Dva tituly: Škoda přepisuje historii v APRC

Český výrobce automobilů svým předčasným ziskem dvou titulů v APRC přepisuje dějiny motoristického sportu.

› Předčasný triumf v hodnocení značek a jezdců pro značku ŠKODA
› Třetí titul v APRC po sobě
› Český tovární jezdec Kopecký zvítězil po titulu v ME 2013 ve druhém kontinentálním mistrovství
› Páté vítězství v páté soutěži sezóny pro značku ŠKODA
› Fabia Super 2000 pokračuje v úspěšné sérii – letos získala již tři národní tituly

Obihiro, Japonsko, 28. září 2014 – ŠKODA může slavit: Český výrobce automobilů svým předčasným ziskem dvou titulů v Asijsko-pacifickém šampionátu FIA (APRC) přepisuje dějiny motoristického sportu. ŠKODA potřetí za sebou zvítězila v hodnocení značek a jezdců v APRC*.

Tovární jezdec Jan Kopecký (CZ) přitom rok po titulu v evropském šampionátu zvítězil v dalším kontinentálním mistrovství. Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (CZ) dokonal svůj triumf suverénním úspěchem na „Rally Hokkaido“ v Japonsku.

„Jsem přešťastný, že se nám opět podařilo získat oba kontinentální tituly v tomto pro nás tak důležitém regionu. Tím jsme dosáhli toho nejdůležitějšího cíle. Zvláště je potěšitelné, že s těmito úspěchy můžeme jet na finále sezóny v APRC, které se koná na našem nejdůležitějším trhu v Číně,“ komentoval výsledek šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Zvláště chválil nového šampiona Kopeckého, který po triumfech Chrise Atkinsona (AUS/2012) a Gaurava Gilla (IND/2013) dovršil hattrick českého výrobce v APRC.

„Pro Jana to byl premiérový rok v APRC, a získat za takto obtížných podmínek titul je neuvěřitelný výkon,“ řekl Hrabánek. Kopecký a Dresler téměř nemohli tomuto historicky významnému úspěchu uvěřit. „Děkuji týmu ŠKODA Motorsport a týmu ŠKODA MRF za jejich úžasnou podporu. Je neuvěřitelné, že po titulu mistra Evropy můžeme oslavovat další tak velký úspěch. Všechny soutěže této sezóny pro nás byly novinkou, ale postavili jsme se k tomu čelem a zvládli jsme to. A mimořádný kompliment patří mému spolujezdci Pavlu Dreslerovi – bez něj bych v lesích Asie a pacifické oblasti zabloudil,“ dodává 32letý Kopecký.

I v páté rally ukázal pevné nervy a nadchl desetitisíce diváků podél trati. Po 222,28 kilometrech na 18 rychlostních zkouškách zvítězila posádka Kopecký/Dresler s velkým náskokem. Po triumfu na Nové Kaledonii a v Austrálii to byl již třetí úspěch v sezóně APRC z pěti soutěží.

Při rally na Novém Zélandu a v Malajsii zvítězila druhá dvojice s vozem ŠKODA – Gaurav Gill/Glenn Macneal (IND/NZ). Obhájce titulu a loňský vítěz v Japonsku až do sedmé rychlostní zkoušky této tradiční rally na ostrově Hokkaido před svým týmovým kolegou těsně vedl, pak ale vyjel z trati a soutěž nedokončil. „Samozřejmě bych rád titul obhájil, ale chci Janovi férově pogratulovat k úspěchu. Titul je v těch správných rukou. Těší mne, že jsem mohl značce ŠKODA přispět k zisku titulu ve značkách,“ komentoval Gill triumf v Japonsku.

Pro českého výrobce automobilů mají starty v APRC velký význam. Platí, že dále zvyšují povědomí o značce na mezinárodních trzích – zejména na největším trhu značky ŠKODA v Číně, kde se v listopadu koná finále této sezóny APRC. ŠKODA chce zvýšit svůj celosvětový prodej v následujících letech na minimálně 1,5 milionu vozů za rok a přidat zejména na rostoucích asijských trzích.

Dva tituly v APRC jsou pokračováním úspěšné série legendárního vozu ŠKODA Fabia Super 2000. Letos již získal tři národní tituly: Freddy Loix, který v červnu vyhrál se špičkovým vozem s pohonem všech kol z Mladé Boleslavi závod mistrovství Evropy v rally ve své vlasti, si zajistil belgický mistrovský titul. Předtím vyhrál šampionát v Portugalsku Pedro Meireles, podporovaný portugalským importérem vozů ŠKODA. Navíc si velice zkušený Raimund Baumschlager zajistil s vozem Fabia Super 2000 svůj již dvanáctý mistrovský titul v rally v Rakousku. V ERC, kde vede tabulku tovární jezdec ŠKODA Esapekka Lappi (FIN) před svým kolegou u této značky, Seppem Wiegandem (D), by mohl přibýt další titul.

Číslo pro „Rally Hokkaido“: 15

Na 15 z celkových 18 rychlostních zkoušek „Rally Hokkaido“ byli oba piloti z týmu ŠKODA MRF nejrychlejší ze všech účastníků APRC. Jan Kopecký byl v čele klasifikace jedenáctkrát, Gaurav Gill dosáhl nejlepšího času čtyřikrát. Kalendář APRC 2014:
11.–13. dubna: Rally Whangarei – Nový Zéland
16.–18. května: Rally New Caledonia – Nová Kaledonie
20.–22. června: Rally Queensland – Austrálie
15.–17. srpna: Rally Malaysia – Malajsie
26.–28. září: Rally Hokkaido – Japonsko
7.–9. listopadu: Rally China – Čína

Komentářů celkem: 12
29. 9. 2014 12:031
0 0
Tratě byly pro něho nové a ještě samá šotolina, která mu nikdy moc nešla. Kloubou dolů. Velka gratulace k dalšímu titulu! smajlíksmajlík
29. 9. 2014 16:342
0 0
Myslím, že se stačí podívat na startovní i výsledkové listiny soutěží tohoto seriálu, aby bylo možno konstatovat, že některé vzletné věty výše uvedeného článku jsou hodně mimo realitu...o přepisování dějin motoristického sportu by se mohlo uvažovat při odpovídající konkurenci a účasti ostatních továrních týmů. Což neznamená, že to není v tomto regionu světa pro Škodu úspěch, zejména asi hlavně obchodní...
29. 9. 2014 17:073
0 0
Myslím, že je to hezký úspěch. Honza s Pavlem bojovali s loňským mistrem daného šampionátu, na Hokkaido Rally se poměřili třeba s domácím Toshi Araiem, poznali nové tratě, nové zkušenosti ohledně nastavení vozu, učení se, boje a podobně. Ano, není to skvěle obsazený šampionát a více vozů srovnatelných se Škodou tam nebylo, ale své účely to splnilo, jak pro Škoda Motorsport, tak pro samotnou automobilku. I tamní jezdci museli být nadšeni z porovnání se světovým týmem/vozem a skvělou posádkou s titulem z Evropy. Teď jen doufat, že ve vavřínech a úspěších bude Honza a Pavel pokračovat i zpátky tady s R5.
29. 9. 2014 18:324
0 0
Pro škodu bezesporu obrovský úspěch, pro Honzu taky. Jen podle mě škoda, že Honza nejede aspoň jakkoliv něco v MS. Snad se někdy dočkáme...ale tohle sou dobré zkušenosti. Gratulace! smajlík
29. 9. 2014 19:285
0 0
Tak zdroje z továrny tvrdí, že Honza pro příští rok plánuje CODASUR smajlík
29. 9. 2014 20:216
0 0
no uspěch super. konkurence žádná tak se musí dostavit uspěch smajlík škoda že ášín nepřepsal letos dějiny smajlíksmajlíksmajlík
29. 9. 2014 20:517
0 0
škoda no zoltáne. kdyby třeba vytáhl prdel z domova tak by mohl
29. 9. 2014 21:138
0 0
Prirodzene, je trošku nešťastím po odchode Protonu z APRC, že tam Škody nemajú už súperov (on ten šampionát má nejaké svoje čaro, tak ako i juhoafrický, kde je možno tiež škodou, že tam Škoda nie je, porovnávať sa s Castrol miestnymi Toyotami by bolo tiež pekné. smajlík . A tieto súťaže majú rozhodne vždy svoje čaro a aspoň si o nich veľmi rád prečítam). Ono to v 2012 malo pomerne grády s Protonom.
Tak, je treba povedať, že Škoda adaptuje tak trošku zbieranie bodov účasťou. Tak, na druhej strane, ako i dokázal minulý rok Lappi, ktorý prakticky vyhral jedine a len Čínu, že účasť sa počíta. A pravda, druhá vec a pravidlo: Ak chceš zvíťaziť, tak musíš najprv prísť do cieľa ako prvý.
A tak musíme si dať ruku na srdce, že nároky na transport sú na južnej pologuli a ešte v takej oceánskej časti rozhodne zložitejšie a náročnejšie a čo tu vôbec my zažívame aké ťažkosti so závodmi, konaním, tak tam je to vlastne iba drobnosť.

A tak posledné. Taký fakt. Ono niektorí ako Hjundé má tiež veľké kecy o svojom miestnom trhu so svojimi jazdcami a prečo sa tam náhodou neprezentuje? Veď zas, pravda, je to len idea. To by museli mať homologované aspoň RRC a práve to bolo ideou tohto "WRC reštrikčného kitu", aby to bolo brázdiť lokálne trhy. Čo už i20 WRC nemusela mať (akože RRC kit).
29. 9. 2014 21:429
0 0
Hlavně musela být neskutečná zábava odjet sezónu na šotolině. Jen škoda že na těch šotolinách Kopejda častěji nestartoval někdy 5 a více let zpátky.
29. 9. 2014 23:3210
0 0
Původně napsal BubakB
Ono niektorí ako Hjundé má tiež veľké kecy o svojom miestnom trhu so svojimi jazdcami a prečo sa tam náhodou neprezentuje? Veď zas, pravda, je to len idea. To by museli mať homologované aspoň RRC a práve to bolo ideou tohto "WRC reštrikčného kitu", aby to bolo brázdiť lokálne trhy. Čo už i20 WRC nemusela mať (akože RRC kit).

Proc by se neprezentovali? WRC je ta nejlepsi soutez na prezentaci a ani se nemusi jet primo v dane zemi.
30. 9. 2014 13:3011
0 0
Uspech to bezesporu je, z marketingoveho hlediska to urcite smysl ma. Ale teda to "prepisovani historie rally" me fakt pobavilo, vubec cela ta tiskovka pusobi dojmem ze Skoda prave vyhrala MS ve znackach i jezdcich.
1. 10. 2014 00:4212 Upraveno 00:43
0 0
Původně napsal Dizzy

Proc by se neprezentovali? WRC je ta nejlepsi soutez na prezentaci a ani se nemusi jet primo v dane zemi.

Tak iste a jasnačka, že áno! Na druhej strane stojí za polemiku, či daný prístup nepodmieňuje potom iba plané píár správy (čo je prakticky ilúzia o tom, že ako strašne žije úspechom a podobné kecy) počas celého roku a faktu, že regionálne súťaže potom vyzerajú tak ako vyzerajú a výrobcovia sú potom ako sklenené slony uväznené v top kategóriách (tým myslím úplnú absenciu polotovárenských aktivít a zákaznícke programy práve na týchto trhoch).
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!