Posádky s vozy Citroën měly důvod k radosti

Rally Příbram 2014 definitivně uzavřela další sezonu MMČR a také seriálu Citroën Racing Trophy CZ 2014, který se skládal z pěti závodů.

Rally Příbram 2014 definitivně uzavřela další sezonu MMČR a také seriálu Citroën Racing Trophy CZ 2014, který se skládal z pěti závodů. Francouzská značka Citroën ani letos nevyšla na českých tratích naprázdno…

Miroslav Jakeš a jeho speciál Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu nastupoval na start s cílem hájit druhou příčku v absolutní klasifikaci. Čtvrtý test však přinesl zlínskému týmu po Jakešově havárii velkou komplikaci. Naštěstí technika v první etapě zradila i jeho největšího konkurenta Odložilíka, a tak se o druhé příčce v MMČR 2014 rozhodovalo až v nedělní etapě. Tu dokázali Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem vyhrát a to jim zaručilo jistotu stříbrné příčky.

„S výsledkem jsme spokojeni. Jeli jsme do Příbrami s cílem udržet druhé místo a to se podařilo. Samozřejmě je škoda výpadku v první etapě, protože jinak jsme si mohli s Václavem Pechem rovnocenněji zazávodit. Pozitivně hodnotím i premiérovou sezonu. Od začátku jsme věděli, že porazit Vaška asi nepůjde. Postupně jsme však zrychlovali, pracovali na nastavení a doufám, že z těchto dat budeme v příští sezoně těžit,“ komentoval příbramský výsledek Miroslav Jakeš.

V seriálu CRT CZ byl hlavním želízkem Egon Smékal, jenž při Rally Příbram bojoval o domácí titul v hodnocení dvoukolek (2WD) a třídy 5. Zlínský jezdec si nakonec svou rychlostí a taktickým výkonem nenechal prestižnější titul mezi vozy s jednou poháněnou nápravou vzít, rival Adam Kobliha ho předstihl jen v hodnocení třídy 5.

„Jeli jsme s Monikou Hýbnerovou do Příbrami bojovat o titul a nakonec to lépe ani dopadnout nemohlo. Závod se nám podařilo dobře rozjet, zejména na Vystrkově jsme se trefili do nastavení a citroën fungoval parádně. Na rychlých vložkách sice bylo obtížné konkurenci sekundovat, ale nakonec jsme ve dvoukolkách udrželi Adama Koblihu, i díky jeho chybě, za zády. Ve druhé etapě jsme mohli s rozjetým závodem více kalkulovat a nakonec se nám vysněný titul podařilo získat. Titul je určitě největším úspěchem v kariéře. Samozřejmě patří rovněž Monice, celému týmu, našim partnerům a všem lidem, kteří nám v průběhu roku pomáhali. Velký dík rovněž patří lidem kolem Citroën Racing Trophy CZ, Gekonu Racing a jmenovitě Tomáši Pletkovi, promotérovi seriálu. Úspěšná sezona nyní směřuje ke koupi kitové verze DS3 MAX, kterou bychom chtěli nasadit v příští sezoně,“ řekl v cíli Rally Příbram Egon Smékal.

Konečné umístění třída RC3 (mimo S1600) Cílová prémie + odměny Body

2. místo Egon Smékal – Monika Hýbnerová 1 500,00 € + maziva Total 18

Na startu Rally Příbram se nakonec objevil jediný vůz Citroën DS3 R1B, který pilotovala Barbora Holická. Rodačka z Prahy, kterou opět navigoval Lukáš Říha, však cíl posledního závodu CRT CZ nespatřila. Důvodem byla havárie krátce po startu RZ6.

„Příbramské tratě se mi líbily a na samotný závod jsem se těšila. Taky jsme s Lukášem vstoupili do závodu v pěkném tempu a klukům před námi jsme byli blíže než na předchozích závodech. Závod jsem si díky tomu užívala, neboť i fungování auta bylo perfektní. Bohužel pak přišel osudný okamžik na RZ6 před obcí Dublovice, který ukončil naše snažení. Nepříjemné už bylo půlhodinové čekání na start zkoušky, poté se už tak studené pneumatiky ještě více ochladily po projetí velkou ´vodou´ kousek za startem. Sice jsem s tím počítala, ale následně v jedné z rychlých zatáček se u citroënu utrhl zadek. Snažili jsme se auto srovnat, ale vyletěli jsme do stráně. Auto naštěstí zůstalo na kolech, ale trefili jsme velký kámen a zastavili se až v poli. Naštěstí jsme z auta vylezli v pořádku a to je hlavní,“ popsala havárii Barbora Holická a dodala: „Škoda na autě se zatím nedá moc odhadnout, ale bohužel to asi nebude jen rozbitý nárazník a uražené kolo. Hrozně mě to mrzí, moc jsem si závod užívala. Ale i toto je obrovská zkušenost a k rallysportu to bohužel patří. Moc bych chtěla poděkovat klukům ze záchranného týmu Autoklubu ČR za šetrnou pomoc s vytažením a naložením auta a všem, kteří nám pomohli nebo nás jen psychicky podpořili. A samozřejmě našemu týmu a partnerům, bez kterých by nešlo tento krásný sport provozovat. Moc si toho vážím.“

Konečné umístění třída RC5 (R1) Cílové prémie + odměna Body

Barbora Holická – Lukáš Říha havárie 0

Mistrovský titul získala značka Citroën nakonec i ve třídě 6. Při neúčasti Dunovského se na první místo konečné klasifikace MMČR posunuli Ondřej Bisaha s Petrem Pížou, startující s vozem Citroën C2 R2 MAX.

„Rally Příbram se svou příjemnou atmosférou končící sezony ani tento rok nezklamala. Mistrovský titul ve dvoukolkách Egona Smékala je krásným završením šestého ročníku Citroën Racing Trophy CZ. Stříbro v absolutní klasifikaci Mirka Jakeše a mistrovský titul ve tř. 6 Ondry Bisahy je důkazem toho, čeho jsou schopny závodní vozy Citroën v kombinaci s kvalitní posádkou dosáhnout. Rádi bychom poděkovali posádkám, partnerům poháru i týmu, který se rally co rally podílí na vytváření zázemí Citroën, za úspěšně zvládnutou sezonu.“ uvedla po skončení závodu Kateřina Ptáčková, zástupkyně oficiálního promotéra CRT CZ.

Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!