23. 10. 2014 08:40 − 2110× − 0

Rajd Dolnoślaski – komentář

Polský multišampión Kajetan Kajetanowicz na začátku nové sezóny opustil rodnou hroudu a vydal se na evropská kolbiště.

Polský multišampión Kajetan Kajetanowicz na začátku nové sezóny opustil rodnou hroudu a vydal se hledat novou soutěžní motivaci na evropská kolbiště. Dveře k domácímu titulu se tím otevřely doslova dokořán a polští fanoušci se mohli těšit na dramatické souboje několika předních posádek. Na konci roku se mělo do tabulky vyhrazené nejlepším polským soutěžním jezdcům zapsat nové jméno. Situace se vyvíjela celou sezónu tak, že spolu o mistrovský titul od začátku roku bojovali dva jezdci. Dolnoslaské finále o mistrovskou korunu tak mělo dva protagonisty, Wojciecha Chuchalu a Grzegorze Grzyba. Oba usedli už v minulé soutěži do identických vozů Ford Fiesta R5 a o vyrovnanost závěrečného duelu tím bylo postaráno. Chuchala jako lídr mistrovství se každopádně těšil z poměrně luxusního bodového náskoku a jeho soupeř tak mohl v podstatě pouze doufat v jeho smůlu.

Do potíží se ale už v první zkoušce dostal Grzyb. V náročném třiadvacetikilometrovém úseku číhalo nebezpečí doslova na každém rohu, což ještě umocnilo nevlídné podzimní počasí. Grzyb musel u svého Fordu měnit kolo a přišel tím o 4 minuty. Na startu druhého testu se jeho Fiesta R5 už neobjevila. Očekávané velkolepé finále boje o polský titul tak skončilo dříve, než vůbec pořádně začalo. Novým polským mistrem se stal pětadvacetiletý Chuchala, který letos vyhrál celkem tři soutěže. Po devětatřiceti letech se z titulu znovu radoval takto mladý jezdec. Celou sezónu jej navíc provázely problémy s financemi, které sháněl doslova na poslední chvíli. Nebylo tak divu, že místo oslavné jízdy zvolil Chuchala nepopulární, ovšem k financím podstatně šetrnější variantu a z Rajdu Dolnoslaského odstoupil.

Vzhledem k tomu, že se na startu kvůli zranění vůbec neobjevil snad největší letošní smolař Maciej Rzeznik, moc elitních borců po první sekci v soutěži už nepokračovalo. Lukasz Habaj přesednul během roku z Mitsubishi Lancer EVO IX do Fordu Fiesta R5 a s ním v Rajdu Wisly slavil vítězství. Za druhým triumfem chtěl směřovat i tentokrát, ovšem v náročné první etapě jej přibrzdil defekt. Vítězem etapy se tak o 16,3 sekundy stal Tomasz Kuchar za volantem Peugeotu 207 Super 2000. Na proschlých úsecích druhé etapy už Kuchar tlaku útočícího Habaje nedokázal čelit a vše vyvrcholilo chybou v deváté zkoušce. Pilot Peugeotu atakoval betonový schůdek u trati, poškodil tím zavěšení levého předního kola a následně odstoupil. Na bednu se díky tomu dostal Maciej Oleksowicz, kterého první den přibrzdil defekt na levém předním kole jeho Fiesty R5. Pro životní výsledek si do cíle Rajdu Dolnoslaského dojel druhý Tomasz Kasperczyk a vítězství z loňska obhájil Lukasz Habaj. Pilotovi modročerveného Fordu to dokonce vyneslo druhé místo v šampionátu.

Výsledky ze soutěží polského šampionátu naleznete na stránkách ewrc-results.com

Konečný stav šampionátu: 1. Chuchala 209, 2. Habaj 193, 3. Grzyb 183, 4. Oleksowicz 165, 5. Kuchar 128, 6. Kasperczyk 111

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!