27. 9. 2014 13:28 − 1919× − 0

Vopatřil jen s jednou sadou nových pneu dosáhl na titul

Spokojen je se svou premiérou na úvod Mistrovství ČR ve Sprintrally zlínský závodník Martin Vopatřil.

Ve své desáté soutěžácké sezoně se konečně dočkal. Zlínský závodník Martin Vopatřil začal svou kariéru ve Škodě 100, aby o víkendu dosáhl ve Škodě Fabia R2 na svůj premiérový titul, když už před posledním závodem rallysprintového šampionátu ovládl kategorii 6. „Jsem šťastný! Popravdě mi to ale ještě nedochází, úspěch asi jako většina docením až s odstupem času. Moc dobře si uvědomuji, že získat titul se mi už nikdy nemusí podařit,“ poznamenal skromně pilot Montrago-racing teamu.

Do předposledního víkendového klání sezony v Jeseníkách přitom se svým spolujezdcem Michalem Večerkou a Škodou Fabií R2 odjížděl s přáním především udržet slibný náskok před svým přímým rivalem Bisahou. „Když v pátém měřeném úseku Bisahu zastavila technika a my byli rázem v čele třídy, naskočila mi husí kůže s vědomím, že vlastně máme titul na dlani. Naštěstí se mi kolena nerozklepala a zbytek závodu jsme zvládli,“ oddechl si 32letý pilot ze Zlína, jenž ve druhé sekci závodu opanoval tři ze čtyř měřených úseků. „Ve dvou erzetách jsme dokonce dokázali porazit o třídu silnější vozy r3 a ds3 a mezi dvojkolkami být druzí,“ potěšilo talentovaného pilota.

I přes velký úspěch ale v cíli na žádné oslavy neměl čas. „Ty přijdou na řadu až po posledním podniku ve Vsetíně, kam bychom měli dorazit a poslední závod si užít. Navíc cítíme velkou šanci poprat se o konečnou druhou příčku ve dvojkolkách, která nám aktuálně patří. Rujbr už má zde titul jistý, ale při shodě okolností se nám ji podaří udržet nebo minimálně zůstat na bedně. Náš největší rival Egon Smékal ale má o třídu lepší vůz, pomoci nám mohou jen jeho chyby či porucha techniky,“ je si vědom Vopatřil, pro kterého do uplynulého víkendu bylo vrcholem prvenství v pohárové soutěži SA1 v roce 2011.

Za svým životním výsledkem v letošní sezoně vidí právě spolehlivost. „Vůz šlapal na jedničku, nebyl s ním větší problém. I proto jsme v každém závodě dojeli a bodovali. Na začátku sezony jsme nejeli sice nic moc, ale od Pačejova jsme změnili styl jízdy, zrychlili a výsledkem byla poslední tři vítězství ve třídě. Právě ta nám hodně pomohla k zisku titulu, který jsme navíc získali nečekaně brzy,“ usmívá se pilot ze Zlína, jenž loni skončil v absolutním pořadí bronzový. „Výsledku si cením o to více, že jsme jej během sezony dosáhli prakticky jen na čtyřech nových gumách. Jinak jezdíme na starých z minulé a předminulé sezony. A ve stejném trendu ročník zakončíme i ve Vsetíně,“ konstatoval šťastný nový úřadující šampion třídy 6 v jednodenních podnicích Martin Vopatřil.

„Bez skvělé práce mého spolujezdce Michala Večerky, ale v neposlední řadě i podpory celého Montrago-racing teamu v čele s Jiřím a Martinem Mičánkových, všech partnerů a mých blízkým, bych ale na životní úspěch nedosáhl,“ poděkoval na závěr Vopatřil.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!