30. 10. 2014 20:27 − 9482× − 11

Toyota pustila do svého WRCa mladé talenty

Rallyový svět sice stále čeká na vyjádření Toyoty o jejím návratu do MS, informace o testování jejich WRC však už nejsou ničím novým.

Rallyový svět sice stále čeká na vyjádření Toyoty o jejím návratu do MS, informace o testování jejich WRC však čím dál častěji pronikají na světlo světa. Nyní zástupci Toyoty Motorsport GmbH posadili za volant Yarisu WRC pětici juniorů. Zároveň je nechali nakouknout i do kokpitu GT83 CS-R3, se kterým mají v plánu účast ve WRC-3 v příští sezóně.


Foto: autosport.com

V okolí Říma se v Toyotách proháněli Francouzi Eric Camilli a juniorský mistr Světa Stéphane Lefebvre. Svoje umění v Itálii předvedl i pětadvacetiletý Kevin Abbring, chráněnec Henninga Solberga Pontus Tidemand a překvapivě i dvacetiletý Teeme Suninen.

Toyota měla zájem o účast i Esapekky Lappiho, velkého aspiranta na letošního šampiona Evropy. Toho však neuvolnil jeho současný zaměstnavatel – Škoda Motorsport. Na další zprávy o budoucnosti Toyoty a obsazením jeho sedaček si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Komentářů celkem: 11
30. 10. 2014 21:20
0 0
hobit [30.10.2014 18:44]
"No ony ty rozdíly jsou často tak malý, že opravdu jen "necítit se dobře" může znamenat ztrátu vítězství."
Tohle je úplně přesně napsaný. A je radost, že se špička hodně vyrovnává. Mikkelsen se dotahuje. I Neuville se lepší na stále lepším Hyundai.
V nedávné diskuzi se hodně lidí pustilo do Capita, VW i Red_Bullu že ničí šampionát(když už údajně jeden šampionát-nebo závod? zkazili). Opak je pravdou! VW a Red-Bull "první ligu" zachránili. Proč? Inu-jak dlouho by ještě vydrželo MS, kde soupeří 2 továrny? Zvláště po habaďůře Prodrivu s projektem MINI. Kdy BMW dalo světu jasnou zprávu: "Tak tohle-MS v rally-nás ale opravdu nezajímá! A také poté, co ze scény odešel Loeb! Asi dost lidí si oddechlo, že konečně budou závody zajímavé-po jeho neochvějném kralování. Ale rozhodně bylo obrovské množství lidí, kteří právě proto MS sledovali. Ta otázka na začátku každé sezony-"Tak co? Přidá ještě jeden?", byla obrovsky motivujícím lákadlem. Protože lidé milují ty "výjímečné superhrdiny", legendy. Po těchhle dvou událostech by byl šampionát neudržitelný. Kdo by stál o takové MS? Který promotér by měl o něj zájem? K tomu "odešel" Ford. Citroen se dal na okruhy a naznačil, že po Loebovi už taky nemusí přijít nic dalšího. Do toho srabu přišel VW. A věřím, že to byl promyšlený společný plán s R-B. A nejen proto, že Jost Capito během své bohaté kariéry pro R-B přímo pracoval. Psal jsem před těmi 3 roky, že VW budou skvělí a přitáhnou obrovský zájem-je to světová firma. Celé MS dostalo ten potřebný správný impulz. VW ssebou "přivedl" také Hyundai. Protože to je výrobce, který s VW soupeří o klientelu na mnoha trzích. Je to zásluha VW, že o návratu vážně uvažuje Toyota-světová jednička v produkci automobilů. Když už je v šampionátu "těžká váha" VW a "drzý a rozpínavý" Hyundai,nemůže Toyota stát opodál. To jsou ty správné firmy pro rally. To je jasná známka stoupajícího zájmu o rally ve světě. Rally nebyl šálek kávy pro BMW, MINI. Ti svoje "terénní schopnosti" prezentují na "ostře sledovaném" Dakaru. A Red-Bull? Však oni také stojí za tím, že rally-její nejvyšší šampionát-zažívá obrodu. Loni si to vyzkoušeli. Oťukávali trh, mapovali zájem. Letos už dokázali dát jednotlivým soutěžím nějaký rámec(ikdyž deklarují "volnost" pro jednotlivé pořadatele)-měli jsme naservírováno hodně stále se lepšících videí, TV sestřihů, i dost přímých přenosů v TV-v jednotný vysílací čas. To, že promotér uvedl na trh i svůj placený produkt Rally+(snad je to správně) je jen další známka stoupajícího zájmu o rally. Kdyby si nebyl jist, že bude mít"odbyt" pro tento produkt, sotva by ho začal nabízet jako placenou službu. Dostupnost-v některých-i "zavedených" zemích-nedostupný. Opravdu je dneska složité tento zákaz obejít"?smajlík Věřím, že časem(a myslím, že to dlouho trvat nebude) se "naplno" vrátí i Ford. Dneska už věřím, že zůstane i Citroen. Peugeot mimo rally předvedl svůj um na okruzích, na Pikes Peaku a nyní se vrací na Dakar. Zdá se, že lidé snad znovu začnou oceňovat i další "závoďáky", nejen vítěze. To naznačuje i "odvaha" firem, že se přidávají "do hry". No a jednu "troufalou" prognózu na závěr. Pokud se svět "nezblázní", ekonomika bude alespoň na dnešní úrovni, či stoupat: Do roku 2021 je VW ve formuli 1 a Škoda ve WRC.smajlík
