Ondřej Plšek - eWRC.cz
3. 10. 2014 12:40 − 4911× − 14

Velká ztráta Sebastiena Ogiera

Vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa nejdříve bojoval s technikou a posléze ještě přijel příliš brzy do časové kontroly.

Oslava titulu mistra světa v rodné Francii se odsouvá na jiný rok. Letos totiž Sebastien Ogier v Alsasku důvod k oslavě mít nebude, během první etapy ho postihlo hodně problémů. Na druhé rychlostní zkoušce asi čtyři kilometry po startu udělal hodiny, ale hlavně poté mu Polo WRC přestalo jet na plný výkon a ztratil přes čtyři minuty. Jenže to nebylo vše, již na další rychlostní zkoušce přijela posádka Ogier-Ingrassia o čtyři minuty předčasně do časové kontroly a obdržela tak penalizaci čtyř minut. Po dopoledních rychlostních zkouškách tak Sebastien Ogier ztrácí na špičku startovního pole propastných osm a půl minuty.

A když se televizní tým ptal francouzského jezdce na obdrženou penalizaci, tak lakonicky odpověděl: "Zeptejte se mého spolujezdce, on je pánem času…." Do poledního servisu ve Štrasburku dorazil jako první Jari-Matti Latvala, který ale svádí velmi vyrovnaný souboj s Andreasem Mikkelsen. V první rychlostní zkoušce zajel nejrychleji Latvala, pak se na vedoucí příčku posunul Mikkelsen a po třetím testu je znovu ve vedení Latvala. Jeho náskok je ale minimální, činí sedm desetin sekundy.

Třetí místo patří Krisu Meekovi, který si stěžoval na fakt, že kameny umístěné na vnitřku zatáček, které mají zabraňovat zkracování trati, se od seznamovacích jízd přesunuly na jiná místa. Dalších osm sekund za severním Irem jede Elfyn Evans. Velšský mladík měl na spojovacím úseku problémy se svou Fiestou a nakonec musel vůz se spolujezdcem do servisu dotlačit.

Nejrychlejším vozem Hyundai je Dani Sordo na pátém místě, následován Madsem Ostbergem a Robertem Kubicou. Až devátý je Mikko Hirvonen, který si stejně jako Kubica stěžoval na přehřívání pneumatik na zadní nápravě jejich vozu.

Martin Prokop je desátý za Bryanem Bouffierem, jeho ztráta ale činí již více než jednu minutu na Latvalu.

Rallye de France – Alsace 2014 po RZ3
1.Latvala J.M. – Anttila M. Volkswagen Polo R WRC 29:06,8
2.Mikkelsen A. – Floene O. Volkswagen Polo R WRC +0,7
3.Meeke K. – Nagle P. Citroën DS3 WRC +7,2
4.Evans E. – Barritt D. Ford Fiesta RS WRC +15,3
5.Sordo D. – Marti M.Hyundai i20 WRC+20,3
6.Ostberg M. – Andersson J. Citroën DS3 WRC +21,2
7.Kubica R. – Szczepaniak M. Ford Fiesta RS WRC +26,1
8.Hirvonen M. – Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +34,6
9.Bouffier B. – Panseri X. Ford Fiesta RS WRC +48,7
10.Prokop M. – Tomanek J. Ford Fiesta RS WRC +1:07,3

Kompletní výsledky Francouzské rally najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 14
3. 10. 2014 12:48
Upraveno 12:49
0 0
To se dneska ani zejtra nebudu moci pořádně vytunit, abych zas ráno nemusel při kocovině zejrat na Jardu v pangejtu jako při Dojčlandu...smajlíksmajlík
3. 10. 2014 14:11
0 0
Stane se smajlík viz Colin McRae „Na to se zeptejte toho velšského mága!“ smajlík
3. 10. 2014 14:24
0 0
Já to říkám pořád že na spolujezdce člověk nemusí nic umět...smajlík Jen polykat nasucho... (jednu křivdu za druhou...smajlík). Je to totiž hlavně psychologicky náročná pozice ...aneb když se vyhrává, je borec jezdec... když se prohrává, mění se spolujezdec...smajlík

