Toyota pustila do svého WRCa mladé talenty
Rallyový svět sice stále čeká na vyjádření Toyoty o jejím návratu do MS, informace o testování jejich WRC však čím dál častěji pronikají na světlo světa. Nyní zástupci Toyoty Motorsport GmbH posadili za volant Yarisu WRC pětici juniorů. Zároveň je nechali nakouknout i do kokpitu GT83 CS-R3, se kterým mají v plánu účast ve WRC-3 v příští sezóně.
Foto: autosport.com
V okolí Říma se v Toyotách proháněli Francouzi Eric Camilli a juniorský mistr Světa Stéphane Lefebvre. Svoje umění v Itálii předvedl i pětadvacetiletý Kevin Abbring, chráněnec Henninga Solberga Pontus Tidemand a překvapivě i dvacetiletý Teeme Suninen.
Toyota měla zájem o účast i Esapekky Lappiho, velkého aspiranta na letošního šampiona Evropy. Toho však neuvolnil jeho současný zaměstnavatel – Škoda Motorsport. Na další zprávy o budoucnosti Toyoty a obsazením jeho sedaček si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.
"No ony ty rozdíly jsou často tak malý, že opravdu jen "necítit se dobře" může znamenat ztrátu vítězství."
Tohle je úplně přesně napsaný. A je radost, že se špička hodně vyrovnává. Mikkelsen se dotahuje. I Neuville se lepší na stále lepším Hyundai.
V nedávné diskuzi se hodně lidí pustilo do Capita, VW i Red_Bullu že ničí šampionát(když už údajně jeden šampionát-nebo závod? zkazili). Opak je pravdou! VW a Red-Bull "první ligu" zachránili. Proč? Inu-jak dlouho by ještě vydrželo MS, kde soupeří 2 továrny? Zvláště po habaďůře Prodrivu s projektem MINI. Kdy BMW dalo světu jasnou zprávu: "Tak tohle-MS v rally-nás ale opravdu nezajímá! A také poté, co ze scény odešel Loeb! Asi dost lidí si oddechlo, že konečně budou závody zajímavé-po jeho neochvějném kralování. Ale rozhodně bylo obrovské množství lidí, kteří právě proto MS sledovali. Ta otázka na začátku každé sezony-"Tak co? Přidá ještě jeden?", byla obrovsky motivujícím lákadlem. Protože lidé milují ty "výjímečné superhrdiny", legendy. Po těchhle dvou událostech by byl šampionát neudržitelný. Kdo by stál o takové MS? Který promotér by měl o něj zájem? K tomu "odešel" Ford. Citroen se dal na okruhy a naznačil, že po Loebovi už taky nemusí přijít nic dalšího. Do toho srabu přišel VW. A věřím, že to byl promyšlený společný plán s R-B. A nejen proto, že Jost Capito během své bohaté kariéry pro R-B přímo pracoval. Psal jsem před těmi 3 roky, že VW budou skvělí a přitáhnou obrovský zájem-je to světová firma. Celé MS dostalo ten potřebný správný impulz. VW ssebou "přivedl" také Hyundai. Protože to je výrobce, který s VW soupeří o klientelu na mnoha trzích. Je to zásluha VW, že o návratu vážně uvažuje Toyota-světová jednička v produkci automobilů. Když už je v šampionátu "těžká váha" VW a "drzý a rozpínavý" Hyundai,nemůže Toyota stát opodál. To jsou ty správné firmy pro rally. To je jasná známka stoupajícího zájmu o rally ve světě. Rally nebyl šálek kávy pro BMW, MINI. Ti svoje "terénní schopnosti" prezentují na "ostře sledovaném" Dakaru. A Red-Bull? Však oni také stojí za tím, že rally-její nejvyšší šampionát-zažívá obrodu. Loni si to vyzkoušeli. Oťukávali trh, mapovali zájem. Letos už dokázali dát jednotlivým soutěžím nějaký rámec(ikdyž deklarují "volnost" pro jednotlivé pořadatele)-měli jsme naservírováno hodně stále se lepšících videí, TV sestřihů, i dost přímých přenosů v TV-v jednotný vysílací čas. To, že promotér uvedl na trh i svůj placený produkt Rally+(snad je to správně) je jen další známka stoupajícího zájmu o rally. Kdyby si nebyl jist, že bude mít"odbyt" pro tento produkt, sotva by ho začal nabízet jako placenou službu. Dostupnost-v některých-i "zavedených" zemích-nedostupný. Opravdu je dneska složité tento zákaz obejít"? Věřím, že časem(a myslím, že to dlouho trvat nebude) se "naplno" vrátí i Ford. Dneska už věřím, že zůstane i Citroen. Peugeot mimo rally předvedl svůj um na okruzích, na Pikes Peaku a nyní se vrací na Dakar. Zdá se, že lidé snad znovu začnou oceňovat i další "závoďáky", nejen vítěze. To naznačuje i "odvaha" firem, že se přidávají "do hry". No a jednu "troufalou" prognózu na závěr. Pokud se svět "nezblázní", ekonomika bude alespoň na dnešní úrovni, či stoupat: Do roku 2021 je VW ve formuli 1 a Škoda ve WRC.
uvidíme, jestli moje, nebo milínova předpověď bude přesnější
evidentálně?
No jasně. Dentálně, to jako z huby!!!
No jasně. Dentálně, to jako z huby!!!
U nás se říká:z papule