Kubica se havárií na power stage připravil o top výsledek
Při pohledu na rallyové začátky Roberta Kubici zjistíme, že polský pilot začínal na asfaltu, kde už za volantem Clia S1600 předváděl velmi zajímavé výkony. Poté, co se v loňském roce expilot F1 naplno vrhnul do rally, tak právě na zpevněném povrchu zajížděl nejlépe – z výsledků vyčnívá zejména jeho 5. příčka z Německé rally s Citroenem DS3 RRC. Letos po přestupu do Fiesty WRC mnozí očekávali, že by Polák mohl být černým koněm asfaltových soutěží, ale zatím se mu tak jak loni nedaří. V Německu jej vyřadily problémy s transmisemi, v Alsasku měl soutěž rozjetou parádně, když do poslední RZ vstupoval na 4. příčce, avšak chyba na power stage znamenala odstoupení.
Foto: Michal Pavlů
Do soutěže Polák vstupoval s jasným plánem, pomalu zrychlovat a postupně zvyšovat tempo. To se mu úspěšně dařilo a na začátku posledního Francouzské rally se probojoval už na 4. příčku a v průběhu zbývajících testů soutěže si už měl jenom hlídat umístění. Zajížděnými časy se však pohyboval v TOP 5 a před poslední zkouškou měl náskok 11 sekund na pátého Sorda. Avšak možnost spatřit cíl alsaské soutěže mu nebyla přána, když po špatném odhadnutí přilnavosti šel se svou Fiestou přes střechu.
Foto: Michal Pavlů
"Udělal jsem chybu na poslední rychlostní zkoušce. Špatně jsem odhadl přilnavost v mokré části zkoušky. V prvním průjezdu jsem si myslel, že jsem v tom místě byl až příliš opatrný," vrací se ke své nehodě ve Francii Robert Kubica a pokračuje, "bohužel při druhém průjezdu bylo vytaháno mnoho nečistot a neprojel jsem to. Je mi to líto kvůli příležitosti, kterou jsem o tomto víkendu ztratil. Získávat zkušenosti v novém sportu může být někdy frustrující." Vzhledem k tomu, že letos se Kubica účastní celého šampionátu, tak poslední šanci dokončit asfaltový podnik bude mít za dva týdny v Katalánsku.
Více foto na facebooku eWRC.cz.
Příští rok to přijde!
Jen aby příští rok startoval