30. 10. 2014 23:43
0 0
milín, týždeň pre Walesom určite budem viac viacej času i na tieto diskusie. Každopádne tej prístup TMG v tomto smere je veľmi pozitívny, čo sa aspoň týka správy. A Lappi a Škoda, to sa dalo čakať. Snáď len tak stromovito by som dodal, že MINI svoj program Dakaru "zdedilo" práve po BMW, prakticky podvozdkovo je to stavané na platforme X3, ktorá brázdila Dakar predtým a krátko i spolu. Prístup BMW je v celku divný, prakticky aktuálne je to Z4 GTE, resp. veľmi podobná GT3 verzia (keďže Rahal Letterman Lanigan pre TUCS staval na tom..) a DTM. BMW Motorsport sa obrátilo všetkým zrakom inde. Hlavne M3 E92 ma dosť desila, lebo to auto malo neskutočný potenciál... kvôli F1 sa spomína teraz dosť Audi, teda s tým drístom, nový šéf od ex Ferrari, Alonso ktorý nemá angažmá. Pikes Peak a Peugeot veľmi pekné. Hlavne to, že spolupracovali tam úzko s Michelinom, v podstate to boli upravené "úzke" pneumatiky, ktoré majú teraz všetky LMP1. Na Speedhunters som čítal článok, že 208 T16 PK mohla mať V8 diesel (pravda, keby nebol taký dlhý) z 908 a tam hlavne bola prevodovka od Ricarda... no proste fajn. Dá sa to toho ešte spomenúť, i v určitých jasných medziach a spojení. Veď Wales a po Walese ešte bude čas na všetky tieto záležitosti!
31. 10. 2014 00:17
0 0
nebude-li pršet, nezmoknem!
uvidíme, jestli moje, nebo milínova předpověď bude přesnější
31. 10. 2014 00:40
0 0
Čéče, tebe je na ty hodnotný příspěvky vážně škoda. Měl bys vzít ten jazykovej koutek-to ti jde evidentálně líp.smajlík
31. 10. 2014 00:57
0 0
evidentálně? smajlík
31. 10. 2014 08:13
0 0
Miline, tvoris si vlastny svet, je na to pekny pojem, ten mi momentalne nenapada... po anglicky asi Self-fulfilling prophecy. Netusim, kde vidis dotahujuceho sa Neuvilla (jedno superstastne Nemecko ma o tom nepresvedci). O motivacii Huyndai a Toyoty, kvoli VW by som polemizoval (skor absencia sportovej prezentacie v portfoliach- Toyota ma tusim iba WEC). Pripustam, ze rast zajmu o WRC bol v case, ked bola mozna priama konfrontacia Loeba a Ogiera a prichod VW, ALE zaujem opät klesa a VYRAZNE. Nesuhlasim s tvrdenim ze odchod Loeba by WRC zabil, naopak, odchod hegemona automaticky zvysuje zaujem uz len novou nepredvidatelnostou sampionatu. To co rally zabije je sucasny stav- striedanie hegemona novym hegemonom. Uz len preto rally nepotrebuje tovarne, rally potrebuje maximalne polotovarenske tymy (prodrive, M-Sport, kedysi Ralliart) a obrovske klientske programy. Uplne zmizol kedysi bezny jav, ked nejaky miestny strelec na domacom preteku prehanal svetovu spicku. Preco? Nema moznost ucit sa v najlepsom moznom aute doma (pripomenme si v akych autach prerazili Kresta, Valda, Pech, Prokop a dalsi). Mame tu Ostberga a Mikkelsena, ktori mali prachy a niekolko prechodnych sezon v MS finance utiahli, Neuvilla, ktory mal pekelne stastie a sezony vo WRC mu zatiahli tovarne a dalej nic, diera, neexistujuca zakladna hotovych WRC jazdcov. A promoter? Za 10 rokov netusim, ze v rally nejaky promoter realne existuje a nieco robi. Promoterom rally je u nas EWRC.cz smajlík A nikdy nic nespropaguje preteky viac ako 20 WRC a 6 potencionalnych vitazov. Momentalne sme v ere, ked MS jazdi jeden jediny majster sveta...neviem ci toto rally niekedy zazilo.
31. 10. 2014 08:22
0 0
Maestro - souhlas smajlík
31. 10. 2014 11:41
0 0
Původně napsal Novej
evidentálně?

No jasně. Dentálně, to jako z huby!!!smajlík
31. 10. 2014 15:17
0 0
Milíne, taky sem nadšenej pěknýma sestřihama a videama ze španělský rally "evidentálně" jako ty, ale "mentálně" to s tebou začíná jít z kopce. smajlík
31. 10. 2014 17:49
0 0
Původně napsal starej pes

No jasně. Dentálně, to jako z huby!!!

U nás se říká:z papulesmajlíksmajlík
31. 10. 2014 19:57 Upraveno 19:58
0 0
teda MILINE...posledni rok uz nemam dech na diskuse zde .) ...ale tve prispevky ctu uz par let...a jedno muzu rict. 100% se ztotoznuji vzdy! strizlivy pohled na vec. vypichnuti podstatnosti...smajlíksmajlík drz se!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!