29. 10. 2014 15:57 − 10352× − 29

U Citroenu stále nejasno ohledně sestavy pro příští rok

Rozhodnutí o tom, kdo pojede s vozy Citroen WRC pro příští rok, zatím nepadlo.

Rozhodnutí o tom, kdo pojede s vozy Citroen WRC pro příští rok, zatím nepadlo. Podle všeho by konečné rozhodnutí mělo padnout do půlky listopadu, kdy se pojede poslední letošní soutěž v MS ve Walesu.

Šéf týmu Yves Matton přiznal, že stále vybírají z "necelé desítky" jmen. Přiznejme si ale, že reálně na výběr moc není. Citroen nutně potřebuje jezdce, kteří mohou okamžitě vítězit, to znamená reálně bojovat s jezdci týmu Volkswagen. To hlavně v druhé polovině roku dokázal Kris Meeke, proto se dá čekat, že právě on místo pro příští rok dostane.

Ale kdo další? Volbou na jistotu by byl Mads Ostberg, kterému ale hlavně druhá polovina roku moc nevychází. Dokáže dojíždět kolem pátého místa, ale jak jsem už zmínil, Citroen by chtěl někoho, kdo bude pravidelně na bedně. Jenže takový další jezdec na trhu není. Ze stejného důvodu odešel od Citroenu loni Mikko Hirvonen, tým Volkswagen si své hvězdy pojistil i na příští sezónu. Neuville je podepsaný u Hyundaie a žádný další hotový jezdec na trhu prostě není. Otázkou je, proč tomu tak je. Tovární týmy (kromě Malcolma Wilsona) si své talenty prakticky nevychovávají, chtějí hned hotové jezdce. Jenže i když si jezdci odjedou sezónu dvě ve druhé lize ve WRC2, přestup do top kategorie WRC je dalším velkým skokem. Málokdo (výjimkou je snad jedině Ogier) je schopen se tak rychle adaptovat. U Volskwagenu si takhle vychovávají Mikkelsena, který sbírá zkušenosti bez tlaku na výsledek.

Zpět ale k Citroenu. Už dlouho se mluví o příchodu talentovaného Sebastiena Chardonneta do týmu. A jsme zase u toho, co jsem psal výše a co potvrdil i Yves Matton. "Ano, pro nás jako pro francouzskou automobilku by bylo důležité mít v týmu francouzského jezdce, ale my potřebujeme, aby vyhrával soutěže. A nemyslím si, že teď je nějaký francouzský jezdec schopen v továrním týmu jezdit na bodovaných místech. Na mladý talent by to prostě byl velký tlak." Navíc si přiznejme, že Chardonnet letos výsledkově ani výkonově nijak zvlášť nezáří.

Hodně se mluví o návratu Roberta Kubici k Citroenu. Pokud pomineme střet jeho hlavního sponzora Lotos s hlavním sponzorem Citroenu, kterým je další olejářský gigant Total, tak ani Robert Kubica není tím jezdcem, který splňuje výše uvedená kritéria. Ano, dokáže být rychlý, mediálně je zajímavý, ale dokáže konečně dojíždět až do cíle? Je to risk. Navíc Kubica sám ještě není úplně rozhodnutý, zda bude v rally pokračovat nebo se vrátí k okruhovému závodění. "Určitě bych ale zúročil to, co jsem se letos naučil a jak jsem za to tvrdě zaplatil. Rally je velmi komplexní sport a těžko se vše naučíte během jednoho roku nebo 15 soutěží, co jsem letos odjel," komentoval svoje úvahy Kubica po Katalánsku.

Pak se také spekuluje o návratu Pettera Solberga. V tomto případě jde ale asi spíše o zbožné přání fanoušků než o reálnou možnost. I když je Petter velmi oblíbený, přiznejme si, že ani on není ten, kdo by Citroenu vytrhl trn z paty.

Řešení by se nabízelo – návrat Sebastiena Loeba. Dá se předpokládat, že i s ním Citroen jedná, minimálně o některých startech. Není asi pochyb, že Loeb by ještě kluky od Volskwagenu pěkně prohnal. Ale bude se mu chtít?

Takže jak to nakonec dopadne?

Komentářů celkem: 29
30. 10. 2014 04:41
0 0
Citroen se tuto sezonu mel zamerit na vychovani nejakeho mladocha. Jak to udelal Malcolm. Elfyn bude v pristi sezone jezdit bednu si myslim (pokud bude Fiesta konkurenceschopna)
30. 10. 2014 09:04
0 0
to jo, Evans má budoucnost, samozřejmě pokud má budoucnost M-Sport
30. 10. 2014 09:27
0 0
Původně napsal rallycko
Když se bavíme o juniorském týmu,nezapomeňme na Mirka Jakeša...
Počkěj, tím máš na mysli co? Protože letos, letos mě jeho výsledky opravdu nepřesvědčily. Je to takové nemastné, neslané.
30. 10. 2014 09:29
0 0
Citroen i Ford si nechali před časem pootevřená zadní vrátky-oběma směry. Ford-že oficiálně z rally odešel a nechal to na "soukromníkovi" M-Sport. Citroen tím, že rozjel svoji účast i ve WTCC. A i jeho rally tým je taktéž na částečně polosoukromé bázi s Abu Dhabi. Věřím, že Citroen vytrvá v plné síle a v blízké budoucnosti se oficiálně vrátí i Ford. Ten podle mého stejně značnou měrou stále stojí za M-Sportem-ikdyž v pozadí.
DND
30. 10. 2014 12:20
0 0
Fazzy: Dík za geniální hlášku:-D ("Lepší Ostberg v hrsti než Kubica na střeše"). Dokonalé:-D
30. 10. 2014 14:02
0 0
Nezbývá, než souhlasit s tím, že juniorky chybí... Kde nic není, ani Matton nebere... smajlík
30. 10. 2014 17:04
0 0
Pokud chce podia tak musí ukecat Loeba nebo Solgerba. Ti mladí jsou tak na dvě sezony zacvičování. Je to problém teamy neznají svojí budoucnost na delší dobu než rok dva. To se opravdu nedají vychovávat jezdci. Jediný zdroj je tak ERC.
Jsem zvědavý kde sežene jezdce Toyota smajlík
30. 10. 2014 17:25
0 0
Toyota by mohla být právě tím týmem který má budoucnost naplánovanou na delší období a mohli by sáhnout i po někom mladém a perspektivním, který ale zatím na vyhrávání nemá smajlík Ale spíš to bude jen naivní přání smajlík
30. 10. 2014 22:09
0 0
Problém není v juniorech těch je plá pr..., problém je v systému vozů WRC, jakož to exkluzivní techniky pro MS. Dřív, když se jezdily třeba A-čka (ale vlastně i B-čka) na všech úrovních, tak se ti jezdci mohli s technikou seznámit třeba v národním mistráku nebo v ME. A pak nebyl problém naskočit kdykoliv do MS. Nezapomeňte že třeba ještě v 95, těsně před vznikem WRC, braly továrny naprosto běžně na jednotlivé soutěže do třetích aut, místní spacialisty. A ti na domácí půdě svoje soutěže s přehledem vyhrávali. A nebyli to žádni junioři. Naskočili do továrny na jeden závod, vyhráli a pak se vrátili. Typická v tom byla Itálie, nebo Finsko.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!