"Ask the codriver...", "naprášil" do kamery dokonce i "mistr mistrů" Loeb svého navigátora, když tenkrát (snad v Japonsku) "vycestovali" do lesa...smajlík
3. 10. 2014 14:57
0 0
To samozřejmě není fér, společně se vyhrává, společně se prohrává. Chybu dělají jezdci a ani spolujezdci nemohou být neomylní."
3. 10. 2014 15:02
0 0
Přesně tak. Chápu že je frustrovaný, ale stane se. Může být rád, že si slabší chvilku nevybral na RZtě ale "jen" při příjezdu do ČK.
3. 10. 2014 16:05
0 0
Základní chyba, posádka je dvoučlenná, proto se počítá čas společně a nahlas, stačí spočítat vždy jen poslední číslice obou časů, tedy startu a jízdní doby, tento součet je jednoznačné číslo od 0 do 9 a na tenhle čas cvikám v ČK ...., desítky už nejsou podstatné,protože 10 minut plus či mínus od správného času se už vzhledem k nájezdu do ČK ostatních posádek nikdo nesekne.... ale první to má těžší...nevýhoda titulu MS...smajlík
3. 10. 2014 17:00
0 0
smajlík Suhlasim s joeking, svoje o tom vedia spolujazdci McRae, Galliho, Delecoura atd atd atd.
3. 10. 2014 17:00
0 0
to by ses divil, historie pamatuje, ale už si nevzpomínám kdy, že první 3 posádky přijeli o 10 minut dřív a ten čtvrtý spolujezdec nevěřil, že to dobře vypočítal......
sám z vlastní zkušenosti pamatuji, že se čas od času stávalo, že se do čk pár posádek nahrnulo o minutu dřív, ikdyž to měli dobře vypočítané a divili se, že jim píšu minutu předčasného, protože oni jedou minutu za Jardou. Ale Jarda měl tu minutu taky.....
3. 10. 2014 17:14
0 0
Tady ta chyba ale vyplynula z toho, že start RZ2 byl opožděn o 4 minuty. Během RZ2 měl pak Ogier obrovské problémy s vozem a spolujezdec si asi neuvědomil, že si na start RZ3 musí ty 4 minuty také připočítat a vjel tam podle původního časového plánu. A protože byl v časovce první, nebylo se koho chytnout. Spolujezdec Latvaly už chybu neudělal.
3. 10. 2014 18:16
0 0
Shacki: Nerozumím, čas startu do rz musí být zapsán vždy ten správný bez ohledu na časovou diferenci mezi časovkou a vlastním startem do rz a teprve od tohoto času, tedy toho skutečného, něco počítám...
3. 10. 2014 18:36
0 0
Start RZ2 (časovka) byl pro všechny posunut o 4 minuty, takže logicky i na start RZ3 (tedy do časovky), měl přijet o 4 minuty později, přijel tam v původním neposunutém čase.
3. 10. 2014 20:17
0 0
Shacki: To by musela časovka proběhnout v normálním čase a zaseknout by se to muselo až když stál Ogier na startu. Jinak museli mít v kartě už ten posunutej čas a od něj počítat jak píše p. Vrátníček.
4. 10. 2014 14:24
0 0
Ve standardním jízdním výkazu jsou dvě položky pro čas startu. Po příjezdu do ČK časoměřič zapíše čas příjezdu do ČK a současně předpokládaný čas startu do RZ, který je tři minuty po příjezdu do ČK. Časoměřič na startu RZ pak do položky skutečný start uvede čas skutečného startu a tento čas je počátečním časem následujícího úseku. Podle okolností se může lišit od času předpokládaného (například opoždění kvůli bezpečnosti RZ, nehodě apod.) Spolujezdec pak vypočítává příjezd do další ČK přičtením stanovené jízdní doby ke skutečnému času startu. Pravděpodobně vlivem stresu došlo k přehlédnutí rozdílu mezi předpokládaným a skutečným časem startu.
5. 10. 2014 00:21
0 0
Původně napsal RK
Ve standardním jízdním výkazu jsou dvě položky pro čas startu. Po příjezdu do ČK časoměřič zapíše čas příjezdu do ČK a současně předpokládaný čas startu do RZ, který je tři minuty po příjezdu do ČK. Časoměřič na startu RZ pak do položky skutečný start uvede ča...

Děkuji Rudo, vzal jsi mi to "z pera", takže už to nemusím dál rozvádět... To, co říkal J. Capito, bylo už jen mlžení... Prostě chybu může udělat každý, jde jen o to, aby to byl pokud možno v jeden okamžik jen jeden z posádky, a aby ho ten druhý "podržel"... a aby si to později "vyřešili" sami mezi sebou, navenek by se to fakt moc tahat nemělo... Což mě tenkrát u výše jmenovaných mistrů docela zamrzelo... (I ty, Brute?)... aneb i v tomhle Seb 2 "následoval" Seba 1...smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama