9. 10. 2014 21:12 − 2018× − 0

Tři tituly pro Hladíka s Krajčou!

Letos nově složená posádka Jiří Hladík – Ondřej Krajča odvedla vynikající práci a bere třikrát zlato.

Letos nově složená posádka Jiří Hladík – Ondřej Krajča odvedla vynikající práci a bere třikrát zlato.

Není žádným tajemstvím, že před sezónou jste měli jasný cíl, a to vítězství ve třídě SA1. Cíle bylo dosaženo, ale k tomu máte ještě prvenství ve skupině SA a především v absolutním pořadí, jak obtížné bylo získat všechny tři tituly najednou, navíc s vozem nejslabší třídy?

S odstupem času to ani tak nevypadá, ale musím říct, že to bylo strašně těžké. Hodně financí si vyžádalo repasování auta před sezónou a celková příprava týmu a zázemí.

Je pravda, že jsme chtěli vyhrát třídu, ale po vítězství na Kopné začal boj o titul v absolutním pořadí.

Na každý závod jsme měli pečlivě nachystané auto, ale vzhledem k našemu již tradičně velice omezenému rozpočtu bohužel nešlo některé díly preventivně měnit, takže někdy to bylo celkem hodně dobrodružné a po odstoupení nás několikrát zachránilo vrakoviště Petra Šimurdy, nebo naši kamarádi swiftaři. Kupovat nové originál věci Suzuki je prostě nereálné, například jedna poloosa stojí 20.000,- a některé věci už ani Suzuki nedodává a dodávat už nikdy nebude.

Přiznávám, že nebylo mnoho rychlostek, na kterých bychom mohli swiftíka pošetřit. Když jsme chtěli porážet silnější vozy muselo se jít na maximum a ždímat z auta úplně všechno.

Vaším největším soupeřem v absolutním pořadí byl Tomáš Paldus s vozem Škoda Felicia Kit Car 1.6, jak jste vnímali vzájemný souboj?

Přišlo mi to hodně podobné, jako souboj o titul s Tomášem Gregou v roce 2008, ale tehdy jsme oba měli stejná auta. Tomáš Paldus i Jirka Mařatka jsou přátelští a normální kluci a pochopitelně nám nedali nic zadarmo, ale naše závodění bylo vždycky fér. Bylo nám velmi líto jejich odstoupení v Příbrami, ale tak to prostě někdy chodí. Náš souboj se sice rozhodl na trati, ale oba jsme na ní odstoupili. Vsetín nejede ani jeden z nás, tím pádem bodový součet hovoří v náš prospěch.

V letošním roce tě navigoval Ondřej Krajča. Nebyl příliš velký risk zvolit přece jen velice málo zkušeného spolujezdce?

Krátce řečeno byl, ale vyplatil se. Před sezónou jsem pár potenciálních spolujezdců řešil, ale teprve Ondra, který se mi sám nabídl, ukázal nadšení a zápal pro věc. Za letošek udělal velký posun a naše spolupráce bude pokračovat i v příští sezóně.

Motto našeho týmu je: ZÁVODÍME PRO VÍTĚZSTVÍ a na tom se s Ondrou bezvýhradně shodneme.

Dobře, tak tedy několik otázek i pro Ondru. Jak se ti s Jirkou spolupracovalo?

S Jirkou se mi spolupracovalo velmi dobře. Sedli jsme si hned od začátku, což bylo super a hlavně to v autě klapalo na jedničku. Tak snad to tak půjde i dál.

Jak se cítíš v týmu?

Velice dobře. Je to jako taková malá rodina. Během celého závodu je dobrá nálada a hlavně vládne v týmu pohoda.

Jaké jsou na tebe kladeny nároky?

Tak nároky samozřejmě kladeny jsou, jelikož před sezónou byl jasně daný cíl, a to zisk titulu ve třídě, takže tomu se vše podřizovalo. Hlavně každý má v týmu rozdělenou práci a tu si musí plnit, aby vše klapalo. Možná na první soutěži jsem toho měl celkem plné "kecky", jelikož jsem přesně nevěděl co očekávat, ale postupně jsem si zvykal a na další soutěži už bylo všechno v pohodě.

Jak probíhá tvoje příprava na závod?

Řekl bych standardně. Hlavně se jedná o studium dokumentů k soutěži. Jinak nechybí ani každodenní fyzická příprava, která je hodně důležitá. Mě baví jízda na kole nebo běh, takže min. 30 minut denně se věnuji jedné z této činností. Hodně času strávím i nad sledováním onboardů, na kterých trénuji čtení rozpisu. Také se od zkušenějších kluků snažím pochytat nějaké užitečné tipy a takto postupně na sobě pracuji a snažím se zlepšovat.

Co pro tebe letošní výsledek znamená?

Je to něco úžasného. Vůbec jsem nečekal, že hned v mé první kompletní sezóně z toho vzejde absolutní titul v PČR, jelikož jsem chtěl letos hlavně sbírat zkušenosti do budoucna. Je to můj největší úspěch v rally, takže si ho samozřejmě cením nejvíc. Tímto bych chtěl za tuto super sezónu moc poděkovat Jirkovi, klukům mechanikům, rodině za trpělivost, všem kamarádům, co nám drželi celý rok u tratí palce a také sponzorům, bez kterých by to nešlo. Ještě jednou díky a snad bude nadcházející rok stejně úspěšný.

Jirko, a co pro tebe znamená letošní úspěch? A měli jste čas ho společně oslavit?

Když začínáte z ničeho a snažíte se závodění dávat všechno, co můžete, tak je to doslova neskutečné. Těch pocitů je strašně moc, asi tak na celý další rozhovor :)

V současné době dokončujeme pro našeho zákazníka stavbu další áčkové Suzuki Swift 1.3 GTi 16V, takže není čas a případnou oslavu přesuneme někam na začátek zimy.

Já musím hlavně poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom jako tým ani nemohli existovat a také mechanikům, protože je to úspěch celého našeho týmu.

Blíží se závěr sezóny a s ní i Setkání mistrů v Sosnové, takže otázka je jasná – pojedete?

Ano. Pokud vše vyjde jak má, tak určitě pojedeme a budeme vozit i klienty Centra Paraple. Na tuto akci se těšíme každý rok a chceme opět natočit pěknou reportáž o našem projektu DRIVE TO HELP.

Letos jste získali doslova maximu možného, jaké jsou plány na rok 2015?

Letošního výsledku si velice ceníme, takže plány na příští rok jsou velké a také na něčem opravdu velkém pracujeme. Nic není předem jisté, tím pádem nemůžeme nic konkrétního vyhlašovat, ale moudřejší a sdílnější bychom měli být začátkem příští roku, tak nám prosím držte palce.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!