Jari-Mati Latvala vyhrál svou první asfaltovou soutěž v MS
Poslední etapa Francouzské rally měla programu pouhou čtveřici rychlostních testů, které se odjely v jedné sekci bez servisu a jak dokládá pohled na časový harmonogram, odpoledne už měly posádky volno, jelikož závěrečný test soutěže, jenž byl zároveň power stage, startoval ve 12:00 a po něm už následovalo jen vyhlášení vítězů. Nejlépe si s Alsaskou rally poradil Latvala, jenž dokázal vyhrát rovnou půlku všech rychlostek a v cíli si tak s náskokem téměř tři čtvrtě minuty přijel pro své první vítězství na asfaltovém podniku Mistrovství světa. Druhý byl Mikkelsen s dalším Polem R WRC a Nor v posledních podnicích potvrzuje slova svého šéfa Josta Capita z úvodu sezóny, že letos už bude dokončovat jednotlivé rally na stupních vítězů.
Foto: Best of rallylive.com
Nic se nezměnilo ani na držiteli třetí příčky, kterým byl Meeke, jenž se už zřejmě jako zbytek stupňů vítězů soustředil na udržení své pozice a nikam nechvátal. Po RZ17 se zdálo, že čtvrtá příčka poputuje do Polska zásluhou Kubici, avšak bývalý pilot F1 nezvládl power stage a vyletěl mimo trať, čímž se připravil o zisk svého doposud nejcennějšího výsledku a umístění těsně pod pódiem se tím pádem vrátilo Sordovi, který se na tomto místě pohyboval po celou rally. Na páté příčce dokončil Hirvonen, jemuž se toto umístění nejspíše zalíbilo, protože stejně dokončil předchozí tři soutěže MS.
Svůj postup pořadím vzhůru dotáhl až na šestou příčku Evans a i když motorsport není o kdyby, je zajímavé podívat se, kam by se dostal, nebýt penalizace. Ale takhle otevíral druhou polovinu nejrychlejší desítky a na sedmé příčce jej následoval se ztrátou šestnácti desetin Ostberg. Minutu nazpět pak byl Neuville, který si vypracoval jen čtyři a půl sekundy k dobru na devátého značkového kolegu Bouffiera. Z odstoupení Kubici asi nejvíce profitoval Prokop, jemuž se tak díky Polákově smůle podařilo dokončit v TOP 10, kterou uzavíral a současně si náš pilot připsal vítězství mezi soukromníky s vozy WRC.
Foto: Best of rallylive.com
V podpůrných šampionátech MS je jasno ve WRC3, kde si Lefebvre připsal zisk titulu mistra světa. Avšak v soutěži samotné se mu už tolik nedařilo, protože dokončil až jako čtvrtý. Vyhrál Fisher, který si vybudoval padesáti sekundový náskok na Camilliho a třetí Giordano byl o další půl minuty nazpět. Koči se dnes vrátil do soutěže díky rally2, ale nedokázal eliminovat ztrátu a dokončil na sedmém místě. Ve WRC2 dokázal udržet vedení po včerejšku Gilbert a o osm sekund zvítězit před Sousou. Dvě minuty nazpět jel třetí Chardonnet, čtvrt hodiny na vítěze ztrácel Tidemand a ztráta pátého Koltuna byla téměř půl hodiny. Ale pokud bychom se podívali na výsledky třídy RC2, tak bychom jako vítěze viděli Abbringa, kterého konečně Peugeot 208 T16 dovezl až do cíle a před všemi účastníky WRC2.
Rallye de France – Alsace 2014 – pořadí v cíli | |||
---|---|---|---|
1. | Latvala J.M. – Anttila M. | Volkswagen Polo R WRC | 2:38:19,1 |
2. | Mikkelsen A. – Floene O. | Volkswagen Polo R WRC | +44,8 |
3. | Meeke K. – Nagle P. | Citroën DS3 WRC | +1:05,3 |
4. | Sordo D. – Marti M. | Hyundai i20 WRC | +1:48,7 |
5. | Hirvonen M. – Lehtinen J. | Ford Fiesta RS WRC | +2:00,7 |
6. | Evans E. – Barritt D. | Ford Fiesta RS WRC | +3:00,9 |
7. | Ostberg M. – Andersson J. | Citroën DS3 WRC | +3:02,5 |
8. | Neuville T. – Gilsoul N. | Hyundai i20 WRC | +4:08,4 |
9. | Bouffier B. – Panseri X. | Hyundai i20 WRC | +4:12,9 |
10. | Prokop M. – Tománek J. | Ford Fiesta RS WRC | +6:07,5 |
Kompletní výsledky Francouzské rally najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.