Marcos Ligato s Chevroletem ujíždí soupeřům

Argentinskému šampionátu již čtvrtým rokem vládnou speciály kategorie Maxi Rally, kterou si utvořila sama tamní federace.

Argentinskému šampionátu již čtvrtým rokem vládnou speciály kategorie Maxi Rally, kterou si utvořila sama tamní federace a která se dost zalíbila i představitelům FIA při letošním ročníku světové Rally Argentina. Všechny tyto vozy mají společný základ, na který jsou zjednodušeně řečeno nasazeny kastle jednotlivých vozů. Takové parametry umožňují vytvořit za poměrně krátkou dobu nový speciál i v podmínkách menší stáje a zároveň jsou jednotlivé vozy rychlostně velmi vyrovnané. O víkendu se v provincii Chubut po čtyřleté pauze znovu odehrál mistrovský podnik, kterému v letošním kalendáři patřilo sedmé místo z celkových desíti dílů. Na startu se objevil zbrusu nový speciál zmiňované kategorie Maxi Rally Renault Clio a za jeho volant usednul Gabriel Pozzo.

Někdejší jezdec stáje Škoda úspěšně překonal všechny testy první etapy, ale nový speciál zatím nedosahoval rychlosti předních vozů. Pozzo do nedělní části nastupoval z páté příčky, ovšem po nejrychlejším čase na RZ 8 následovalo odstoupení kvůli technickým problémům čerstvého speciálu. Do konce roku ještě zbývají tři podniky, během kterých bude mít Pozzo prostor nový speciál pořádně odladit před novou sezónou. Do té by mělo nastoupit ještě jedno Clio, které ovšem připravuje zcela jiný tým San Luis Racing a do jeho kokpitu má usednout Federico Bassi.

V probíhající sezóně se zatím vůbec nedaří multišampiónovi Federicu Villagrovi, který od začátku éry Maxi Rally pilotuje vůz Ford Fiesta. S ním si letos připsal pouhopouhé jedno vítězství a stalo se tak na předešlé soutěži v El Calafate. Stíhání vedoucího muže šampionátu měl v plánu Villagra i během Rally de Esquiel – Trevelin, ovšem první etapa se mu vůbec nepovedla a patřila mu až osmá příčka. Druhý den už to šlo lépe a pilot Fordu se probojoval na konečné čtvrté místo. Tím si každopádně v přibližování se lídrovi mistrovství vůbec nepomohl, ba naopak. Po nedělních defektech Nicolase Fuchse (Ford Fiesta MR) a Miguela Baldoniho (Peugeot 208 MR) se navíc na bronzový stupínek vyhoupnul Alejandro Cancio s Peugeotem 207 MR, což jej přiblížilo k Villagrovi na rozdíl pouhých pěti bodů. Třetí vítězství si v sedmém dílu mistrovství vyjel Marcos Ligato. Vedoucí muž šampionátu pilotující Chevrolet Agile MR jednoznačně dominoval po celou dobu rally a v jejím cíli si připsal už třetí sezónní triumf.

Konečné výsledky této odjeté argentinské soutěže naleznete na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Ligato 230, 2. Villagra 179, 3. Cancio 174, 4. Baldoni 127, 5. Fuchs 110, 6. L. Preto 100

Komentářů celkem: 1
26. 10. 2014 23:09
0 0
By mě zajímalo jestli by se tahle třída " Maxi Rally " jestli by se chytla i u nás ... kdyby k tomu došlo .. celkem se mi tohle v argertině líbí tahle třída smajlík , auta víceméně vyrovnaná .. a myslím si že to bude relativně levnější než S2000 ? R5 ? RRC ? Neví někdo na kolik tahle stavba auta výjde ?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!