Štajf i přes defekty veze z Chorvatska dobrý výsledek

Téměř dvě sezóny Vojtěcha Štajfa a Františka Rajnohy vydrželo tvrzení, že se jejich vůz Subaru dokázal na všech soutěžích vyhnout defektům.

Téměř dvě sezóny společného působení Vojtěcha Štajfa a Františka Rajnohy vydrželo v platnosti tvrzení, že se jejich vůz Subaru Impreza WRX STI dokázal na všech soutěžích vyhnout defektům. Po Croatia Rally 2014 už to neplatí, u Jadranu musela posádka měnit kolo dokonce třikrát. Výtečný výkon na zbytku tratě však přesto vynesl dvojici až k medailovému umístění v rámci Evropské rally-trofeje.

Závěrečné vystoupení Subaru Duck Czech National Teamu v rámci letošního seriálu Evropské rally-trofeje (ERT) se uskutečnilo o uplynulém víkendu v Chorvatsku. Na Croatia Rally 2014 se vydala posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha s úkolem vyválčit co největší porci bodů do seriálu ERT i pro Zónu Střední Evropy. Loni byl podnik zařazen dokonce do Mistrovství Evropy a vyhrál jej s tovární škodovkou Jan Kopecký. Bylo tedy zřejmé, že i tentokrát půjde o závodění s nejvyšším stupněm náročnosti, vždyť soutěž začala v pátek rychlostními zkouškami vedenými od moře až přes vrchol Učka s nadmořskou výškou přes 1300 m.

„Jak jsme vytušili už při seznamovacích jízdách, v mnoha směrech se chorvatské tratě hodně liší od tuzemských,“ popisuje zážitky pražský pilot a vzápětí vysvětluje své pocity podrobněji: „Protože nepršelo a bylo poměrně teplo, nasadili jsme pro úvodní rychlostky tvrdé pneumatiky Pirelli. To se na zdejším kluzkém asfaltu ukázalo být špatnou volbou, proto jsme je záhy vyměnili za obutí se středně tvrdou směsí. Pak už se nám ale jelo lépe, k čemuž pomohlo i dobře zvolené nastavení podvozku. Bohužel jsme doplatili na skutečnost, které jsme si všimli už před soutěží – na absenci protikatovacích zábran. Na vozovce se díky tomu objevilo velké množství i poměrně ostrých kamenů, a my hned na třetí rychlostní zkoušce o jeden z nich píchli levé přední kolo. Bylo to ještě poměrně daleko do cíle, a tak jsme kolo museli vyměnit, což samozřejmě znamenalo velkou časovou ztrátu. Na stejném místě měli úplně stejný problém také naši velcí soupeři Dončev s Jordanovem, a protože jsme byli při výměně kola asi o minutu rychlejší než bulharská posádka, posunuli jsme se před ní. Shodně jsme ale samozřejmě klesli až hluboko za domácí jezdce, kteří se defektům vyhnuli. Náš následný posun pořadím vzhůru navíc postupně přibrzdily defekty obou zadních kol, takže jsme si s Františkem v průběhu soutěže vyzkoušeli výměnu všech kol kromě pravého předního…

Snad jsme si tím vybrali smůlu na několik sezón dopředu, i přes defekty mám ale z našeho účinkování dobrý pocit. Z celkového počtu čtrnácti rychlostek jsme dokonce pětkrát byli absolutně nejrychlejší (v sobotu dokonce čtyřikrát ze šesti RZ), a to i v konkurenci speciálů S2000 a R5. V cíli soutěže jsme nakonec obsadili třetí příčku v hodnocení Evropské rally-trofeje hned za Dončevem, což nás posunulo v tomto seriálu na průběžnou druhou pozici – opět za Dončeva a jeho vůz kategorie R5. V Zóně Střední Evropy už také pravděpodobně skončíme druzí, takže po loňském titulu domácích šampiónů produkčních vozů můžeme i letošní sezónu považovat za úspěšnou. Náš tým mechaniků i souhra ve voze s Františkem Rajnohou zjevně fungují velmi dobře. Vždyť jsme letos byli stoprocentní, na všech soutěžích jsme dojeli až do cíle a navíc pokaždé do pátého místa. Snad jsme tedy nezklamali důvěru, kterou do nás vložil Autoklub ČR, když nám poskytl podporu a pověřil nás reprezentací.

Nyní tým čeká závodění v Mexiku, které bude poněkud odlišného charakteru, nicméně určitě se mi pro ně budou hodit ostré kilometry najeté v Chorvatsku. Poslední podnik seriálu ERT už by neměl nic zásadního na jeho pořadí změnit, a tak ani nebude tolik vadit, že jej budeme sledovat na dálku. Naopak určitě se zúčastníme tradičního Pražského rallysprintu na konci listopadu. Tam chceme pozvat všechny naše fanoušky i týmové partnery, kterým vděčíme za podporu v průběhu celé sezóny. Rádi bychom v Praze předvedli i našeho veterána, který už bude zpět z Mexika stejně jako my. Je to ještě daleko, ale už teď se těšíme na diváckou kulisu a doufáme, že bude u trati aspoň stejné množství fanoušků, s jakým jsme se setkali v Chorvatsku. Tam nás povzbuzovalo i mnoho krajanů, pozdravit nás přišel také bývalý spolujezdec Jiří Hradil. I kvůli fanouškům jsme moc rádi, že se nám i přes smolné defekty povedlo vybojovat solidní výsledek a že jsme našim barvám dělali dobré jméno,“ uzavírá Vojtěch Štajf.

Komentářů celkem: 11
7. 10. 2014 13:13
0 0
tohle fakt někoho zajímá?
7. 10. 2014 13:38
0 0
Pět vyhraných RZ!!!smajlík Pěkný výkon! Blahopřeji!
7. 10. 2014 14:50
0 0
2 STIG: Zajímá to naše fanoušky
2 joeking: Díky, bylo to fakt náročné, škoda toho defektu, to přední jsme museli měnit na erzetě. Ale jinak pěkná soutěž
7. 10. 2014 15:22
0 0
ta spodní fotka je mazecsmajlík) docela to v tom fofru musí z auta splývat. zajímalo by mě jak dlouhý byl úsek vedoucí tím rákosím či co to bylo. Docela špatně se v tom asi odhadují brzdné body. smajlík
7. 10. 2014 16:57
0 0
Vojtovi veliká gratulace - vynikající výkon a defektů škoda...

STIG - jak vidíš, tak zajímá. Článek už rozkliklo skoro 1000 lidí, včetně tebe. Jestli tady ale někoho něco nezajímá, tak to jsou bezduché výkřiky
7. 10. 2014 19:22
0 0
ten šotolinový úsek byl jeden z ojedinělých nebo to byl mix asfaltu a šotoliny? smajlík
7. 10. 2014 19:39
0 0
To rákosí bylo jen na několika stech metrech... takový tunel. Celá trať výhradně asfalt, ale kvůli množství katů s hodně vytahanou šotolinou a kameny, hlavně v druhých průjezdech.
8. 10. 2014 07:06
0 0
Škoda , že nejel Kalda. Mohli jsme si tady na diskusi zase dobře pokecat.smajlík
8. 10. 2014 13:49
0 0
blbosch?
9. 10. 2014 14:39
0 0
Na Kaldu byla v Kramolíně super podívanásmajlík
9. 10. 2014 21:35 Upraveno 21:36
0 0
Hlavně chlapi bez hrubek, jo? smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!