Škoda i po druhém dni ve vedení na Rallye du Valais

Druhý den předposledního podniku ME se vedení ujala tovární posádka Škoda Esapekka Lappi/Janne Ferm.

› I po dvou ze tří dnů je na čele „Rallye International du Valais“ vůz ŠKODA Fabia Super 2000
› Ve vedení vystřídal Seppa Wieganda jeho kolega, tovární jezdec značky ŠKODA Esapekka Lappi
› Na programu posledního dne ve švýcarských horách je ještě více než polovina soutěžních kilometrů

Sion, 24. října 2014 – ŠKODA je na „Rallye International du Valais“ nadále v čele. Druhý den předposledního podniku mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) se vedení ujala tovární posádka ŠKODA, Esapekka Lappi/Janne Ferm. Sepp Wiegand/Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Německo, kteří byli po prvním ze tří dnů rally ve švýcarském kantonu Wallis na prvním místě, v pátek kvůli defektu pneumatiky v celkovém pořadí klesli. Nyní jim patří čtvrtá pozice, 1:16,2 minut za svými finskými kolegy.

Vedoucí jezdec ERC Lappi, který „Rallye International du Valais“ vyhrál již v loňském roce, by svým sobotním vítězstvím udělal velký krok k zisku titulu mistra Evropy. „Vedeme, a to je velice dobré. Fabia Super 2000 dnes zase fungovala jako švýcarské hodinky“, řekl finský pilot. „Je to dobrá výchozí pozice, na které můžeme v sobotu stavět. Dále zatím nemyslíme, protože během závěrečného dne nás ještě čeká velice dlouhá cesta.“

Méně spokojený byl Lappiho kolega Wiegand. Tento 23letý Němec se v pátek v klasifikaci o něco propadl. Defekt pneumatiky na desáté rychlostní zkoušce znamenal větší časovou ztrátu. „Ten defekt byla prostě smůla“, řekl Wiegand. „Soustředím se na to pozitivní. Šance na pódiové umístění tu pořád ještě je. V sobotu do toho dáme všechno.“

Během závěrečného dne „Rallye International du Valais“ budou muset posádky čelit mnoha výzvám. Je před nimi ještě více než polovina celkové délky rally. Na programu je osm rychlostních zkoušek v délce 135,62 km, mezi nimi i nejdelší úsek: 32,13 km dlouhá RZ „Les Cols“ v sobotu dopoledne. Vítězové projedou přes rampu ve veletržním centru CERM v Martigny kolem 17:30 hod.

Číslo dne: 29,5

„Rallye International du Valais“ se podobá legendární Rallye Monte Carlo nejen charakterem trati. Švýcarský podnik ERC má s nejstarší rally na světě společný také nezvyklý jev z hlediska organizačního: Stejně jako při „Monte“ se týmy musejí během rally ve Švýcarsku stěhovat. Zatímco do pátečního odpoledne byl servisní park na ploše kasáren v Sionu, od pátečního večera budou stany týmů stát u veletržního centra CERM v Martigny. Vzdálenost mezi oběma místy činí přesně 29,5 km. Na zrušení, postavení a přesun servisních míst měly týmy čas pouhé tři hodiny.

„Rallye International du Valais“ – Průběžný stav po 2. dni
1. Lappi/Ferm (FIN/FIN), ŠKODA Fabia Super 2000 1.11.03,5 hod.
2. Kajetanowicz/Baran (PL/PL), Ford Fiesta R5 + 23,0 s
3. Breen/Martin (IRL/GB), Peugeot 208 T16 + 1.01,5 min.
4. Wiegand/Christian (D/D), ŠKODA Fabia Super 2000 + 1.16,2 min.
5. Carron/Revaz (CH/CH), Peugeot 207 S2000 + 1.24,6 min.
6. Hirschi/Landais (CH/F), Peugeot 208 T16 + 1.29,8 min.
7. Consani/Vilmot (F/F), Peugeot 207 S2000 + 1.35,4 min.
8. Burri/Ferrero (CH/F), Ford Fiesta R5 + 1.47,4 min.
9. Tarabus/Trunkát (CZ/CZ), ŠKODA Fabia Super 2000 + 2.21,1 min.
10. Althaus/Ioset (CH/CH), ŠKODA Fabia Super 2000 + 2.28,0 min.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!