Velká ztráta Sebastiena Ogiera
Oslava titulu mistra světa v rodné Francii se odsouvá na jiný rok. Letos totiž Sebastien Ogier v Alsasku důvod k oslavě mít nebude, během první etapy ho postihlo hodně problémů. Na druhé rychlostní zkoušce asi čtyři kilometry po startu udělal hodiny, ale hlavně poté mu Polo WRC přestalo jet na plný výkon a ztratil přes čtyři minuty. Jenže to nebylo vše, již na další rychlostní zkoušce přijela posádka Ogier-Ingrassia o čtyři minuty předčasně do časové kontroly a obdržela tak penalizaci čtyř minut. Po dopoledních rychlostních zkouškách tak Sebastien Ogier ztrácí na špičku startovního pole propastných osm a půl minuty.
A když se televizní tým ptal francouzského jezdce na obdrženou penalizaci, tak lakonicky odpověděl: "Zeptejte se mého spolujezdce, on je pánem času…." Do poledního servisu ve Štrasburku dorazil jako první Jari-Matti Latvala, který ale svádí velmi vyrovnaný souboj s Andreasem Mikkelsen. V první rychlostní zkoušce zajel nejrychleji Latvala, pak se na vedoucí příčku posunul Mikkelsen a po třetím testu je znovu ve vedení Latvala. Jeho náskok je ale minimální, činí sedm desetin sekundy.
Třetí místo patří Krisu Meekovi, který si stěžoval na fakt, že kameny umístěné na vnitřku zatáček, které mají zabraňovat zkracování trati, se od seznamovacích jízd přesunuly na jiná místa. Dalších osm sekund za severním Irem jede Elfyn Evans. Velšský mladík měl na spojovacím úseku problémy se svou Fiestou a nakonec musel vůz se spolujezdcem do servisu dotlačit.
Nejrychlejším vozem Hyundai je Dani Sordo na pátém místě, následován Madsem Ostbergem a Robertem Kubicou. Až devátý je Mikko Hirvonen, který si stejně jako Kubica stěžoval na přehřívání pneumatik na zadní nápravě jejich vozu.
Martin Prokop je desátý za Bryanem Bouffierem, jeho ztráta ale činí již více než jednu minutu na Latvalu.
Rallye de France – Alsace 2014 po RZ3 | |||
---|---|---|---|
1. | Latvala J.M. – Anttila M. | Volkswagen Polo R WRC | 29:06,8 |
2. | Mikkelsen A. – Floene O. | Volkswagen Polo R WRC | +0,7 |
3. | Meeke K. – Nagle P. | Citroën DS3 WRC | +7,2 |
4. | Evans E. – Barritt D. | Ford Fiesta RS WRC | +15,3 |
5. | Sordo D. – Marti M. | Hyundai i20 WRC | +20,3 |
6. | Ostberg M. – Andersson J. | Citroën DS3 WRC | +21,2 |
7. | Kubica R. – Szczepaniak M. | Ford Fiesta RS WRC | +26,1 |
8. | Hirvonen M. – Lehtinen J. | Ford Fiesta RS WRC | +34,6 |
9. | Bouffier B. – Panseri X. | Ford Fiesta RS WRC | +48,7 |
10. | Prokop M. – Tomanek J. | Ford Fiesta RS WRC | +1:07,3 |
Kompletní výsledky Francouzské rally najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.
"Ask the codriver...", "naprášil" do kamery dokonce i "mistr mistrů" Loeb svého navigátora, když tenkrát (snad v Japonsku) "vycestovali" do lesa...
sám z vlastní zkušenosti pamatuji, že se čas od času stávalo, že se do čk pár posádek nahrnulo o minutu dřív, ikdyž to měli dobře vypočítané a divili se, že jim píšu minutu předčasného, protože oni jedou minutu za Jardou. Ale Jarda měl tu minutu taky.....
Ve standardním jízdním výkazu jsou dvě položky pro čas startu. Po příjezdu do ČK časoměřič zapíše čas příjezdu do ČK a současně předpokládaný čas startu do RZ, který je tři minuty po příjezdu do ČK. Časoměřič na startu RZ pak do položky skutečný start uvede ča...
Děkuji Rudo, vzal jsi mi to "z pera", takže už to nemusím dál rozvádět... To, co říkal J. Capito, bylo už jen mlžení... Prostě chybu může udělat každý, jde jen o to, aby to byl pokud možno v jeden okamžik jen jeden z posádky, a aby ho ten druhý "podržel"... a aby si to později "vyřešili" sami mezi sebou, navenek by se to fakt moc tahat nemělo... Což mě tenkrát u výše jmenovaných mistrů docela zamrzelo... (I ty, Brute?)... aneb i v tomhle Seb 2 "následoval" Seba 1...