Martin Prokop nakonec v top 10 Rallye de France

Do posledního dne Rallye de France vstupovala posádka Jipocar Czech National Teamu z jedenáctého místa celkové klasifikace.

Do posledního dne Rallye de France vstupovala posádka Jipocar Czech National Teamu z jedenáctého místa celkové klasifikace. Rozestupy před i za ní nenaznačovaly za standardního průběhu čtyř nedělních rychlostních zkoušek možnost polepšit si do bodované top 10 a ani ze zadu Martina Prokopa s Janem Tománkem nedotahoval nikdo, kdo by jejich pozici ohrozil.

Ale znovu se ukázala platnost pravidla, že rally končí až na cílové rampě. V poslední rychlostní zkoušce havaroval ze čtvrtého místa Robert Kubica a nadělil tak Martinovi opožděný narozeninový dárek v podobě posunu do top 10 a zisku jednoho bodu do celkového hodnocení MS.

„Dnes jsme na rozdíl od soboty, kdy jsme jeli na našem limitu, pouze kontrolovali a udržovali naši pozici. Posun na body v poslední chvíli je pro mne i celý tým alespoň malá satisfakce za celý víkend, kdy jsme měli dobře nastavený vůz, dobře zvolené pneumatiky, jeli bez chyb na našem reálném maximu, ale stále se to neodráželo ve výsledných časech. Skutečně, na rozdíl od dvou předchozích účastí s WRCčkem tady v Alsasku jsme si parádně zasportovali bez zjevných a objektivních potíží, ale recept na tuto soutěž jsme zatím bohužel nenašli. Letos se na suchých tratích jelo absolutně na hraně ve stylu „hon na Volkswagen“ a připomínalo to až okruhové závody, kdy se jede totální nasazení bez špetky prostoru pro rezervu v gripu pneumatik a podobně. Nyní se chceme dobře připravit na poslední dvě soutěže letošní sezony, Španělsko a Anglii, které obě patří k mým oblíbeným. Snažím se výsledek a náš výkon tady z Francie vidět pozitivně a beru to jako motivaci do těch posledních dvou závodů“, ohlíží se za letošní Rallye de France Martin Prokop.

Komentářů celkem: 8
6. 10. 2014 10:44
0 0
perfektní výkon, gratulace smajlík
6. 10. 2014 15:15
0 0
Perfektní výkon to až zas tak nebyl.Dostávat bezmála 2s na 1km je celkem dost,nevidím bojovnost.Chtělo by to dílčí uspěchy v jednotlivých RZ,alespon nějaké časy v TOP6.Připadá mi jako by to Martina už nebavilo,nevím,ale fandit budu dál smajlík
6. 10. 2014 15:34
0 0
Na vítěze ztratil 1,21 s/km. Nedávno Martin vysvětloval, že jeho Fiesta ani není ve specifikaci, co jezdí M-Sport, u kterého ty Fiesty také nestíhají, natož ta jeho. Třeba jen na maximálce je to rozdíl 12 km/h oproti M-Sportu. Pak mluvil o vodou chlazených brzdách atd. On může bojovat jak chce, ale maximálně může končit jak Kubica. Z toho auta asi prostě víc nevymačkne, to buďme realisti, aniž bych ho chtěl obhajovat.
6. 10. 2014 21:34
0 0
Nebo by občas vymáčkl, ale občas to taky rozvěsil, což si na rozdíl od Kubici, kterej to nedojede asi nikdy, nemůže dovolit. Já ho chápu. Naopak se veřejně kaju za mojí bezmeznou důvěru v Kubicu, protože jsem se tedy evidentně mýlil. Sice občas čas super, ale třeba teď ve Francii naprosto zbytečné odstoupení, on sakra potřebuje doject taky a ne řešit jestli 5. nebp 4. flek....ach jo smajlík
7. 10. 2014 20:39
0 0
Kdo sleduje postup Martina ve WRC, tak musí se Shackim souhlasit. smajlík
7. 10. 2014 22:49
0 0
Souhlasit bych mohl kdybych věděl o kolik klientské auto zaostává. Což pravděpodobně neví ani u Prokopů. Ale třeba rozdíl 12 km/h na maximálce je nesmysl, pokud to má být teda jen rozdíl v motoru. Na dosáhnutí např. 200 místo 188 km/h není potřeba jen trochu lepší motor, ale motor úplně jiné třídy, v těchto sférách by bylo potřeba např. 60 koní navrch...
7. 10. 2014 23:27
0 0
Asi by si to jen tak nevymyslel, já myslím, že dat k porovnání mají dost. Ono asi hodně dá i to, jak je motor naladěn, jakou mapu mají nahranou, kde mají stanoven omezovač atd.
7. 10. 2014 23:46
0 0
No, já klidně věřím že naměřená data jim potvrdila že továrníci akcelerovali na rovinkách o 12 km/h dál, ale jen kvůli naladění motoru to nebude. A omezovač by musel být například 8500 vs 8000 aby to kolem dvoustovky dělalo takový rozdíl. Našel jsem krásnou aplikaci na modelování akcelerace podle délky rovinky/výkonu/váhy http://www.baranidesign.com/acceleration/acceleration.html
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!