U Citroenu stále nejasno ohledně sestavy pro příští rok
Rozhodnutí o tom, kdo pojede s vozy Citroen WRC pro příští rok, zatím nepadlo. Podle všeho by konečné rozhodnutí mělo padnout do půlky listopadu, kdy se pojede poslední letošní soutěž v MS ve Walesu.
Šéf týmu Yves Matton přiznal, že stále vybírají z "necelé desítky" jmen. Přiznejme si ale, že reálně na výběr moc není. Citroen nutně potřebuje jezdce, kteří mohou okamžitě vítězit, to znamená reálně bojovat s jezdci týmu Volkswagen. To hlavně v druhé polovině roku dokázal Kris Meeke, proto se dá čekat, že právě on místo pro příští rok dostane.
Ale kdo další? Volbou na jistotu by byl Mads Ostberg, kterému ale hlavně druhá polovina roku moc nevychází. Dokáže dojíždět kolem pátého místa, ale jak jsem už zmínil, Citroen by chtěl někoho, kdo bude pravidelně na bedně. Jenže takový další jezdec na trhu není. Ze stejného důvodu odešel od Citroenu loni Mikko Hirvonen, tým Volkswagen si své hvězdy pojistil i na příští sezónu. Neuville je podepsaný u Hyundaie a žádný další hotový jezdec na trhu prostě není. Otázkou je, proč tomu tak je. Tovární týmy (kromě Malcolma Wilsona) si své talenty prakticky nevychovávají, chtějí hned hotové jezdce. Jenže i když si jezdci odjedou sezónu dvě ve druhé lize ve WRC2, přestup do top kategorie WRC je dalším velkým skokem. Málokdo (výjimkou je snad jedině Ogier) je schopen se tak rychle adaptovat. U Volskwagenu si takhle vychovávají Mikkelsena, který sbírá zkušenosti bez tlaku na výsledek.
Zpět ale k Citroenu. Už dlouho se mluví o příchodu talentovaného Sebastiena Chardonneta do týmu. A jsme zase u toho, co jsem psal výše a co potvrdil i Yves Matton. "Ano, pro nás jako pro francouzskou automobilku by bylo důležité mít v týmu francouzského jezdce, ale my potřebujeme, aby vyhrával soutěže. A nemyslím si, že teď je nějaký francouzský jezdec schopen v továrním týmu jezdit na bodovaných místech. Na mladý talent by to prostě byl velký tlak." Navíc si přiznejme, že Chardonnet letos výsledkově ani výkonově nijak zvlášť nezáří.
Hodně se mluví o návratu Roberta Kubici k Citroenu. Pokud pomineme střet jeho hlavního sponzora Lotos s hlavním sponzorem Citroenu, kterým je další olejářský gigant Total, tak ani Robert Kubica není tím jezdcem, který splňuje výše uvedená kritéria. Ano, dokáže být rychlý, mediálně je zajímavý, ale dokáže konečně dojíždět až do cíle? Je to risk. Navíc Kubica sám ještě není úplně rozhodnutý, zda bude v rally pokračovat nebo se vrátí k okruhovému závodění. "Určitě bych ale zúročil to, co jsem se letos naučil a jak jsem za to tvrdě zaplatil. Rally je velmi komplexní sport a těžko se vše naučíte během jednoho roku nebo 15 soutěží, co jsem letos odjel," komentoval svoje úvahy Kubica po Katalánsku.
Pak se také spekuluje o návratu Pettera Solberga. V tomto případě jde ale asi spíše o zbožné přání fanoušků než o reálnou možnost. I když je Petter velmi oblíbený, přiznejme si, že ani on není ten, kdo by Citroenu vytrhl trn z paty.
Řešení by se nabízelo – návrat Sebastiena Loeba. Dá se předpokládat, že i s ním Citroen jedná, minimálně o některých startech. Není asi pochyb, že Loeb by ještě kluky od Volskwagenu pěkně prohnal. Ale bude se mu chtít?
Takže jak to nakonec dopadne?
Když se bavíme o juniorském týmu,nezapomeňme na Mirka Jakeša...
Jsem zvědavý kde sežene jezdce Toyota