Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 10. 2014 21:12 − 2866× − 0

PČRR: Mareš nedokončil a Jirsa bere letošní druhé vítězství

Předposledním podnikem sezóny pokračoval Pohár ČR v rally při Rally Příbram a vítězství vybojoval Miloslav Jirsa.

Víkendová Rally Příbram ukončila sezónu v MMČR a Pohár ČR v rally posunula taktéž blíže konci, protože středočeská soutěž byla předposledním podnikem v letošním kalendáři. Již zde se mohlo rozhodnout o jméně celkových vítězů pro rok 2014, když nejblíže tomuto cíli byli Hladík s Krajčou, kterým stačilo soutěž slušně dokončit. Zda-li se jim tento cíl povedlo splnit se podíváme později, nyní ještě krátká exkurze na příbramské tratě. Pohár ČR se vydal na šest úvodních sobotních rychlostních testů, které dohromady nabídly 75 ostrých kilometrů, což mělo zhruba korespondovat s kilometráží ostatních podniků PČRR a první posádka dorazila do cíle v podvečer.

O úvod soutěže se postaral test s názvem Horčápsko – Hořejany, jehož necelých deset kilometrů délky zvládl nejrychleji projet nováček v Poháru a stále ještě nováček ve Fabii R2 Mareš. Ten o téměř čtvrt minuty ujel druhému Jirsovi a několik vteřin nazpět byl třetí Hosnedl. Touto dobou již soutěž skončila pro Palduse, jehož Felicii Kit Car postihl hned v úvodním testu požár, který značně poškodil vozidlo. Více dodává pilot sám: "Na 1. rychlostce zhruba tak ve čtvrtce RZ se začalo kouřit do kabiny, ještě jsme projeli další zatáčku, a pak už jsem nic neviděl kvůli kouři. Plameny už šlehaly do kabiny, tak jsme hodili auto do příkopu a v pořádku jsme se z něj dostali, ani nevíme jak rychle. Naštěstí se to podařilo uhasit, ale škody jsou poměrně rozsáhlé, takže nevím, jestli dám auto do pořádku do příští sezony…" Stav vozu dokládají následující fotografie: foto1, foto2.

Když Mareš vyhrál i druhý test stejným rozdílem, soutěž získala jasného lídra a mohlo se zdát, že soutěž pro posádku probíhala bezproblémově. Jak však říká spolujezdec Hloušek, nebylo tomu tak: "Po nedokončených Jeseníkách, kde nám vypověděl službu motor, jsme odjížděli do Příbrami s jediným cílem – soutěž dokončit. Zhruba dva kilometry před koncem první rychlostní zkoušky, nás vylekala stoupající teplota oleje a tak jsme v závěru RZ raději zvolnili. Následovala nejdelší a nejnáročnější rychlostní zkouška – Vystrkov, která v nás budila opravdový respekt. Naše obavy se naplnily. Legendární RZ si vybrala svou daň již v první třetině své délky, když havarovali před námi jedoucí Jiří Lichovník s Janem Mikulíkem. Ztratili jsme zde zhruba 10s. Posádka byla naštěstí v pořádku a mohli jsme pokračovat dále. Jelo se opravdu rychle, mnohokrát jsme jeli na omezovač. Zhruba kilometr před cílem, po doskoku na jednom z horizontů, který se jel téměř na maximální rychlost, nás však zastihl nepříjemný moment. V krajnici jsme levým předním kolem zavadili o nějakou překážku, ráfek praskl po celém svém obvodu a Filip měl plné ruce práce, aby auto udržel na silnici. Do stopky jsme tedy dojížděli na defektu, přesto šťastni, že jsme v cíli této legendární RZ. " Poškození kola dokládá foto od posádky.

