Po pátku je ve vedení Lappi před Kajetanowiczem
Předposledním dílem pokračuje seriál s názvem Mistrovství Evropy 2014 a epizoda s pořadovým číslem 11 (10 – pokud bychom nepočítali zrušenou Sibiu Rally) se odehrává o tomto víkendu na atraktivních švýcarských tratích při Rallye International du Valais. První etapa byla rozdělena, stejně jako loni, do dvou dní – čtvrtku a pátku a dohromady nabídla jedenáct měřených testů, které daly lehce přes 116 měřených kilometrů. Do centra soutěže Martigny se sjela pěkná konkurence, obě tovární škodovky Lappiho a Wieganda, tovární Peugeot pro Breena s Abbringem a další stejný speciál byl připraven pro Portugalce Magalhaese a domácího Hirshiho. S Fiestou dorazil Kajetanowicz a domácí matador Burri, atmosferické 207 S2000 pilotovali Consani s Carronem a na startu nechyběla velká česká účast – čtyři Fabie S2000 pro Orsáka, Tarabuse, Tlusťáka a Kurku plus Hudec s Lancerem.
Do soutěže ve čtvrtek nejlépe vstoupil Abbring, jeho týmový kolega vyhrál následující test a avšak po RZ3 už byla v čele dvojice Fabií S2000 v pořadí Wiegand a Lappi. Abbring se propadl na třetí příčku a hůře dopadl Breen, kterého defekt odsunul na hranici druhé a třetí desítky. Na čtvrté příčce jel nejlepší z domácích Burri, který s osmi vítězstvími patří mezi jasně nejúspěšnější jezdce historie soutěže a na páté příčce jej doplňoval další domácí pilot – Hirschi. Jak je již letos smutnou tradicí, Abbringův Peugeot si postavil hlavu i ve Švýcarsku a velmi rychlý nizozemský mladík se musel opět se soutěží rozloučit. Svým způsobem jej mohl potěšit alespoň fakt, že tentokrát odstoupil kvůli spojce, nikoliv tradičním problémům s chlazením či motorem.
Foto: www.fiaerc.com
Po RZ5 se v průběhu druhé sekce dostal do vedení Lappi, který si jej ve zbytku dopolední sekce dokázal udržet a do servisu v polovině pátku přijížděl na vedoucí příčce s náskokem necelé čtvrt minuty na Kajetanowicze, který se dokázal v RZ6 dostat před Wieganda a odsunout jej tak na bronzový stupínek. Za trojicí evropanů pak následovala dvojice domácích z nichž už nebyl nejlepším Burri, nýbrž Carron s 207 S2000 a se čtvrt minutovou ztrátou jej následoval Hirschi s modernějším Peugeotem 208 T16.
Odpolední sekce se nesla ve znamení Breenova postupu směrem vzhůru, který Irský pilot zastavil až na třetí příčce a nebýt defektu, bojoval by o vedení. Ale to je kdyby, na které se ve motorsportu nehraje a proto po pátku vede Lappi, který má 23 sekund náskoku na Kajetanowicze. Bronzový je tedy Breen, který má čtvrt minuty na čtvrtého Wieganda, kterému příliš nepomohl defekt v předposlední zkoušce dne. Z domácích byl nadále nejlepší Carron za nímž následoval s odstupem pěti sekund Hirschi. Dalších pět sekund zpět byl Consani, ztráta osmého Burriho je pak dvojnásobná. Nejlepším z českých zástupců je na deváté příčce Tarabus a nejrychlejší desítku uzavírá Althaus. Z dalších našich zástupců se nejlépe vede 13. Orsákovi, 17. příčku drží Tlusťák, při své premiéře v ME se na 21. pozici drží Kurka.
Foto: www.fiaerc.com
V produkčním hodnocení je po pátku nejlepší Gonon s Imprezou, jenž má dvě a půl minuty náskoku na Hunzikera s dalším japonským speciálem s hvězdami ve znaku. Půlminuty nazpět je Droz s dnes již poněkud raritním Méganem RS. V souboji o celoročního vítěze ERC Production Cupu je na tom lépe pátý Pushkar, který má lehce přes tři čtvrtě minuty náskoku na šestého Hudce. Pokud jde o juniorské ME, tam si nejlépe počíná Crugnola s více jak minutovým náskokem na Ingrama, jehož na třetí příčce následuje Andolfi. Jak již bývá zvykem, tak junioři výrazně promlouvají i mezi ERC 2WD kde vede Reuche s novým Cliem R3T, ale na druhé příčce jej následuje Crugnola a třetí je Ingram.
Rallye International du Valais 2014 – po RZ11 | |||
---|---|---|---|
1. | Lappi Esapekka – Ferm Janne | Škoda Fabia S2000 | 1:11:03,5 |
2. | Kajetanowicz Kajetan – Baran Jaroslaw | Ford Fiesta R5 | +23,0 |
3. | Breen Craig – Martin Scott | Peugeot 208 T16 | +1:01,5 |
4. | Wiegand Sepp – Christian Frank | Škoda Fabia S2000 | +1:16,2 |
5. | Carron Sébastien – Revaz Lucien | Peugeot 207 S2000 | +1:24,6 |
6. | Hirschi Jonathan – Landais Vincent | Peugeot 208 T16 | +1:29,8 |
7. | Consani Robert – Vilmot Maxime | Peugeot 207 S2000 | +1:35,4 |
8. | Burri Olivier – Ferrero Jean-Jacques | Ford Fiesta R5 | +1:47,4 |
9. | Tarabus Jaromír – Trunkát Daniel | Škoda Fabia S2000 | +2:21,1 |
10. | Althaus Nicolas – Ioset Alain | Škoda Fabia S2000 | +2:28,0 |
Kompletní výsledky z Rallye International du Valais naleznete na serveru eWRC-results.com.