Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 10. 2014 11:16 − 3403× − 2

Elfynova posilovna s Fiestou WRC

Welšan Elfyn Evans si zaposiloval po RZ3, když mu službu vypovědělo auto a on jej musel se spolujezdcem dotlačit do servisu.

Na Alsaské rally se třetí měřený test málem stal osudným Elfynu Evansovi. Jeho Fiestu WRC postihl v průběhu zkoušky problém s elektrikou vozu, který se zhoršoval a zhruba po 50 kilometrech jízdy Welšanovi vůz vypověděl službu úplně. Štěstím bylo, že se tak stalo asi 150 metrů před vjezdem do přeskupení a Elfyn Evans si spolu se svým spolujezdcem Danem Barrittem zaposilovali při tlačení vozu do kopce, aby se vyhnuli odstoupení. Svůj cíl i za cenu penalizace 1:40 minuty zvládli, takže se sice propadli na konec TOP 10, ale zůstali v soutěži a nemuseli putovat do Rally2.


Foto: wrc.com

"Motor vypověděl službu přesně ve chvíli, když jsme byli na dohled časové kontroly, takže jsme měli štěstí. Jakmile se rozsvítila varovná kontrolka, tak jsem pořád věřil, že se dostaneme do konce rychlostní zkoušky, ale jak daleko pak auto ještě vydrží, to jsem si nebyl jistý. Na přejezdu jsme telefonovali s techniky a dostali auto zpět s co nejmenší spotřebou energie," vrací se k situaci po RZ3 Elfyn Evans a pokračuje, "poslední kousek cesty jsme však museli auto tlačit. Dokud to bylo rovně, tak to nebyl problém, ale po zatočení do zatáčky se utáhly diferenciály a začalo to být mnohem těžší. Teď už se cítím v pohodě, ale v tu chvíli tomu tak nebylo. Myslím si, že ještě nejsem připravený na soutěž o největšího siláka."

I přes maximální snahu se posádka nevyhnula penalizaci minuty a čtyřiceti sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, avšak jelikož se pro dvojici Evans – Barritt jedná o první kompletní sezónu s vozem WRC, tak pro mě má hlavní význam, že nemuseli odstoupit a mohli tak absolvovat i odpolední zkoušky. "Dobře, dostali jsme sice penalizaci, ale jsme pořád ve hře můžeme absolvovat odpolední zkoušky. To je lepší výsledek než jít do Rally2," hodnotil v servisu mezi pátečními sekcemi situaci Elfyn Evans a dodává, "Do té doby to šlo dobře, což, abych byl upřímný, bylo trochu překvapivé, protože pocit z auta nebyl úplně nejlepší. Měl jsem problémy s přilnavostí nových pneumatik a auto se mi zdálo, že chodí moc bokem. Teď je cílem získat do konce rally co nejvíce zkušeností s gumami."

Komentářů celkem: 2
4. 10. 2014 13:01
0 0
Pro upřesnění - odešel alternátor a tím se nakonec vybila baterie.
4. 10. 2014 17:56
0 0
Elfynovi do budoucna moc fandím. Stejně jako Meeke je mi velmi sympatický, jak jeho osobnost, jistá skromnost avšak dravost na tratích, působivý jezdecký styl a dobré výsledky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!