Ondřej Plšek - eWRC.cz
30. 9. 2014 23:05 − 4624× − 31

FIA vyhlásila GT-R cup

Na příští rok je vypsán pohár pro vozy kategorie GT, který se odehraje na celkem pěti soutěžích z mistrovství světa a Evropy.

Fanoušci vozů GT se mohou těšit. Od příštího roku se pojede GT-R cup, vypsaný speciálně pro vozy této kategorie. Celkem je na programu tohoto poháru pět evropských asfaltových soutěží. Dvě z nich jsou součástí mistrovství světa – Monte Carlo a Německo, další tři pak patří do mistrovství Evropy – Ypres, Valais a Korsika.

"Již nějakou dobu jsme pracovali s naším technickým oddělením na správném zařazení této skupiny vozů do struktur rally. Že se nám to povedlo je skvělou zprávou pro všechny fanoušky, kteří museli na start těchto vozů dlouho čekat," řekl wrc.com Jarmo Mahonen. "Vytvoření GT-R cupu je přirozeným vývojem a pevně doufáme, že těchto vozů bude v budoucnosti jezdit více. A co jsme zatím tak zaznamenali reakce, tak se fanoušci na tyty vozy velmi těší."

Komentářů celkem: 31
1. 10. 2014 08:271
0 0
a budou jezdit ty Lotusy? dost se o tom mluvilo, ale pak nejak skutek utek, i kdyz nekde jsem jednoho Lotuse zahledl
1. 10. 2014 09:232
0 0
obávám se, že tovární Lotus, ten který učil jezdit B. Sousa skončil v propadlišti dějin a vidět jdou Lotusy například ve Španělsku, ale tam půjde o jejich národní verze
XYZ
1. 10. 2014 10:303
0 0
Monte pokud bude sníh, to je opravdu ideální soutěž pro GT smajlíksmajlíksmajlík
1. 10. 2014 12:574
0 0
Monte r.63: 2. místo Porsche 904 GTS, r.71: 3. místo 914/6, r.68- 70: double 911, Alpiny A 110 i 310 bych měl charakterem taky za gétéčko, Stratose taky, to jen tak namátkou. Už se do hlavy radši nebouchej.
1. 10. 2014 13:095
0 0
on je tak trošku rozdíl ve výkonu, jinak se na sněhu krotí 150 kobyl a jinak se jich krotí 300, nebo i víc a když to má jen jednu hnanou nápravu, je to ještě zajímavější, když zaberou, ale to snad připomínat nemusím smajlík
1. 10. 2014 13:106
0 0
Tohle je správná cesta, sice nevim proč jim to trvalo tak dlouho, ale zaplaťpánbu za to smajlík
1. 10. 2014 14:357
0 0
Fazzy: Plně souhlasím. K oživení rally je opět potřeba zavést pořádně nakoňované zadokolky. Každý soudný člověk musí uznat, že sledovat při průjezdu zatáčkou předohrab a nebo zadohrab je sakra rozdíl. Stačí se podívat na videa ze 70. a 80. let. To byli střelci smajlík
1. 10. 2014 15:568
0 0
To je dobrá zpráva. Martaas na předohraby se taky dobře kouká, jen musí mít výkon a nízkou váhu + kvalitní podvozek. S kitama to taky byla divočina dobrá smajlík
XYZ
1. 10. 2014 16:089
0 0
to yarda : jenom jsi trochu zapomněl na jakých pneu se dříve jelo, velké hřeby, řetězy atd. a možné pneu nyní s malými hřeby, šířka pneu pro Monte atd. ....smajlík
1. 10. 2014 19:1710
0 0
Původně napsal XYZ
to yarda : jenom jsi trochu zapomněl na jakých pneu se dříve jelo, velké hřeby, řetězy atd. a možné pneu nyní s malými hřeby, šířka pneu pro Monte atd. ....
Já pořád nějak nevidím problém v tom aby na trati sjízdné pro předokolky nemohly jezdit zadokolky. Zrovna koncepce Porsche by na Monte mohla fungovat pěkně.
1. 10. 2014 19:5111
0 0
zajda - přesně tak. Klidně se může stát, že nasněží tolik, že projedou jen čtyřkolky, ale v tom případě tam budou viset i všechny předohraby, nejen GTčka. A předohrabů jede každej rok moc a moc. Ale kdo chce kam...smajlík
1. 10. 2014 21:0912
0 0
Původně napsal Zajda
Já pořád nějak nevidím problém v tom aby na trati sjízdné pro předokolky nemohly jezdit zadokolky. Zrovna koncepce Porsche by na Monte mohla fungovat pěkně.
koně-výkon, kolik předokolek má alespoň přibližný výkon vozů GT? nevím o žádné, ale poučit se nechám smajlík
1. 10. 2014 21:1013
0 0
jeste by mohla skodovka oprasit RS200 a jit prepisovat dejiny semsmajlík
1. 10. 2014 21:1214
0 0
V éře "B"éček (zadokolkových) se Monte taky jezdilo (a to museli krotit dvakrát více koní než 300)
1. 10. 2014 21:2515
0 0
nemám strach, že by s tim nešlo Monte důstojně projet smajlík Ano nebude to při velkým marastu jednoduchý, ale o tom to přece je..
xp
1. 10. 2014 21:4916
0 0
Wladimeer: V podstatě souhlas, to je celkem korektní srovnání, jen bych upřesnil, že čistokrevných "béčkových zadokolek", které byly běžně používané a byly na vyhrávání, těch zas tak moc nebylo, de facto jen Lancia Rally 037 a v omezené míře (ale na Monte snad ano) R5MaxiTurbo.
1. 10. 2014 22:0217
0 0
Možná snad ještě Ascona,Manta,Nissan 240 ale dvojnásobný výkon než 300 hp jak píše Wladimeer neměla určitě žádná zadokolka. Mám za to,že nejsilnější byla ta 037 ,ale více jak 400 koníků neměla.
1. 10. 2014 22:2318
0 0
Původně napsal Wladimeer
V éře "B"éček (zadokolkových) se Monte taky jezdilo (a to museli krotit dvakrát více koní než 300)
ovšem nikoli proti čtyřkolkám, nebo se pletu?
xp
1. 10. 2014 22:2419 Upraveno 22:26
0 0
Wl: No mám pocit, že Ascona byla spíš ještě stavěná podle starých předpisů než podle sk.B a v začíátku béček jen dožívala, Manta toho (na špičkové úrovni) tak moc neodzávodila, Nissan 240 byl spíš na jiné tratě než je Monte...
xp
1. 10. 2014 22:3020 Upraveno 22:32
0 0
Původně napsal Novej
ovšem nikoli proti čtyřkolkám, nebo se pletu?
Já mám právě pocit, že velmi rychle po zavedení skupiny B (tj. 1982) přišla první quattra, pak jejich první úspěchy a pak i další čtyřkoly a záhy to vozy 4wd cele ovládly...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!