v životě jel. Nechytil jsem správný rytmus, takže čas byl fakt strašný, ale pocit, že jsme ji dojeli do cíle, byl k nezaplacení.“

Vlivem odstoupení soupeřů před sebou se Martin s Petrem i s penalizací za pozdní příjezd do časové kontroly drželi na sedmém místě a před závěrečnou dvojicí zkoušek měli nadosah aspoň malý bodový příděl. Pár metrů po startu poslední zkoušky vypověděla službu převodovka a jen velkým zázrakem dojeli kluci do cíle Cyprus Rally 2014 ,, Na poslední vložce nám odešel druhý rychlostní stupeň, a to je docela problém na rztě, která se jede jen na jedničku, dvojku a trojku. Carlos Magalhaes spočítal podle svého rozpisu, že tato zkouška obsahuje 104 vracáků, což bylo značně nepříjemné bez druhého rychlostního stupně. Přes všechny problémy co nás za ten víkend potkaly, bereme body za sedmé místo na nejtěžším závodě, co jsem kdy jel. Děkuju moc Petrovi, Jarkovi Orsákovi a celému týmu za perfektní práci. Při pohledu do tabulky jsme dva závody před koncem sezony na druhém místě s 13 bodovou ztrátou na Pushkara. Připočteme-li fakt, že ve hře je ještě 78 bodů, jsou naše šance na titul ještě velmi reálné. Nezbývá nic jiného než ve Švýcarsku plyn!“ uzavřel Kyperskou Rally Martin Hudec

Dalším závodem dvojce Hudec – Picka bude Švýcarská Rallye du Valais 24.10. – 26.10.2014. Veškeré informace naleznete na facebookovém profilu Martin Hudec.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama