Josef Peták bere po vítězství v Příbrami stříbro

Ropro Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 je minulostí. Rally Příbram definitivně uzavřela letošní sezonu.

ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 je minulostí. Rally Příbram definitivně uzavřela letošní sezonu, která v pohárové klasifikaci korunovala novým vítězem Adama Koblihu, kterého celou sezonu navigoval Karel Žáček. Obhájce prvenství Josef Peták nakonec „urval“ vítězstvím na domácí Rally Příbram druhou příčku, o příčku níže odsunul Martinu Daňhelovou.

Adam Kobliha a Josef Peták však byli ve hře i o přední příčky ve „dvoukolkách“. Zatímco Adam Kobliha ještě mohl ohrozit průběžného lídra Egona Smékala, u Josefa Petáka se počítalo s tím, že na jeho domácích tratích může do jejich duelu zásadně promluvit. A to se také stalo.

Josef Peták s Alenou Benešovou po RZ2 převzali vedení ve dvoukolkách a do cíle už před sebe nikoho nepustili. Vítězství ve dvoukolkách znamenalo potvrzení bronzu v hodnocení 2WD (MMČR), v pohárové klasifikaci ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI zakončili sezonu na druhém místě.

„Už před závodem jsem Rally Příbram bral jako poslední pravidelné vystoupení na českých tratích, takže jsem si lepší rozloučení nemohl přát. Pro průběh závodu byl psychologicky určitě důležitý Vystrkov. Všichni čekali, jak dopadne. S Alenou jsme ho ve dvoukolkách vyhráli, což bylo dobré pro naše sebevědomí. Také v dalším průběhu jsme dělali vše pro maximální úspěch, cestu za prvenstvím jsme si jen trochu zkomplikovali na úvodní nedělní zkoušce, kde jsem na prvních velkých brzdách přejel odbočení, čímž jsme ztratili drahocenné sekundy,“ popsal domácí vítězství Josef Peták.

Adam Kobliha s Karlem Žáčkem naopak svou spanilou cestu druhou polovinou šampionátu MMČR v konečný titul ve dvoukolkách „nepřetavili“. V Příbrami obsadili třetí místo ve dvoukolkách a druhé v pohárové klasifikaci. To jim v celkovém hodnocení zajistilo pozici vicemistra 2WD (MMČR), o jejich triumfu v ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 už bylo rozhodnuto po zlínské Barum rally.

„Titul dvoukolek je ve správných rukou. Egon a Monika si ho zasloužili, Pepovi a Aleně gratuluji k vítězství na jejich domácí soutěži. Rally Příbram pro nás ale dopadla nejlépe, jak mohla. Úvodní Vystrkov jsme pojali až příliš moc na jistotu, následně jsem po jezdecké chybě v RZ6 trefil na návsi v Dublovicích patník, z čehož vyplynula během následujících dvou zkoušek další časová ztráta. Proto na lepší než třetí místo ve dvoukolkách to nestačilo. Přesto jsme letošní sezonu zakončili jako druzí ve 2WD (MMČR) a první ve třídě 5. Co více si v premiérové sezoně přát, není to nádhera? Beru to jako velký úspěch celého týmu a s prvním rokem mezi ´většíma klukama´ jsem absolutně spokojený. Za celou sezonu moc děkuji celému týmu v čele s Mojmírem Juříčkem a Mirkem Jandíkem, mechanikům, spolujezdcům Kájovi Žáčkovi, Petru Chodurovi jun., všem našim partnerům a fanouškům. Moc si vážím podpory, kterou se nám letos dostalo,“ řekl v cíli letošní vítěz ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI Adam Kobliha a přiznal: „Pokud na příští sezonu zajistíme dostatek financí, rád bych s tímto vozem nadále pokračoval.“

Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou obsadili v pohárové klasifikaci třetí místo. Na udržení celkového druhého místa to ale nestačilo. Přesto třetí příčka v premiérové pohárové sezoně za volantem Renaultu Clio R3 je skvělým úspěchem jihočeské pilotky. Navíc Martina Daňhelová s přehledem obhájila prvenství v Dámském poháru 2014.

„Gratuluji Adamovi i Pepovi k umístění před námi, přesto i já jsem s třetím místem maximálně spokojená. Konkurence postupně odpadala, já jsem naopak výsledek postavila na vytrvalosti. Na druhou příčku jsem před Příbramí pomýšlela jen díky souhře okolností, Pepík Peták však na domácích tratích potvrdil své kvality. Pohár byl celou sezonu skvěle organizovaný a starty s novým autem byly pro mě ohromný jezdecký krok kupředu. Vím, že bych mohla být rychlejší, ale potřebuji ještě clio více poznat, přidat na agresivitě, prostě mu začít více věřit. Velkou rezervu zatím spatřuji na brzdách a v nastavení podvozku. S ´enkem´ si zatím dovolím mnohem více než s ´er trojkou´. Věřím, že příští rok budeme s renaultem pokračovat, ale zatím je předčasné cokoli konkretizovat,“ věří jihočeská pilotka.

Poslední účastníci, v Česku unikátní Finové Joose Kojo a Sami Taskinen dokončili Rally Příbram jen v rámci superally, když v sobotní etapě za polovinou RZ2 havarovali.

„Na příbramský závod, který byl teprve mým třetím startem na asfaltu, jsme se moc těšili. Start v Česku jsme brali jako výlet s možností si zazávodit. Bohužel závod neprobíhal tak hladce, jak jsme plánovali. Už na shakedownu jsem po jezdecké chybě trefil retardér a poškodil přední nárazník. Přesto jsem chtěl jít do závodu s větším nasazením než na Šumavě. První zkoušku jsme ale přece jen začali trochu opatrněji, ale ve druhé vše probíhalo dobře až do jedné levé zatáčky, která utahovala. Na cestě byl nějaký posyp, který jsem neviděl a clio sklouzlo do hlubokého příkopu, odkud nebylo návratu. Vůz však nebyl poškozen, proto jsme alespoň mohli pokračovat v neděli v rámci superally, a tak získat další zkušenosti s jízdou na asfaltu. Podruhé nám zatrnulo v RZ10, kdy náš vůz opět skončil mimo trať, ale tentokrát jsme mohli v závodění pokračovat. Nakonec jsme se se soutěží rozloučili čtvrtým časem mezi dvoukolkami na poslední zkoušce, což bylo moc pěkné. Doufám, že se příští rok do Česka zase vrátíme, budeme rychlejší a zejména se vyvarujeme chyb. Našli jsme v Česku parádní zázemí, za což patří dík klukům z XTG motorsportu, stejně jako dalším pohárovým účastníkům,“ podělil se v cíli o své pocity finský jezdec.

„Rally Příbram byla pěknou tečkou za letošním ročníkem našeho poháru. Souboj Adama Koblihy a Josefa Petáka byl ozdobou sezony a výrazně pozvedl i zájem o náš seriál mezi fanoušky. Jejich rychlost se promítla i do konečného pořadí ve dvoukolkách, kde Adam obsadil druhé a Pepík třetí místo. To je také skvělá vizitka úrovně ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014. Proto doufám, že nadcházející sezona bude přinejmenším stejně dramatická… O jejich přípravách budeme fanoušky i posádky co nejdříve informovat,“ zhodnotil závěrečný podnik promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 Zdeněk Pekárek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!