Změnu trendu nepřinesla ani servisní přestávka a i třetí RZ3 vyhrál Mareš následován Jirsou, jenž tentokrát zaostal méně výrazně. Avšak tím, co bylo pro pilota Clio důležitým, byly technické problémy doposud třetího Hladíka, které posunuly na bronzovou příčku Štolfu, jenž na Jirsu ztrácel tři čtvrtě minuty. Na čtvrté příčce následoval Petr Michálek a pátý byl Hosnedl. Již zmíněný Hladík se vinou techniky propadl na 13. příčku a RZ13 pro něj byla navíc konečnou. I přes to se však dokázal stát vítězem Poháru ČR v rally v sezóně 2014. Hodnocení soutěže za posádku dodává spolujezdec Krajča: "Už před Příbramí jsme měli spočítané body, takže jsme jeli na soutěž s cílem hlavně dokončit na nějaké slušné pozici, která by nám pojistila celkové vítězství v poháru. Od začátku soutěže vše klapalo dobře, až na úplně špatnou volbu pneu na první sekci. A po odstoupení Toma Palduse a Jirky Mařatky jsme už opravdu jenom potřebovali dojet. Jenže asi dva a půl kilometru před cílem třetí RZ přestalo auto z ničeho nic jet a ani za cílem zkoušky jsme nezjistili proč, tak jsme museli odstoupit. Nakonec na Vsetín ani nemusíme, jelikož náš hlavní soupeř Tom Paldus na Vsetín rovněž nepojede a tím u nás mohli propuknout oslavy z celkového vítězství v PČR."

Do druhé poloviny soutěže z pohledu Poháru ČR vstupovaly soutěžící při RZ4 a tady se nic podstatného neudálo, neboť rychlostní zkouška byla po havárii Jakeše zrušena. Na následujícím měřeném testu opět zvítězil Mareš a zdálo se, že o vítězství jej může připravit už jenom blbá náhoda. Ta se ke smůle posádky skutečně přihodila na poslední RZ v podobě poloosy a dvojice Mareš – Hloušek musela odstoupit. "Po celý den se nám dařilo vyhrávat rychlostní zkoušky, na té poslední, kterou jsme pojali klidně, nám ovšem opět vypověděla službu technika. S prasklým kloubem poloosy se nedalo pokračovat dále a tudíž jsme museli odstoupit," dodává ke konci v soutěži Hloušek. Vítězem Rally Příbram v rámci Poháru ČR se tedy stal Jirsa, který si letos po Agropě připsal druhé vítězství. Velmi parádní výsledek si druhým místem připsal Štolfa, kterému se navíc povedlo zvítězit v poslední RZ Poháristů na Příbrami. Zlepšující se tendenci výkonů potvrdil Petr Michálek, který svého Swifta tentokrát dovedl až na bronzový stupínek.

Těsně pod stupni vítězů dokončil Hosnedl a pátý byl Jiří Michálek. Ten měl 12 sekund náskoku na Dědice juniora, který se po Kopné postavil na svůj teprve druhý letošní start. Sedmý byl Kynčl, osmý Heřman, devátou příčku bral Lešák a nejrychlejší desítku uzavřel Dukát. Těsně za branami TOP 10 dokončil Budín, jemuž lepší výsledek zhatil kontakt se zídkou na RZ2, ale ta mu však současně možná zachránila pokračování v soutěži. Více již jezdec: "Na RZ2 jsme po předjetí před námi jedoucího Hendricha zazmatkovali, byli v jedné zatáčce moc rychlí a po štěrku jsme šli ven. Zpátky do hry nás vrátila jakási podezdívka z cihel, ale za cenu posunuti zadní nápravy cca o 2 cm. Náhradní samozřejmě nemáme, presto jsme chtěli vidět cíl. Ke konci soutěže jsme se i s takto čtyřstopým vozidlem naučili trochu jet a tím udržet za sebou dotahujícího Martina Přikryla. Kdybychom na RZ3 tolik nezvolnili, mohli jsme byt třetí před Richardem Lešákem, ale to je rally:)"

Rally Příbram – PČRR
1.Jirsa Miloslav – Střeska TomášRenault Clio R31. SA347:20,8
2.Jindřich Štolfa – Hawel ZdeněkŠkoda 130 RS1. V1+51,1
3.Michálek Petr – Maryška RomanSuzuki Swift GTi1. SA1+1:01,5
4.Hosnedl Jan – Jůza FrantišekRenault Clio Sport2. SA3+1:25,1
5.Jiří Michálek – Červený Tomᚊkoda 130 RS2. V1+1:40,2

Kompletní výsledky Rally Příbram v klasifikaci PČRR naleznete na webu eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!